Kleine Beursfeiten

Een 12% correctie van de high, na een +10 jaar onophoudelijke bullmarkt waarbij mensen in de Nasdaq begonnen indexen ipv S&P500, telt als paniek en maximum fear?

Misschien, maar dat is doorgaans niet hoe bullmarkten eindigen.
Goed ja, dat dacht ik in 2022 ook, tot er zowaar zonder aarzelen een nieuwe bubble begon in Ai.
De fundamentals zijn toch ook voor een stuk gevolgd in die 16 jaar ( als je begint te rekenen vanaf 2009) ?

De saaie prut is overigens 0,0 impacted laatste dagen. Solvay, engie, evs, fluxys, ahold, berkshire, Gilead. ALL going strong.

Subiet komt de waarde nog terug in value stocks @Nesjamag

Klassevolle opmerking.
Ik bedoel daarmee dat dat aantoont dat er veel angst is, niet dat ik hoop dat mensen zichzelf van kant maken. Dat had je waarschijnlijk zelf ook wel kunnen bedenken?

Suicide hotline stickies zijn een klassiek teken/signaal dat het geen gewone dip meer is, althans niet in de perceptie. Vandaar de post. Dat is gewoon een vast iets dat elke keer opnieuw terugkeert.

De reason was toch overduidelijk de verkiezing van Trump, met zijn Musk bromance. Dus veel opportunisten zijn erop gesprongen. Ineens beseffen velen echter wat voor risico Trump is voor de economie, en Musk voor de verkopen van Tesla, en ineens staan ze allemaal te drummen aan de uitgang. De signalen over uiterst zwakke verkopen in Europa in jan en feb, geven ook al een veeg teken voor de Q1 results in april. Ik zie er nog gemakkelijk nog eens 50% afgaan tegen dan.
Je zegt het zelf: de bromance tussen Musk en Trump. Wat had dit met de fundamentals van Tesla te maken? Juist geen hol.
Niets wat een stijging van de mcap van 900 mrd naar 1,8 bln kon verantwoorden in elk geval. Die nu volledig verdampt is trouwens, en zelfs meer.
Vlaag van tijdelijke zinsverbijstering, gedreven door momentum en retail suckers die nu de bag holders zijn.

Ben met mijn aandelenportefeuille bijna gepositioneerd voor de ultieme blow off top. Laat nog even verder dalen AUB richting top van 2021. Iedereen gaat gelijk krijgen: globale recessie (depressie in Europa) komt, aandelen zullen crashen ergens komende jaren, maar eerst de ultieme blow off top.

Verder zal Trump tegen het einde van het jaar??? of zo de Amerikaanse goudreserves herwaarderen van 42$ naar de marktprijs, hetgeen een enorme verbetering van de Amerikaanse balans zal inluiden, en de weg openen voor enorme QE. Iedereen happy, Amerikaanse stocks weer richting sky high, Trump weer de keizer.
Europa, het zieke broertje, zal geconfronteerd worden met kapitaalcontroles waarbij cash en goud niet zonder toestemming Europa mogen verlaten.

Ondertussen profiteren van de volaliteit.

Disclaimer: Aandelenportefeuille is beperkt deel van vermogen. Diversificatie is belangrijk.

Laatst bewerkt:
Balls deep. :)

MSTR volgt gewoon (met hefboom) BTC, dus als BTC met 9% zakt (altijd naar IBIT kijken), dan is het logisch dat MSTR 18% zakt.

Tegelijk hebben ze een 21B plan aangekondigd om STRK shares te kunnen ATM'n wanneer ze willen om BTC te kopen.
Ik verwacht massale aankoop aankondigingen binnenkort aan deze prijs...

Macro gewijs ziet het er voor BTC nog goed uit, de SBR is er (nu nog plannen voor het aanvullen), M2 alvast goed aan het stijgen... alleen mis ik nog Powell die rates verlaagt en we kunnen knallen. Zomer gaat mooi zijn!

Ben met mijn aandelenportefeuille bijna gepositioneerd voor de ultieme blow off top. Laat nog even verder dalen AUB richting top van 2021. Iedereen gaat gelijk krijgen: globale recessie (depressie in Europa) komt, aandelen zullen crashen ergens komende jaren, maar eerst de ultieme blow off top.

Verder zal Trump tegen het einde van het jaar??? of zo de Amerikaanse goudreserves herwaarderen van 42$ naar de marktprijs, hetgeen een enorme verbetering van de Amerikaanse balans zal inluiden, en de weg openen voor enorme QE. Iedereen happy, Amerikaanse stocks weer richting sky high, Trump weer de keizer.
Europa, het zieke broertje, zal geconfronteerd worden met kapitaalcontroles waarbij cash en goud niet zonder toestemming Europa mogen verlaten.

Disclaimer: Aandelenportefeuille is beperkt deel van vermogen. Diversificatie is belangrijk.
Waar heb je de rest van je vermogen zitten dan?
Ik weet niet goed wat te doen met mijn cash sinds ik eind januari al mijn IWDA buiten gezwierd heb. De bedoeling is om terug IWDA en wat extra aandelen op te pikken aan soldenprijzen, maar tot dan zoek ik iets beter dan de 0,4% van mijn spaarrekening.

Nostradamus strikes again

Nostradamus strikes again
De beurs voorspellen is al onmogelijk, Trump + de beurs samen voorspellen: 🤪

Nu 1 ding is wel zeker: het eerste wat Trump elke ochtend doet is naar alle nieuwszenders, inclusief CNBC, kijken, dus wees maar zeker dat hij héél goed weet dat het Amerikaanse beurs het zeer slecht aan het doen is momenteel.
Moest het omgekeerd geweest zijn dan zou hij al minstens 30x getoeterd hebben wat een geweldige president hij wel niet is want de beurzen zijn gestegen ;)

Ben eens benieuwd of onze Elon van gedrag zal veranderen als hij merkt dat hij niet in zijn voeten schiet maar zijn benen eigenhandig aan het amputeren is. TSLA mag nog wat harder zakken en dan graag een vriendelijk verzoekje van de banken dat zijn onderpand niet meer volstaat voor zijn X-leningen.

Wat is dat gezegde weer? Als je 100$ niet kan terugbetalen is het jouw probleem, als je 100 miljoen niet kan terugbetalen is het de bank hun probleem. Die zal wel een oplossing bedenken hoor.

Een 12% correctie van de high, na een +10 jaar onophoudelijke bullmarkt waarbij mensen in de Nasdaq begonnen indexen ipv S&P500, telt als paniek en maximum fear?

Misschien, maar dat is doorgaans niet hoe bullmarkten eindigen.
Goed ja, dat dacht ik in 2022 ook, tot er zowaar zonder aarzelen een nieuwe bubble begon in Ai.
Inderdaad, het is hier precies paniek paniek, genre "vrouwen en kinderen eerst!" maar uiteindelijk is dit de 'Trumptrade' van S2 vorig jaar die gewoon geannuleerd wordt.

De beurs voorspellen is al onmogelijk, Trump + de beurs samen voorspellen: 🤪

Nu 1 ding is wel zeker: het eerste wat Trump elke ochtend doet is naar alle nieuwszenders, inclusief CNBC, kijken, dus wees maar zeker dat hij héél goed weet dat het Amerikaanse beurs het zeer slecht aan het doen is momenteel.
Moest het omgekeerd geweest zijn dan zou hij al minstens 30x getoeterd hebben wat een geweldige president hij wel niet is want de beurzen zijn gestegen ;)
Trump weet wel wat hij doet of denkt dat toch te weten. Dat de beurzen TIJDELIJK dalen zal hem een worst wezen. Nu vooral de dollar omlaag krijgen, en de economie beetje laten sputteren zodat de FED wakker schiet. Denk dat hij even gas terug wil om vervolgens volle gas vooruit te gaan, de ultieme blow off.

Trump weet wel wat hij doet of denkt dat toch te weten. Dat de beurzen TIJDELIJK dalen zal hem een worst wezen. Nu vooral de dollar omlaag krijgen, en de economie beetje laten sputteren zodat de FED wakker schiet. Denk dat hij even gas terug wil om vervolgens volle gas vooruit te gaan, de ultieme blow off.
Al de landen die hij nu tegen de schenen aan het schoppen is zijn allemaal maatregelen tegen de US aan het nemen. Inwoners van landen die hij aan het beledigen is zijn langzaam maar zeker anti-US aan het worden in hun aankopen. Allemaal schade niet snel omkeerbaar is, dus jouw happy scenario van effe gas terug om dan vol gas vooruit te doen gaat dik tegenvallen hoor.

Moest het echt allemaal zo simpel zijn om "America great" te maken dan is het toch bizar dat nog geen enkele president voor hem hieraan gedacht heeft. Denk je nu echt dat hij zo geniaal is?

En dat de beurzen die dalen hem worst zal wezen: wees maar zeker dat hij hier héél fel mee bezig is, voordat hij president werd had hij het dagelijks over de beurs en aandelen, ook in zijn eerste termijn had hij het zeer vaak over de beurs en aandelen, is niet voor niets vooral een zakenman ipv politicus.

ASML zou concurrentie uit China kunnen krijgen in de toekomst: https://www.trendforce.com/news/202...3-trial-production-spelling-trouble-for-asml/
Dus ben toch niet echt gerust mbt ASML. Heb er geen aandelen van.
zeer voorbarig nee? Er staan enkele zeer goede video's op youtube die uitleggen hoe complex die ASML machines zijn en hoeveel verschillende leveranciers hierbij nodig zijn, zou me sterk verbazen dat plots uit het niets China én zo een machine kan bouwen én dezelfde top-level onderdelen kan bemachtigen zonder dat hier iets over uitgelekt zou zijn.

is set for trial production for the third quarter, 2025

Terug
Bovenaan