Kleine Beursfeiten

Vandaag positie BILL en RXST verhoogd.
Denk dat er vandaag bodemvorming was bij RXST. Voor RXST verwacht ik een heropleving richting 46$.

Laatst bewerkt:
In het kader van saai dividend -aandeel is Ageas toch een solide keuze de laatste jaren, helaas moet je al vermogend zijn om er rijk van te worden.

@cege - op je zoektocht naar dividend -korf: soms nog iets interessants tegengekomen buiten de suggesties die hier gemeld werden?

Paypal bijna -9% op Q4 revenue & earnings beat,én 2025 guidance beat + $15B extra buybacks lolol. Ook $6,8 miljard FCF, meer dan 10% hoger dan de outlook die ze al twee keer verhoogd hadden. Die earnings lotto altijd. Moest ik Alphabet nog hebben gehad had ik gegarandeerd vandaag alsnog verkocht wegens de poepers.
Wat dus betekent dat het waarschijnlijk 10% stijgt straks.
Paypal weer interessant rond 70$. Bijna…

Drie van mijn aandelen leggen vandaag heel mooie cijfers voor en kloppen alle verwachtingen: Ageas, Argenx en UCB (weliswaar via Financière de Tubize). En toch zijn er twee van wie hun koers daalt en blijft er eentje steken op slechts een stijging na de komma.

Het wordt blijkbaar zo'n dagje. :cautious:

Drie van mijn aandelen leggen vandaag heel mooie cijfers voor en kloppen alle verwachtingen: Ageas, Argenx en UCB (weliswaar via Financière de Tubize). En toch zijn er twee van wie hun koers daalt en blijft er eentje steken op slechts een stijging na de komma.

Het wordt blijkbaar zo'n dagje. :cautious:

Ageas was wel al wat opgelopen - het is al zeer sterk dat ze groen staan, meestal is het gewoon rood na cijfers - dat kan een rol spelen, UCB vind ik wel verassend (recent verkocht maar zit in mini portefeuille van ouders) - maar ik zag daar iets vliegen dat analisten de outlook mager vinden.

UBS heeft zijn stake in Just Eat Takeaway verhoogt van 3,6% naar 5,2%. Indien zij niet ingaan op het bod haalt Prosus dus al zeker zijn 95% niet om uitkoopbod te lanceren. Redelijk veel wijst dus in de richting van een hoger bod dan €20,30

Zo tussen de soep en de patatten:
  • Indien vooropgestelde opbrengst "sterke schouders" niet zal gehaald worden wordt niet uitgesloten dat de effecten taks zal verhoogd worden om zo de inkomsten te verzekeren. Dat is dus eigenlijk zoveel als zeggen dat deze gaat verhogen want in een slecht beursjaar is de opbrengst marginaal of niets. Ook is men aan het bekijken om de achterpoortjes te sluiten zoals: meerdere effectenrekeningen, aandelen op naam ...
  • https://www.tijd.be/politiek-econom...omt-effectentaks-weer-in-vizier/10589592.html
  • Ook de piste van de belasting toe te passen op 2de pijler wordt voorlopig open gelaten

• Indien vooropgestelde opbrengst "sterke schouders" niet zal gehaald worden wordt niet uitgesloten dat de effecten taks zal verhoogd worden om zo de inkomsten te verzekeren. Dat is dus eigenlijk zoveel als zeggen dat deze gaat verhogen want in een slecht beursjaar is de opbrengst marginaal of niets. Ook is men aan het bekijken om de achterpoortjes te sluiten zoals: meerdere effectenrekeningen, aandelen op naam ...
  • https://www.tijd.be/politiek-econom...omt-effectentaks-weer-in-vizier/10589592.html
  • Ook de piste van de belasting toe te passen op 2de pijler wordt voorlopig open gelaten
Had ook ergens gelezen dat men voor de invoering van de meerwaardebelasting zou mikken op start Jan 2026, iemand die dat kan confirmeren?

UBS heeft zijn stake in Just Eat Takeaway verhoogt van 3,6% naar 5,2%. Indien zij niet ingaan op het bod haalt Prosus dus al zeker zijn 95% niet om uitkoopbod te lanceren. Redelijk veel wijst dus in de richting van een hoger bod dan €20,30
Alternatieve piste: UBS kopen in voor een klant (= via via Prosus) om juist wél te garanderen dat de 95pct gehaald wordt?

Op de dag van ER kijken naar het aandeel is nooit goed. Tenzij verrassend goede resultaten is het al priced in en dan is het de weken erna dat vaak het aandeel stijgt in aanloop naar de volgende earnings mits goede guidance en positieve media. Beetje simplistisch maar ik vind het vaak zo uitkomen.

Man man.
  1. Een taks invoeren zou altijd op ideologische overwegingen moeten gebaseerd zijn. De schaamteloosheid dat hier aan de dag wordt gelegd om puur op staatsinkomsten te gaan sturen is echt degoutant. Dat is letterlijk sectoren gaan kapotbelasten.
  2. Blijkbaar zijn ook alle middelen gerechtvaardigd om onze obese overheid, een zieke patiënt die aan boulimie lijdt, te blijven voorzien van meer en meer vreten. Al jaren wordt ervoor gewaarschuwd. Regering na regering zegt er komaf mee te maken. Maar de verslaving is hardnekkig blijkbaar. Dat is nu het enige wat ik goed vind aan het DOGE-beleid van Trump. Alleen is het hier ironisch genoeg 10 keer meer nodig dan in de USA.

Terug
Bovenaan