Kleine Beursfeiten

Probleem is dat wanneer je dan gewoon je geld afgeeft, de bullebak de dag erna zal zeggen dat je je broek naar beneden moet trekken en voorover moet buigen. En wat gaat Cege dan doen, elke dag een stapje verder in het verhaal meegaan omdat er geen grote broer is?

Wat zou jij dan doen ? Op je gezicht krijg je zowiezo, dus wat ga je doen om erger te vermijden ?

Er is geen 'erger vermijden'. Sluit vrede met Rusland en over 5 jaar doen ze gewoon weer een 'militaire operatie' want ze weten dat het resultaat heeft.

En concreet, wat is het plan voorwaarts dan in de wetenschap dat de grote broer effectief de geldkraan zal toe draaien ?

Elke dag dat die oorlog duurt, verzwakt de NAVO en het Westen zijn positie tgo Rusland want we verstoken onze militaire capaciteit gesausisoneerd aan 0,0 return. We zouden beter het conflict nu bevriezen en deftig onze militaire capaciteit in Europa opbouwen en ons organiseren zodat hij niet opnieuw in Oekraine kan binnenvallen.

En concreet, wat is het plan voorwaarts dan in de wetenschap dat de grote broer effectief de geldkraan zal toe draaien ?

In tegenstelling tot velen op dit forum heb ik géén antwoord op alle vragen. Ik zeg gewoon dat toegeven aan en vrede sluiten met Rusland, en verwachten dat je er dan geen last meer mee hebt, van even grote naiviteit getuigt als mijn vrouwelijke collega-klasgenootjes 30 jaar geleden die verliefd waren op de kerels van Get ready en dachten dat meisjes een kans maakten bij den Jimmy.
Militaire capaciteit opbouwen is leuk maar wie gaat er bij een vrede de grootste capaciteit beginnen opbouwen? EU of Rusland?

Ik ook niet, te weinig winstpotentieel tegenover het (enorme) risk.
Evt. een speculatieve bear put positie, of bear call, maar meer ook niet.

Ik heb vorige maar nog een artikel geschreven over een covered-call ETF die zich puur op Microstrategy toesplitst, als speculatieve play kan dat de moeite zijn, maar hondsmoeilijk om dat te gaan shorten zonder kleerscheuren.

Ik vind persoonlijk de "er is een premium tov BTC holdings" thesis te kortzichtig. Daarnaast is de volaliteit en het meme-potentieel hier zo hoog... waarom zo'n risico's nemen. Er zijn makkelijkere beleggingen denk ik...

Ik zie het nog gebeuren dat dit achterlijke beurssentiment mij nog voor het einde van het jaar dwingt om weer fully invested te zitten. Alphabet PE opnieuw <19. Dat hou je stilaan toch niet meer voor mogelijk...
Tuurlijk! Veel beleggers hebben nu veel cash achter de hand voor de crash die er uiteindelijk niet komt! Tijd lang zijwaartse beweging voor de volgende, laatste grote leg up.
Heb op 06/11/2024 de link hieromtrent in de TA-topic geposted.

Laatst bewerkt:
De helft van economieën wereldwijd verbruikt nu al minder steenkool, olie en gas dan 5 jaar geleden + uitstoot China stagneert en ze pushen enorm op hernieuwbare energie, twee derde van alle zonnepanelen en windturbines over de hele wereld zijn in China geïnstalleerd (https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/11/22/wereld-fossiele-brandstoffen-uitfasering-dichtbij/)

+ drill baby drill van trump die maximaal olie wil oppompen en op de markt wil gooien

+ de verhoogde energievraag voor AI waar als oplossing voornamelijk wordt gekeken naar (modulaire) kerncentrales

Is dat allemaal niet enorm slecht nieuws voor fossiele energiebedrijven (Oxy?)

Rubio op buitenlandse zaken (goed), en Bessent (ok) op financiën.
De 2 belangrijkste posities zijn gelukkig geen clowns.

Trade kan nog tricky zijn aangezien Europa daar wel last van kan hebben (kan mijns inziens een bodem voor Europa en euro worden).

De rest van de regeringsposten zijn wel interessant voor interne USA zaken maar kunnen minder langetermijn schade veroorzaken.

Als Europeaan ben ik voorlopig gematigd positief, zeker gezien de gigantisch lage verwachtingen tav een Trump administratie.
Wat dit betekent voor de beurs, geen idee.
Beurs prijst momenteel lage interestvoeten en hoge groei in, terwijl werkloosheid heel laag is. Zou normaal gezien tegenstrijdig moeten zijn.

Verder blijf ik rustig aan de zijlijn en volg de meme economie met interesse verder op ;)
De 16-jarige zoon van mijn broer is alvast overtuigd van zijn superioriteit aangezien ik hem vorig jaar crypto uitlegde, maar zijn 500 euro btc ondertussen 1500 euro waard is.
Het zou allemaal kunnen natuurlijk, we zullen zien.
Op alle vlakken interessante tijden alleszins.

Vraag van een leek: waarom zou je een dual listed onderneming zoals bv Biotech kopen op Nasdaq als je die ook op de Duitse beurs kan kopen?

Laatst bewerkt:
Vraag van een leek: waarom zou je een dual listed onderneming zoals bv Biotech kopen op Nasdaq als je die ook op de Duitse beurs kan kopen?
Verschil in liquiditeit, mogelijks andere tarieven van uw broker voor de schijf die je wil aankopen , wel of geen commissie van omzetting naar vreemde valuta bij aankoop van USD's (tov aankoop in euros).

Edit: en andere openingsuren van de beurs

Rubio op buitenlandse zaken (goed), en Bessent (ok) op financiën.
De 2 belangrijkste posities zijn gelukkig geen clowns.

Trade kan nog tricky zijn aangezien Europa daar wel last van kan hebben (kan mijns inziens een bodem voor Europa en euro worden).

De rest van de regeringsposten zijn wel interessant voor interne USA zaken maar kunnen minder langetermijn schade veroorzaken.

Als Europeaan ben ik voorlopig gematigd positief, zeker gezien de gigantisch lage verwachtingen tav een Trump administratie.
Wat dit betekent voor de beurs, geen idee.
Beurs prijst momenteel lage interestvoeten en hoge groei in, terwijl werkloosheid heel laag is. Zou normaal gezien tegenstrijdig moeten zijn.

Verder blijf ik rustig aan de zijlijn en volg de meme economie met interesse verder op ;)
De 16-jarige zoon van mijn broer is alvast overtuigd van zijn superioriteit aangezien ik hem vorig jaar crypto uitlegde, maar zijn 500 euro btc ondertussen 1500 euro waard is.
Het zou allemaal kunnen natuurlijk, we zullen zien.
Op alle vlakken interessante tijden alleszins.
Zit je nog altijd (grotendeels) in cash?

Terug
Bovenaan