Kleine Beursfeiten

Toch wel straf:
  • Prominente leidinggevenden verkochten aanzienlijke delen van hun aandelenbezit vóór de aankondiging van de tarieven.
  • Executives van prominente Amerikaanse bedrijven hebben in het eerste kwartaal van 2025 in totaal voor 15,5 miljard dollar aan aandelen verkocht.
  • De timing roept vragen op over voorkennis of uitzonderlijk inzicht in de markt.
  1. Mark Zuckerberg (Meta): Verkocht 1,1 miljoen aandelen (733 miljoen dollar)
  2. Safra Catz (Oracle): 3,8 miljoen aandelen (705 miljoen dollar)
  3. Nikesh Arora (Palo Alto Networks): 2,36 miljoen aandelen (432 miljoen dollar)
  4. Max de Groen (Nutanix): 5,5 miljoen aandelen (410 miljoen dollar)
  5. Chuck Davis (Axis Capital): 4,3 miljoen aandelen (400 miljoen dollar)
  6. Stephen Cohen (Palantir): 4,06 miljoen aandelen (337 miljoen dollar)
  7. Jamie Dimon (JPMorgan): 866.361 aandelen (234 miljoen dollar)
  8. Eric Lefkofsky (Tempus AI): 4 miljoen aandelen (231 miljoen dollar)
  9. Ted Sarandos (Netflix): 199.063 aandelen (195 miljoen dollar)
  10. Travis Boersma (Dutch Bros): 2,5 miljoen aandelen (190 miljoen dollar)
Bron: https://businessam.be/10-topbestuurders-verkochten-aandelen-trumps-tarieven/

Toch wel straf:
  • Prominente leidinggevenden verkochten aanzienlijke delen van hun aandelenbezit vóór de aankondiging van de tarieven.
  • Executives van prominente Amerikaanse bedrijven hebben in het eerste kwartaal van 2025 in totaal voor 15,5 miljard dollar aan aandelen verkocht.
  • De timing roept vragen op over voorkennis of uitzonderlijk inzicht in de markt.
T'is weer zo'n conspiracy artikeltje omdat het over Trump gaat. Hij had het heel zijn campagne aangekondigt.
Alsof je daarvoor uitzonderlijk inzicht moet hebben :lol:

Tesla vandaag +10% op pure copium, maar Alphabet zelfs geen +2% na een absolute ripper van een Q1 rapport... Meanwhile Palantir alweer up 50% YTD, MSTR +22% en volgens de indexen is er niets aan het handje. Perfectly normal. Nothing to see here. Hoe zit het nog met de pamper van @JanusDR eigenlijk?
Geef het nog een paar maand, dan kan je echt beginnen wenen als je MSTR YTD bekijkt. 😉

Duurste ingrediënt in mijn maaltijden is nochtans altijd vlees of vis hoor. Zeker als je voor kwaliteitsvol vlees/vis gaat is dat stuk duurder als vleesvervangers (maar soit :offtopic:)
Kging het net ook zeggen, ik eet maar 1 a 2x/week vlees en dat zijn steevast de duurste maaltijden. Eet groenten, eet gezond, eet goedkoop. En die besparingen zijn allemaal extra geld dat je kan verliezen op de beurs!

Cijfers zien er voorlopig redelijk goed uit voor Q1. Outlooks ook nog redelijk OK.

"Liberation day" was natuurlijk op het einde van Q1, dus impact zal wsch later pas volgen.

On another note, Amazon voetjes vooruit

"White House blasts Amazon for reportedly planning to display cost of tariffs"​

Dus je mag ook geen indirecte kritiek meer hebben op de overheid? Wat is het volgende ? Een interne 'dissidenten belasting' ? Make America Great Again ... -_-

Cijfers zien er voorlopig redelijk goed uit voor Q1. Outlooks ook nog redelijk OK.

"Liberation day" was natuurlijk op het einde van Q1, dus impact zal wsch later pas volgen.

Dus je mag ook geen indirecte kritiek meer hebben op de overheid? Wat is het volgende ? Een interne 'dissidenten belasting' ? Make America Great Again ... -_-
De VS is natuurlijk niet zo'n fan van transparante prijzen. Je zou denken dat die allemaal zeer goed kunnen hoofdrekenen om hun bedrag+sales tax of tips te berekenen.

XFAB inderdaad mooi hoger… achteraf gezien jammer dat ik gisteren gedeelte verkocht had, maar dat noemen we dan maar risk management zeker 😅. XFAB ondertussen al 50% hoger sinds de bottom call van Fernando.
Intussen weer wat hoger, ik sta terug in het groen 🥳

Hopelijk zal Bezos goed Trump zijn voeten kussen en zelfs tussen zijn tenen likken, want ik heb er een aardig sommetje ingestoken :unsure:

Geen aankoopadvies, maar vandaag mijn GAK voor RXST teruggebracht naar ongeveer 23$. Hopelijk zijn de cijfers volgende week in orde 🤞

Geen aankoopadvies, maar vandaag mijn GAK voor RXST teruggebracht naar ongeveer 23$. Hopelijk zijn de cijfers volgende week in orde 🤞
Hoeveel is je ytd rendement met je hyperactief getrade? Hier 10.91%, niks verkocht, paar dingen gekocht zoals hier eerder gemeld.

Hoeveel is je ytd rendement met je hyperactief getrade? Hier 10.91%, niks verkocht, paar dingen gekocht zoals hier eerder gemeld.
+2% momenteel. Maar ben dan ook geen genie zoals u 😉. Hoe zit het nog met de PACB / ILMN tactiek? Nog 1 jaar geduld?

Google can also be your friend.
GAK: gemiddelde aankoopkoers.
kzal het iets duidelijker maken voor u zodat ge mee zijt wat ik bedoel

HIMS gaat blijkbaar vliegen vandaag.

HDSN gaat ook lekker. Weer rond break-even

als ge hier alles al moet beginnen googelen om een beetje mee te zijn, amai...

Terug
Bovenaan