Kleine Beursfeiten

Also sprach Steve Miran op 7 April, de man die basically Trump economisch "advies" influistert.

What forms can that burden sharing take? There are many options, here are a few ideas:

• First, other countries can accept tariffs on their exports to the United States without retaliation, providing revenue to the U.S. Treasury to finance public goods provision. Critically, retaliation will exacerbate rather than improve the distribution of burdens and make it even more difficult for us to finance global public goods.
  • Second, they can stop unfair and harmful trading practices by opening their markets and buying more from America;
  • Third, they can boost defense spending and procurement from the U.S., buying more U.S.-made goods, and taking strain off our servicemembers and creating jobs here;
  • Fourth, they can invest in and install factories in America. They won’t face tariffs if they make their stuff in this country;
  • Fifth, they could simply write checks to Treasury that help us finance global public goods.

Optie 5 is diplomatische prietpraat om te zeggen dat buitenlandse overheden taxen zullen moeten betalen op US financiële assets. Rentegevoelige en groeiaandelen hangen er dan volledig aan. Vraag aan jou favoriete AI assistent wat dit kan inhouden want dat krijg je op een uur niet neergetypt...

Risico nummer zoveel dat niet priced in is.

Buy the dip? :oi22:

4vith1.jpg

Aandelen met hopen die de laatste 5 beursdagen een kwart van hun waarde hebben verloren. :crazy:

Trump moet imo wel opletten met olie, als die te hard zakt zijn de US olieboeren het eerste toast, lijkt me niet echt het doel te zijn.
Een van zijn contradictorische wensen, olie aan 50$/barrel, en drill baby drill.
Lage olieprijs is goed voor zijn kiesvee, maar nefast voor de olieboeren, die draaien pas winst rond de 60 richting 70$/barrel...

FT:
"Musk, a long-standing critic of tariffs, called trade tsar Peter Navarro a “moron”, and “dumber than a sack of bricks.” :laugh:

Het voordeel aan dit witte huis tijdens crisissen is dat we ondertussen tenminste nog serieus gaan kunnen lachen :)

Tevens ook een offramp mogelijkheid als het toch te erg zou worden, schuld afschuiven.

Trump ontslaat Navarro/Bessent/Lutnick omdat ze 'dumber than a sack of bricks' bleken te zijn en hun beleid stupid was.
En Trump pauzeert de tariffs 'om nu persoonlijk de deals te gaan sluiten want hij is de genius die het beter allemaal zelf doet'.

Hoe is Navarro, 3e rangs geflopte politieker, ook op trump zijn radar gekomen? Jared K die een boek over China leest en eens naar de pappie belt "he die auteur moet je bellen".

Die mens is al meer van partij gewisseld dan van onderbroek en is 1e klas gatlekker van trump om gewoon eens iets van politiek te kunnen doen. Zou me niet verbazen dat die alle 2 kleren van de keizer gewijs elkaar proberen te paaien zonder alle 2 een snars te verstaan van wat ze doen. Beetje zoals de fake kok die bij de fake snob komt "kook maar eens zot". Zet een pot kak op tafel. "mm speciaal maar wel heel lekker" (de fake snob kan moeilijk toegeven dat het niet lekker is).

In the meanwhile wat lopen lullen zonder kennis over covid hydrocloroquine en fauci bashen. Die vent is veroordeeld he. Een van de grote election fraud conspiracy wappies. Lijkt me dat die vent zijn ballen laat afknippen om trump te paaien.

En Zijn economische policy lijkt me ook maar quatsch. Loopt al 40y te toeteren dat Amerika economisch van de klif loopt door free trade. Er is maar 1 land disproportioneel rijk geworden. Dus die boodschap/theorie lijkt me in de feiten naar de vuilbak te mogen...

Hoe is die vent op die stoel beland ?

Hoe is Navarro, 3e rangs geflopte politieker, ook op trump zijn radar gekomen? Jared K die een boek over China leest en eens naar de pappie belt "he die auteur moet je bellen".
Wat ik gelezen heb (totaal geen idee in welke mate dit klopt) is dat er iemand gezocht werd die net als Trump pro-tarrifs was en ze zo bij hem (als een van de enigste) zijn uitgekomen.

Men zou gewoon boeken pro-tarrifs gezicht hebben, bij hem uitgekomen zijn en dan zonder zelf het boek gelezen te hebben, hem naar voren geschoven

Die mens is al meer van partij gewisseld dan van onderbroek en is 1e klas gatlekker van trump om gewoon eens iets van politiek te kunnen doen. Zou me niet verbazen dat die alle 2 kleren van de keizer gewijs elkaar proberen te paaien zonder alle 2 een snars te verstaan van wat ze doen. Beetje zoals de fake kok die bij de fake snob komt "kook maar eens zot". Zet een pot kak op tafel. "mm speciaal maar wel heel lekker" (de fake snob kan moeilijk toegeven dat het niet lekker is).

In the meanwhile wat lopen lullen zonder kennis over covid hydrocloroquine en fauci bashen. Die vent is veroordeeld he. Een van de grote election fraud conspiracy wappies. Lijkt me dat die vent zijn ballen laat afknippen om trump te paaien.

En Zijn economische policy lijkt me ook maar quatsch. Loopt al 40y te toeteren dat Amerika economisch van de klif loopt door free trade. Er is maar 1 land disproportioneel rijk geworden. Dus die boodschap/theorie lijkt me in de feiten naar de vuilbak te mogen...

Hoe is die vent op die stoel beland ?
Heeft zelfs al drie maanden in de gevangenis doorgebracht...
Is ook mede auteur van Project 2025.

US Futures kleuren voor de verandering nog eens dieprood, staatsobligaties worden gedumpt (hoezo veilige haven?) en USD verliest nog wat waarde. Indrukwekkend om te volgen is het wel alleszins.

Terug
Bovenaan