Sneeuwstorm
Well-known member
De euro is vandaag ook met bijna 2 dollarcent cent gestegen zie ik (slecht als je in US stocks zit aangezien die dan in eurowaarde dalen) of de dollar gezakt, het is maar hoe je het bekijkt.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je kunt stellen dat beiden gezakt zijn tav goudDe euro is vandaag ook met bijna 2 dollarcent cent gestegen zie ik (slecht als je in US stocks zit aangezien die dan in eurowaarde dalen) of de dollar gezakt, het is maar hoe je het bekijkt.
.Guru chasers.Voorts geïnteresseerd waarom OXY blijft gekocht worden hier ondanks de consensus dat een recessie het meest waarschijnlijke scenario is. Is dit dan een bet op oorlog? OPEC shenanigans?...?
Bon ‘t was dus een dead cat bounce precies gisteren, de s&p 500 heeft al 5,6% van zijn waarde verloren vandaag.
De kogel is door de kerk, de deal gaat door voor $1.375B, een lager dan verwachte prijs. Er is last minute $200M afgegaan als gevolg van de tariffs paniek... Dankjewel DonaldCapri heb ik al heel lang (sta diep in het rood).
Maar deze extra aankoop heeft inderdaad vooral te maken met de Prada-Versace deal.
Het aandeel deed gisteren bijna -25%. In mijn ogen is dat toch wat overdreven, wetende dat ze schuldenvrij worden als de Prada deal doorgaat en met Michael Kors een vrij gezond en winstgevend merk behouden.
Zou bijzonder spijtig zijn als de deal in closing stage wordt getorpedeerd door DJT's kapriolen nadat de overname van de volledige firma al werd geblokkeerd door de FTC 6 maanden terug. Afwachten.

Nasdaq intraday toch al aan het herstellen...Weer een klap van jewelste op Wall Street. Wat me wel opvalt is het heel laag volume ivgl. met de voorbije dagen...
De kogel is door de kerk, de deal gaat door voor $1.375B, een lager dan verwachte prijs. Er is last minute $200M afgegaan als gevolg van de tariffs paniek... Dankjewel Donald
Desondanks toch een OK deal voor Capri. Geeft hen de nodige ademruimte.
Nu nog JC verkopen en ze kunnen weer vanuit een wit blad vertrekken met het merk Michael Kors ($3B rev en low tens operating margin) en een degelijke financiele slagkracht.
Dat de koers vandaag toch met 10% zakt is ronduit bizar.
Hopelijk geen invloed op de action.Invoerheffingen op goederen uit China bedragen nu minstens 145 procent.
Waar gaat dit eindigen?
Invoerheffingen op goederen uit China bedragen nu minstens 145 procent.
Waar gaat dit eindigen?
Ben benieuwd wanneer Trump voor de 1000% gaat145% want de basis 20% die al actief waren + 125% die Trump er heeft bijgelapt.
Al zou de vrijstelling van importtarieven op producten tot x€ (die zaken via Temu en dergelijke) afgeschaft worden en zou daar ook die 125% op van toepassing zijn. Terwijl men gisteren nog dacht dat dit 90% zou zijn.
.Als ik je post zo wat lees zou ik gewoon alles afhalen en onder je hoofdkussen steken, minder zorgen en ook niks mis mee.Is er wat op tegen om naast IWDA ook een gedeelte in BRK.B te beleggen in deze tijden?
Als ik het zo zie doet deze het een beetje beter dan de IWDA, en ben ik wel gerust in de kunde van de beheerders van dit fonds. Buffet is 94j, maar de opvolging zou reeds verzekerd zijn en volgt dezelfde filosofie.
Maar is dit een slechte keuze owv vooral Amerikaanse bedrijven en het fonds is ook in dollars met alle heisa?
Hoezo? Niet echt zorgen, dat geld is prima misbaar. Wil enkel nog wat meer diversifieren naast een ETF, maar iets dat toch vrij steady is. Het is nu een woelige periode maar die zal ook weer voorbij gaan.Als ik je post zo wat lees zou ik gewoon alles afhalen en onder je hoofdkussen steken, minder zorgen en ook niks mis mee.
BRKB is ook primaHoezo? Niet echt zorgen, dat geld is prima misbaar. Wil enkel nog wat meer diversifieren naast een ETF, maar iets dat toch vrij steady is. Het is nu een woelige periode maar die zal ook weer voorbij gaan.
.Enkel BRKA voor BG toch?BRKB is ook prima![]()