Kleine Beursfeiten

Groot deel van mijn port die ik begin feb liquideerde terug aangekocht nu, wel de Amerikaanse aandelen (WDAY, GOOGL, SHOP) nog even niet, dus nog steeds ongeveer 20% cash.

Wel alle 3 de Nederlandse chippers in port nu, dus BESI, ASMI en ASML -> die chipmarkt is cyclisch en heeft het momenteel lastig maar gaat echt wel terug aantrekken imo (en wel leuk dat ik die nu pak lager kan aankopen dan ze begin feb stonden)

Bij opening vandaag wat OXY calls genomen daar dit iets te belachelijk begon te worden. Klein percentage portefeuille (5%). Had liever puts geschreven maar daar ik er al lopen had op Googl en maxed out, kon ik niet meer bijschrijven.
Calls gesloten met 51% winst - waren 17 April $47.5 calls, dus nog wel wat looptijd, maar liever het zekere voor het onzekere.

EUR met bijna 5% gestegen vs USD op een week.

Chance dat ik enkele dagen geleden helft van mijn cash USD -> EUR heb geconverteerd.

Pff, de sterkhouder in mijn portefeuille maakt het grootste deel van zijn kosten in euro en krijgt zijn inkomsten quasi uitsluitend in dollar. Serieus aan het afzien. :(

Gisteren weer een positie geopend.

Junk zoals Hashicorp werd vorig jaar voor een hogere multiple overgenomen door IBM. Goede peer voor potentiele take-out valuation floor maar MDB is beter.
Bedankt voor de info 👍. Mij lijkt het naar 155$ te gaan en ga daar een positie openen.

Dankzij deze langverwachte correctie(tje) kon ik de voorbije 2 weken bijna dagelijks putposities verkleinen of afsluiten met mooie winsten.
Dus ondanks de ferme EUR/USD tegenvaller toch een nieuwe ATH.

Ben puts aan het afbouwen, maar heb aan de huidige prijzen toch 2 grote namen die hoog op m'n radar staan voor nieuwe puts:
Apple en Starbucks.
Zijn nog niet gecorrigeerd, en de puts zijn zeer attractief geprijsd. Een lichte daling zorgt als snel voor dikke returns.
Zie bvb (random gekozen) AAPLDec26 $240P aan $20. Als het aandeel met slechts 10% zakt tegen de zomermaanden, kom je al rap aan 40-50% verwacht rendement.

Bijlagen

• aapldelete.png
    aapldelete.png
    288 KB · Weergaven: 14
Dankzij deze langverwachte correctie(tje) kon ik de voorbije 2 weken bijna dagelijks putposities verkleinen of afsluiten met mooie winsten.

Ben puts aan het afbouwen, maar heb aan de huidige prijzen toch 2 grote namen die hoog op m'n radar staan voor nieuwe puts:
Apple en Starbucks.
Zijn nog niet gecorrigeerd, en de puts zijn zeer attractief geprijsd. Een lichte daling zorgt als snel voor dikke returns.
Zie bvb (random gekozen) AAPLDec26 $240P aan $20. Als het aandeel met slechts 10% zakt tegen de zomermaanden, kom je al rap aan 40-50% verwacht rendement.
Goede tip - ben zeker geen expert maar ik herinner me wél wat artikelen een paar jaar terug waar bij een aanzwengelende inflatie meteen naar apple gekeken werd. En als meneer de president zo verder doet gaat die inflatie ongetwijfeld verder de hoogte in.

ADM blijft ook mooi gaan. HDSN, OXY, Solvay, ADM, gelukkig toch enkele aandelen in mijn pf die vandaag iets presteren.

Apple en Starbucks.
in Lynx kost die 27,5 $ ??

Rheinmetal opeens een serieuze patat. Ik snap niet van waar dat komt.
Binnenkort aankondiging “einde” oorlog Rusland, gevolgd door een heropleving van de gewone aandelen, hetgeen een mooi verkoopmoment zal zijn. Daarna zullen de zorgen mbt de economie terug de bovenhand nemen. Denk ik.

' Rusland bereid over tijdelijk staakt-het-vuren te onderhandelen'​

Rusland is bereid om over een tijdelijk staakt-het-vuren in Oekraïne te onderhandelen, als er ook vooruitgang wordt geboekt richting een definitief vredesbestand onder Russische voorwaarden. Dat heeft nieuwsagentschap Bloomberg vrijdag gemeld op basis van anonieme bronnen in Moskou.

Het positieve signaal van president Vladimir Poetin naar zijn Amerikaanse collega Donald Trump zou vorige maand overgemaakt zijn tijdens de besprekingen tussen de twee landen in Saoedi-Arabië. Om akkoord te gaan met een staakt-het-vuren moet er volgens de bronnen een duidelijk akkoord zijn over het kader van een uiteindelijk vredesakkoord.

Rusland zou aandringen op bepaalde voorwaarden van een eventuele vredesmissie, zoals welke landen daarvan deel mogen uitmaken. Het land maakte al duidelijk dat het geen NAVO-troepen op Oekraïense bodem wil, waardoor de Europese plannen voor een vredesmissie in het water zouden vallen.

Vertegenwoordigers van de VS en Oekraïne zitten volgende week samen in Saoedi-Arabië om een mogelijke vredesdeal te bespreken. De regering van de president Trump wil samen met Rusland een akkoord bereiken over de oorlog en dwingt Oekraïne naar de onderhandelingstafel. De VS hebben niet alleen de militaire steun voor Oekraïne, maar ook het delen van inlichtingen met het land opgeschort.

Terug
Bovenaan