Kleine Beursfeiten

Sea Limited weer met blow-out earnings.

Gewoon eentje om nog een decennia of 2 bij te houden. Opportuniteiten in Zuid-Oost Azie zijn 10x groter dan in ontwikkelende landen. Vol op mee surfen. Hetzelfde verhaal met MercadoLibre en Grab.

Het is vandaag zo een van die dagen dat je best de Bolero app laat voor wat het is. Boogie woogie. We blijven positief en wie weet zingen we over een maand met zijn allen Kumbaya.

Neen dat klopt, maar gezien men vanuit Europa 800 miljard in defensie wenst te pompen zie ik deze niet meteen stevig dalen?

Neen dat klopt, maar gezien men vanuit Europa 800 miljard in defensie wenst te pompen zie ik deze niet meteen stevig dalen?
Hoe moeten we dat bedrag inschatten, impact op deze bedrijven en hun winsten, over hoeveel jaar, ... hoe ver lopen de koersen van bedrijven al vooruit ...

Tsjah op een week van mooi positief naar overall rood. Dat is de leven. Positietje Umicore op lange termijn opengedaan en ik denk zometeen BILL openen en we pakken nog eens een liftje met PACB misschien.

DJT is voorlopig voor iedereen een ramp behalve familie en een paar vrienden misschien.

Tsjah op een week van mooi positief naar overall rood. Dat is de leven. Positietje Umicore op lange termijn opengedaan en ik denk zometeen BILL openen en we pakken nog eens een liftje met PACB misschien.

DJT is voorlopig voor iedereen een ramp behalve familie en een paar vrienden misschien.
Voor iedereen die nu midden 30 is en op lange termijn belegt niet zo slecht. Rustig DCA'en. Het zijn solden!

@JanusDR Ben jij ondertussen eigenlijk opnieuw ingestapt?

Groeten, een mede bankzitter (75% PF verkocht in oktober).

Binnenkort getrapt IWDA inkopen, genoeg verbrandt met market timing & stock picking!

Als ik zie hoeveel mensen nu al zitten te zweten na een daling (vs ATH) van 6-7%, dan voorspelt dat weinig goeds.
Een echte crash zoals in 2008 zouden de meeste (jonge) beleggers mentaal niet overleven denk ik. Dan ga je een hele generatie ETF 'hangmatbeleggers' zien rushen naar de exit denk ik.

Als ik zie hoeveel mensen nu al zitten te zweten na een daling (vs ATH) van 6-7%, dan voorspelt dat weinig goeds.
Een echte crash zoals in 2008 zouden de meeste (jonge) beleggers mentaal niet overleven denk ik. Dan ga je een hele generatie ETF 'hangmatbeleggers' zien rushen naar de exit denk ik.
Somlige individuele (tech) aandelen zijn natuurlijk al wat meer gedaald dan 6-7%

Tgoh het is gewoon een van die bloedrode periodes. Pakweg één van mijn aandelen: Ik had NVDA wat gedumpt tussen 140 en 145. Daarna teruggekocht tegen 118 en weer naar 140 gegaan. Ik vind het kut dat ik zelfs op dat stukje weer in de - sta. Dus ik kan me voorstellen dat mensen die rond de top zijn ingestapt zich wel gekloot voelen. :unsure:

Terug
Bovenaan