Kleine Beursfeiten

Wat is die man toch een grap.
Geen enkele vorm van realiteitszin, wat ook logisch is voor een politieker zonder enig noemenswaardige bedrijfservaring.

Elke keer weer persoonlijk kappen op Guillaume B. en Stefaan De Clercq.

Eindigen met het risico op een “financiële implosie” is de grap van de eeuw. Operationeel cashflow positief bedrijf dat op elk moment de huidige investeringen zou kunnen stoppen (indien dit al nodig zou zijn).

Maar er waren hier veel negatief over Proximus. Na recente run-up zou ik denken dat er hier dan wel een paar een short durven aangaan?

Hij wilt ook vooral niet vermelden, dat naast alle zaken die hij als negatief percipieert, het een feit is dat Proximus BICS heeft kunnen inbrengen in Proximus Global met een meerwaarde van 40% t.o.v. hun aankoop van BICS in 2021. Voor een van de weinige beslissingen die de CEO heeft gemaakt en waar er resultaat merkbaar van kan zijn, lijkt me dit een goede zet (ten koste van 2 andere telco’s die niks liever wouden dan van BICS af te geraken - namelijk MTN en Swisscom). Dus een contraire zet die positief blijkt, nee nee daar moeten geen credits voor worden gegeven 🤡
Ik denk dat je onder andere mij bedoelt?

Ik short nooit aandelen. Maar sinds 5y zelfs na deze rebounce -61% en megaveraf van de ATH in een ver verleden (2015 aan 35€).

Natuurlijk moet je deze kerel vooral als stormram zien vd NVA tov de CD&V. En zeker nu de NVA op het bestuurszitje aast, willen ze extra druk zetten. Dit artikel is puur politiek.

Inderdaad, dat is ook een feit!
Maar hier gaat het om een infrastructuur speler die dezelfde strategie volgt dan andere wereldspelers op de telcomarkt.

Run-up is relatief, maar er werd gelachen aan 5 euro dat het een slechte investering was. Dan lijkt het mij aan bijna 7 euro een mooie kans om te shorten.

Als mijnheer de politieker iemand met de vinger wilt wijzen voor de slechte prestatie van het aandeel (lees aandeel, en dus niet bedrijf, want operationeel loopt het heel vlotjes) dan is het de overheid zelf, die de noodzaak zag om vierde speler te introduceren (los van het feit als het een goede zaak is of niet, is het wel de meest significante reden voor de daling). En dat kan je niet zomaar afschuiven op CEO of Chairman. Maar goed, feiten werken niet bij irrationele individuen.
Dat is de kern van de zaak en ook de reden waarom ik niet ben ingestapt.

Ik denk dat je onder andere mij bedoelt?

Ik short nooit aandelen. Maar sinds 5y zelfs na deze rebounce -61% en megaveraf van de ATH in een ver verleden (2015 aan 35€).

Natuurlijk moet je deze kerel vooral als stormram zien vd NVA tov de CD&V. En zeker nu de NVA op het bestuurszitje aast, willen ze extra druk zetten. Dit artikel is puur politiek.

Bwa nee niet perse iemand specifiek voor ogen. Het maakt ook niet uit. Ik krijg het soms gewoon wat op mijn zenuwen als ik in een negatief sentiment mensen alle risico’s zie uitvergroten. Hetzelfde eerder hier met Solvay of met Basic Fit. Aandelen kunnen zakken, maar hoe lager de prijs, des te lager het risico. Uiteraard zijn Proximus, Solvay of Basic Fit onderhevig aan risico’s. Je kan per bedrijf er wel 10 bedenken, maar daarvan gaan er ook x aantal zijn die gewoon niet realistisch zijn. En daar zie ik vaak mensen op blind staren (wat uiteraard mag! Ik zal hetzelfde ook hebben over andere bedrijven)

Laatst bewerkt door een moderator:
De koperprijs is aan het uitbreken. Geeft dat niet een signaal dat er weer economische voorspoed op komst is, of heb ik het mis?

Voor wie Bolero heeft.
Nog mensen waar het logo van het bedrijf aangepast is naar gewoon een letter met generieke achtergrond?

Vond die logos wel overzichterlijker :unsure:

De markt blijft opvallend stabiel. Ik zit redelijk vlak de laatste dagen met zowel etf’s als individuele aandelen (nvda, msft, …).

Het zal de man zijn aura van rust zijn want de boodschap was bezwaarlijk positief te noemen: GDP groei naar beneden bijgesteld en inflatie + werkloosheid naar boven bijgesteld.

En Trump zit al te toeteren dat de Fed zijn beleid moet komen redden door rente te verlagen.

Hey Donald, het zou helpen dat je Jerome niet bij elke gelegenheid onder de bus flikkert...

Leonardo en Rheinmetall zijn echt all over the place. Eerst paar dagen lekker klimmen en nu de laatste 2 dagen in vrije val..
Tijd om deze te dumpen of toch maar even afwachten? Iemand met hetzelfde dilemma?

Leonardo en Rheinmetall zijn echt all over the place. Eerst paar dagen lekker klimmen en nu de laatste 2 dagen in vrije val..
Tijd om deze te dumpen of toch maar even afwachten? Iemand met hetzelfde dilemma?
We gaan op 4 maand tijd van €550 naar €1450, en dus effe terug naar €1300 en je noemt dit een vrije val?

Beleg gewoon in ETFs zou ik zeggen

Het zal de man zijn aura van rust zijn want de boodschap was bezwaarlijk positief te noemen: GDP groei naar beneden bijgesteld en inflatie + werkloosheid naar boven bijgesteld.
Goh daar ligt de markt niet zo wakker van, zijn beleid wel.
Rente's blijven stabiel, 2 cuts verwacht dit jaar en ze bouwen verder QT af...

Zijn er mensen die opties verkopen via Bolero ?
- Tevreden kan ?
- Welke mogelijkheden zijn er ?

Hoe ziet die interface eruit eigenlijk ?
Ik doe het vaak en net omwille van die reden ben ik aan het kijken om van broker te wisselen.

Reden 1: zeer veel borg nodig om put opties te kunnen schrijven. Je kan dus in vgl met andere brokers veel minder geschreven puts tegelijkertijd hebben lopen.
Reden 2: kost per contract is veel te duur in vgl met andere brokers. Vorig week nog eens gechecked hoeveel ik de afgelopen jaren aan kosten heb betaald aan Bolero. Het was toch een bedrag van 5 cijfers, en mijn portefeuille is ver van gigantisch te noemen, eerder doorsnee. Sommige zeggen: niet erg zolang de profits er zijn, maar imo is het een stomme kost als het op een ander goedkoper kan.

Ik ben nu naar SAXO en IKBR aan het kijken.

Nu 8 jaar op Bolero en is imo perfect voor buy & hold, maar voor opties zijn er betere alternatieven.

Gebruiken jullie nog steeds al die opties? Met die meerwaardebelasting krijg je toch veel meer kans dat ze uw portefeuilletransacties eens zullen opvragen, en dan heb je toch veel kans op een extra 33% + gemeentebelasting + boete?

En voor de liefhebbers: ze kunnen in principe 7 jaar teruggaan.
Dus jullie optietransacties of speculatieve aan-/verkopen van vóór de meerwaardebelasting zijn niet veilig als de fiscus op basis van uw aangifte van bv. dit jaar of volgend jaar ziet dat je toch vrij veel aandelen hebt in vergelijking met uw inkomen.
Dan kunnen ze op basis van vermoeden ook de transacties van de jaren daarvoor opvragen om eventueel speculatieve verrichtingen te belasten.

Terug
Bovenaan