Kleine Beursfeiten

Normaal ben ik een optimist, maar dat is nu toch echt, zoals ze hier zeggen, "een scheet in een netzak". 2.8% ipv 2.9% estimate. Was de estimate 2.94% of 2.86% ? En was de actual 2.76% of 2.84% ? Beter eronder dan erboven zou ik zeggen, maar lijkt me een overreactie zoals alles tegenwoordig een overreactie is.
inderdaad, maar na het rood van de voorbije dagen is het leuk om je ganse port groen te zien :-)

enne, de beurs en overreageren... da's al meer dan een paar decennia bezig hé

Normaal ben ik een optimist, maar dat is nu toch echt, zoals ze hier zeggen, "een scheet in een netzak". 2.8% ipv 2.9% estimate. Was de estimate 2.94% of 2.86% ? En was de actual 2.76% of 2.84% ? Beter eronder dan erboven zou ik zeggen, maar lijkt me een overreactie zoals alles tegenwoordig een overreactie is.
50x long op Bitcoin dus

Dankzij deze langverwachte correctie(tje) kon ik de voorbije 2 weken bijna dagelijks putposities verkleinen of afsluiten met mooie winsten.
Dus ondanks de ferme EUR/USD tegenvaller toch een nieuwe ATH.

Ben puts aan het afbouwen, maar heb aan de huidige prijzen toch 2 grote namen die hoog op m'n radar staan voor nieuwe puts:
Apple en Starbucks.
Zijn nog niet gecorrigeerd, en de puts zijn zeer attractief geprijsd. Een lichte daling zorgt als snel voor dikke returns.
Zie bvb (random gekozen) AAPLDec26 $240P aan $20. Als het aandeel met slechts 10% zakt tegen de zomermaanden, kom je al rap aan 40-50% verwacht rendement.

Iemand diezelfde dag nog Apple puts gekocht? (ik spijtig genoeg niet)
@LaCucaracha misschien nav je reactie op m'n post?

Op 2 beursdagen +45% rendement op de Dec 240P...

Ik was vorige week helaas teveel bezig met afbouwen, en wilde eventjes wachten alvorens nieuwe puts te kopen in SBUX en AAPL.
Kans verkeken. Op naar de volgende.
Hopelijk mooie multi-day bounce nu met de CPI data, dan kunnen we weer lekker veel puts inslaan aan goede prijzen.

50x long op Bitcoin dus
Kan ik alleen maar aanbevelen:

we-are-going-rapidly-up-in-2-weeks-based-on-this-chart-v0-i4hvb1f9czne1.png

Waarom heeft niemand het over de uitstekende jaarcijfers en outlook van Rheinmetall?

Ik heb alvast een nieuw t-shirt besteld. 😎
68f28324-07ff-4c94-9f46-758198f0e952.jpg
Ach, waar is die lang vervlogen tijd van 2020-2021 waar ik hier op BG verketterd werd om in iets onethisch te beleggen als oliebedrijven, want niet ESG en helpt de wereld om zeep!

Sommigen kwamen mij ter hulp en zeiden dat het meeviel want "het zijn tenminste geen wapenbedrijven, want dat is pas smeerlapperij!"

Good times :biglaugh:
En nu staat het forum ganse maanden vol van Rheinmetall, BAE, Thales.
Nog geen enkele ethisch beleggen opmerking bespeurd in diezelfde tijd :laugh:
Of hoe de realiteit de perceptie inhaalt.

Ach, waar is die lang vervlogen tijd van 2020-2021 waar ik hier op BG verketterd werd om in iets onethisch te beleggen als oliebedrijven, want niet ESG en helpt de wereld om zeep!

Sommigen kwamen mij ter hulp en zeiden dat het meeviel want "het zijn tenminste geen wapenbedrijven, want dat is pas smeerlapperij!"

Inter arma enim silent leges, zou De Wever zeggen.

En vooral dat het effect van Trump zijn zever pas de komende maanden in de cijfers komt :)

En als die inflatiedaling een gevolg zou zijn van krimpende economische vooruitzichten bij de consument/bedrijven, wordt het al helemaal top.

Begint eindelijk terug wat common sense aan de oppervlakte te komen na de absolute terreur van Merkel en de groen-linkse beweging. Ik blijf Trump zien als een net positive voor West-Europa om exact deze reden.

Er lopen nog veel naive esg-schapen rond maar stilaan begint de stille meerderheid hun verhaaltjes te doorzien zo blijkt.

Ik was vorige week helaas teveel bezig met afbouwen, en wilde eventjes wachten alvorens nieuwe puts te kopen in SBUX en AAPL.
Hopelijk mooie multi-day bounce nu met de CPI data, dan kunnen we weer lekker veel puts inslaan aan goede prijzen.
Helaas niet... Had order ingelegd, maar is niet afgegaan...
Maar toch bedankt voor de tip:)

Geen Solvay’ke doen hier eh? It’s a gift that keeps giving - gewoon bijkopen, het zijn solden.

Wie heeft er groei nodig als ze aan 8x FCF staan indien ze zouden stoppen met nieuwe clubs.
Oeps, te laat. Nee, heb na input de resultaten tijdens mijn pauze beter bekeken en ze zijn inderdaad echt niet zo goed, zoals hier al gepost werd. -20% op een groene beurs, en niet met weinig volume... Itt Solvay ook niks van intraday bounce.

Vertrouwen is zoek, hedge funds gaan dus waarschijnlijk verder dumpen en dit kan gewoon reraten naar 5-6x FCF zoals Crocs, dat véél betere fundamentals heeft. Die FCF kan trouwens volledig worden opgevreten als ze hun kosten niet controleren, wat ze zogezegd al sinds vorig jaar proberen. Die ROIC van >30% is ook bullshit. Welke catalyst zie jij misschien? Gewoon hopen op een arbitraire bounce? Ga dit niet bagholden. Goedkoop kan altijd goedkoper en de strategische keuzes die ze nu maken (24h opening die extra kost + trager groeien ten voordele van deleveraging, maar wel insignificant buybacks doen) zijn niet verstandig. Also, wtf is dat liquiditeitsprogramma? De hedge funds sneller kunnen doen uitstappen? Over kostenbeheersing gesproken.

Nu al bij al beperkt verlies tov cost basis, maar volledige port toch al -5% YTD. Yikes yikes yikes.

Laatst bewerkt:

Ik denk wel dat het ethisch is om onszelf te bewapenen tegen imperialisten.. Het niet doen zou pas onethisch zijn..

Het zullen andere mensen zijn. Met wapenbedrijven heb ik nooit een probleem gehad maar ik vind beleggen in oliebedrijven nog even onethisch als in 2020. En behalve onethisch vind ik het ook gewoon een domme belegging.

Met Trump en zijn politieke chaos komt global warming even niet meer in het nieuws maar het is niet omdat het niet meer in de media komt dat het opeens niet meer bestaat. Echter, geen zorgen. Vier dagen geleden is en passant opnieuw een warmterecord gesneuveld en de zomer komt er aan.

Echter, geen zorgen. Vier dagen geleden is en passant opnieuw een warmterecord gesneuveld en de zomer komt er aan.
Jammer dat er geen Belgische wijn- of champagnehuizen op de beurs staan om in te investeren -> gaat hier een perfect klimaat voor druiven worden! (Misschien wat Biotalys kopen? ;-) )

Ik! Bedankt voor de tip - puts stonden inderdaad vrij goedkoop. Je timing was spot on!
Heb ze de dag nadien al wel verkocht voor +37%.

Na vorige CPI beat is de markt dagen aan stuk hoger geklommen, alleen was die beat er enkel en alleen door een afronding na de komma. Nu is er eigenlijk niks van relief te merken, kleine bounce in pure hard afgestrafte pure tech play, alle andere sectoren 0,0 relief.

Terug
Bovenaan