Kleine Beursfeiten

kzal het iets duidelijker maken voor u zodat ge mee zijt wat ik bedoel
als ge hier alles al moet beginnen googelen om een beetje mee te zijn, amai...
Dat zijn allemaal gewoon tickers. En neen, je kan niet elke term kennen maar "GAK" is nu wel redelijk basic.
In de cryptothread moet je ook niet gaan vragen wat "hodl" of "mining" betekent ...

Gewoon de afkorting in dit topic googlen met "ticker" bij, op GAK na zit je dan meestal goed.
tuurlijk, maar is het nu echt zo'n moeite om gewoon de bedrijfsnaam te zetten?

Ik kan hier met @herc ook over BNTX beginnen maar BioNTech is ocharme 4 letters extra en daarmee weet iedereen over wat het gaat

Waar dat er hier sommigen toch een drama van maken… 🙄.

Zijt gij toch vooral met de drama hier he. Komt de simpele en begrijpelijke request om wat meer info in uw posts te steken en ipv te overwegen om 10 karaktertekens extra in uw post te plaatsen, zit ge hier hele tijd denigrerend op te reageren.

Mjah ok het is ook wel het beursforum en niet het 'eerste stappen voor beleggers' handboek. Tickers zijn duidelijk en het gaat over bedrijven die al verschillende keren de revue zijn gepasseerd. Google is your friend.

Sowieso als je de belegging wilt bekijken ga je de ticker googlen en zo verder naar het bedrijf zelf en de cijfers etc.

Mjah ok het is ook wel het beursforum en niet het 'eerste stappen voor beleggers' handboek. Tickers zijn duidelijk en het gaat over bedrijven die al verschillende keren de revue zijn gepasseerd. Google is your friend.

Sowieso als je de belegging wilt bekijken ga je de ticker googlen en zo verder naar het bedrijf zelf en de cijfers etc.
Dat is nu al sinds 2009 zo denk ik (toen ben ik hier begonnen posten). Nieuwe users blijven at random binnenvallen en verwachten dat een de gouden tip op een dienblaadje te krijgen, bij voorkeur zonder enig jargon erbij of iets daat google zoekwerk vereist.

Dat is nu al sinds 2009 zo denk ik (toen ben ik hier begonnen posten). Nieuwe users blijven at random binnenvallen en verwachten dat een de gouden tip op een dienblaadje te krijgen, bij voorkeur zonder enig jargon erbij of iets daat google zoekwerk vereist.
Dat gevoel heb ik ook wel... "Hebben jullie al mijn 10 bagger kunnen vinden??? En voluit schrijven he!"

Dit is ook niet het Vlaamse beleggersforum he. Het is 1 actieve thread op een gamesforum. Het wordt niet toegankelijker dan dit, logisch dat er af en toe mensen binnenkomen die niet mee zijn. Het is toch niet erg als die vragen om een post wat te verduidelijken.

Dit is ook niet het Vlaamse beleggersforum he. Het is 1 actieve thread op een gamesforum. Het wordt niet toegankelijker dan dit, logisch dat er af en toe mensen binnenkomen die niet mee zijn. Het is toch niet erg als die vragen om een post wat te verduidelijken.
Dat mag, maar het zou helpen als ze zelf zich een beetje inlezen of toch mee zijn met de basistermen.
Veel komen hier nu binnen en verwachten dan dat elke post het op instapniveau moet uitleggen.

Dat mag, maar het zou helpen als ze zelf zich een beetje inlezen of toch mee zijn met de basistermen.
Veel komen hier nu binnen en verwachten dan dat elke post het op instapniveau moet uitleggen.
Net zoals je ook mag verwachten dat wanneer iemand een post maakt het wat verder gaat dan "ik heb mijn GAK verlaagd naar 26 euro van aandeel bullshit" , een titel van de reuters website reposten, social media reposten en wat persoonlijke steken te geven.

Misschien moeten sommigen eens wat meer kijken naar wat gepost wordt ipv de registratiedatum van diegene die post.

Net zoals je ook mag verwachten dat wanneer iemand een post maakt het wat verder gaat dan "ik heb mijn GAK verlaagd naar 26 euro van aandeel bullshit" , een titel van de reuters website reposten, social media reposten en wat persoonlijke steken te geven.

Misschien moeten sommigen eens wat meer kijken naar wat gepost wordt ipv de registratiedatum van diegene die post.
Diepgaand zoals dit bedoel je?
Betreft BILL:
Volgende opeenvolgende trends zijn er sinds begin 2022:
* 04/2022 (244$) -> 05/2022 (90$) = -63,11%

* 05/2022 (90$) -> 09/2022 (180$) = +100%

* 09/2022 (180$) -> 03/2023 (68$) = -62,22%

* 03/2023 (68$) -> 07/2023 (139,5$) = +105,15%

* 07/2023 (139,5$) -> 11/2023 (52$) = -62,72%

* 11/2023 (52$) -> 12/2023 (87$) = +67,3%

* 12/2023 (87$) -> 08/2024 (43$) = -50,57%

* 08/2024 (43$) -> 02/2025 (100$) = +132,58%

* 02/2025 (100$) -> 03/2025 (42,82$) = -57,18%

De laatste, -57,18%, kan nog verder dalen. Stel dat het naar ongeveer -63% daalt, zoals eerder reeds, zou BILL rond 37$ uitkomen. Tijdens de laatste herstelfases steeg het terug tussen 67 en 132%. Stel een stijging van 67% vanaf 37$, dan zouden we bijna aan 62$ uitkomen. Bij een stijging van 132% rond 85$. Zelf verwacht ik voor BILL een herstel richting 70+$.

De bodem van 05/2022 + 03/2023 + 11/2023 + 08/2024 bevinden zich op een trendlijn op de logaritmische grafiek. +/-35$ voor BILL zou hier realistisch zijn als bodem indien de daling de trendlijn binnen korte termijn opnieuw bereikt. Dit lijkt me dan worst case de bodem vooraleer de volgende upcyclus begint.

Laatst bewerkt:
BILL Van 244$ naar 46,38$ nu, wil dus zeggen -81%
Je moet de case bekijken, en dit vanaf 16/03/2025. Wie onder 37$ kocht staat al op 25% winst…
Voor wie 3 jaar geleden gekocht had en in tussentijd niet verkocht had, is het inderdaad pijnlijk.

Laatst bewerkt:
In elk café zit er in de hoek die ene dronken kerel die wartaal uitstoot, en toch trapt er altijd weer iemand in om met hem te discussiëren.

Tijd om het topic te hernoemen naar Beurscafé.

Terug
Bovenaan