Kleine Beursfeiten

Reden van de stijging?
Denk enerzijds sentiment China mbt maatregelen die ze nemen, en anderzijds de onzekerheid in Amerika die er, bij de reeds bestaande onzekerheid in Europa, bijgekomen is. De combinatie maakt dat er meer kapitaal naar de Chinese aandelen vlucht. (Gedeelte van) kapitaal vlucht steeds uit een continent bij onzekerheid.

Ik zit op -2% ytd, kan nog gradatie slechter worden als earnings tegenvallen van NVDA straks. Kan makkelijk naar -10% gaan tegen morgenvroeg. Niet door NVDA want heb ik voorlopig niet meer, wel door TQQQ.

Grootste + in absolute euros YTD:
LDO +42%
HO +37%
TKA +19%

Grootste - in absolute euros YTD:
TQQQ -2%
NVDA -13%
AMZN -3%

Ik zit op -2% ytd, kan nog gradatie slechter worden als earnings tegenvallen van NVDA straks. Kan makkelijk naar -10% gaan tegen morgenvroeg. Niet door NVDA want heb ik voorlopig niet meer, wel door TQQQ.

LDO +42%
HO +37%
TKA +19%

TQQQ -2%
NVDA -13%
AMZN -3%
Wat is het verschil tussen de normale QQQ en jouw TQQQ?

En wat zijn LDO & HO?

TKA heb ik gevonden, maar als je er de beurs niet bij zet vind ik die tickersymbolen toch lastig... gewoon ThysenKrupp typen is toch niet zo gigantisch veel meer moeite? ;)

LDO +42%
HO +37%
TKA +19%

TQQQ -2%
NVDA -13%
AMZN -3%
Ik sta mooi in de +, mede omdat ik mijn NVDA van de hand had gedaan voor een goed stuk rond de top en heb teruggekocht @118. Ik gamble niet graag op earnings maar ik koop en verkoop ook niet graag snel, ik heb er de tijd ook niet voor. We gaan dus zien of het slim was om niet weer te verkopen rond 140. Ik denk richting een huge earnings smash eerlijk gezegd ,maar ER heeft zelden logische gevolgen imo.

Workday had goede earnings trouwens.

Revenue groei zou niet meer vertragen in CY2025 (deels door AI producten die ook beginnen bij te dragen aan de revenue) en zoals verwacht zorgen de lay-offs voor een verhoging van de operating margins van 26% naar 28% in 2025 en richting de 30% over 2 tal jaar.

Denk dat ik mijn winsten ga nemen (koers +12% AH) & positie in Bill verder ga verhogen.

Inderdaad goede earnings en mooie vooruitzichten.

Ik denk er ook aan om mijn winsten te nemen omdat ik toch wat extra cash wil opbouwen en momenteel iets teveel posities heb. Blijf ze wel opvolgen in de hoop ze lager terug te kunnen kopen.

Workday had goede earnings trouwens.

Revenue groei zou niet meer vertragen in CY2025 (deels door AI producten die ook beginnen bij te dragen aan de revenue) en zoals verwacht zorgen de lay-offs voor een verhoging van de operating margins van 26% naar 28% in 2025 en richting de 30% over 2 tal jaar.

Denk dat ik mijn winsten ga nemen (koers +12% AH) & positie in Bill verder ga verhogen.
Ik ken Bill niet, reden van vertrouwen?

Wat is het verschil tussen de normale QQQ en jouw TQQQ?

En wat zijn LDO & HO?

TKA heb ik gevonden, maar als je er de beurs niet bij zet vind ik die tickersymbolen toch lastig... gewoon ThysenKrupp typen is toch niet zo gigantisch veel meer moeite? ;)

LDO = Leonardo
HO = Thales groupe
TQQQ = 3x leveraged QQQ

Een tijd geleden was je bearish maar recent heb je dan wel een leveraged Nasdaq etf en Nvidia rond de highs gekocht?

70% van mijn portefeuille zit in 4 simpele momentum algo's die voornamelijk werken op basis van RSI's, moving averages en max drawdowns. NVDA en TQQQ horen daarbij. NVDA oo basis van algo aangekocht in maart 2023, verkocht februari 2025 door slecht momentum. Met andere woorden ik denk zelf niet na over al deze aankopen en verkopen, ik doe gewoon wat mijn python scriptjes zeggen. Of ik zelf bullish of bearish ben speelt voor 70% portefeuille geen rol.

De andere 30% kies ik zelf stocks en zit volledig in EU defense stocks sinds augustus 2024 (toen duidelijk werdwat voor joke Kamala Harris is) Ik heb de nijging redelijk bearish te zijn, en ben dat nu meer dan ooit, maar uitstappen doe ik niet en zal ik niet doen.

Ik ken Bill niet, reden van vertrouwen?
Kwaliteitsvol bedrijf dat relatief goedkoop genoteerd staat volgens mij.

Billing, invoicing & spend/expense management product voor SMB's in de US.

Voornaamste revenue segment (+- 70%) zijn transaction fees die ze verdienen op betalingen die hun klanten uitvoeren via Bill. Voor de rest hebben ze nog subscription fees voor hun core product (20%) & float revenue (10%, interesten die ze verdienen op klantenbalansen terwijl betalingen gecleared worden). In die zin is de revenue dus grotendeels recurrent.

Ongeveer 200K SMB's in de US gebruiken Bill en dat groeit met 14% YoY. Core revenue groeide laatste kwartaal met 16% dus revenue/klant neemt ook lichtjes toe.

Hebben het accountant channel als distributiemoat (accounting offices die Bill doorverkopen aan hun klanten).

Waardering: 3.3x revenue en momenteel 18% operating margins = ongeveer 18x operating profit.

Ze gaan nu meer investeren in hun product om de groei te versnellen, o.a invoice financing product waarbij klanten pre-financing kunnen krijgen (met hoge take rate voor Bill + Bill bezit waardevolle data om de risico's goed te kunnen inschatten) & ook nieuwe producten voor de supplier-side, dat zijn de suppliers die de klanten van Bill betalen en waar in het verleden weinig focus op was. Dat gaat over >5 miljoen suppliers waar er misschien op termijn ook monetization mogelijk is.

Hierdoor komen de marges tijdelijk wat onder druk, volgens mij is dat een van de redenen dat de koers recent -50% is gegaan. Maar long-term verwacht ik 25% operating margins, dat is haalbaar met hun >80% gross margins & business model. Aan die "geoptimaliseerde marges" zouden ze vandaag aan 13x operating profit noteren met 15% semi-recurrente revenue groei. Management beweerde ook dat ze hun groei met die nieuwe producten terug richting >20% kunnen versnellen, maar daar wil ik persoonlijk niet teveel op rekenen.

Dus oftewel verwacht ik op termijn rerating op de beurs (hogere marges en/of versnelling in groei), oftwel perfecte take-out kandidaat voor private equity of een bedrijf zoals Intuit dat ook in het SMB segment speelt met oa Quickbooks en Bill zou mooi aansluiten bij hun product.

Grootste risico is wellicht competitie. Je hebt wel wat spelers in de sector (oa. Bill, Ramp, Brex, Melio). Bill is de grootste en ook de eerste in de markt, Ramp groeit wel enorm snel maar focust zich meer en meer op enterprise segment. Bovendien is dit ook relatief 'sticky' software dus eenmaal je bij Bill zit ga je niet snel switchen en klantengroei van 14% YoY toont voor mij aan dat ze nog steeds competitief zijn in het winnen van nieuwe klanten.

Laatst bewerkt:
Goed, mij gisteren kunnen inhouden, ziet er naar uit dat ik vandaag weer in de solden kan kopen. :)

En je snapt BTC yield niet goed denk ik. BTC yield draait puur om de additionele stijging in BTC/diluted share, staat los van de waarde van BTC.

Goed, mij gisteren kunnen inhouden, ziet er naar uit dat ik vandaag weer in de solden kan kopen. :)

En je snapt BTC yield niet goed denk ik. BTC yield draait puur om de additionele stijging in BTC/diluted share, staat los van de waarde van BTC.

Hoeveel van u pf zit er ondertussen al in BTC related stuff ?

Terug
Bovenaan