Kleine Beursfeiten

True al wordt het wel moeilijker en moeilijker om vast te houden. Is van een 10% naar een 36% geschoten.
Nvidia aandeelhouders zullen het gevoel kennen. :)

Hoe dat die analisten aan hun waarderingen komen is mij ook een raadsel: Momenteel 20$

Average RecommendationBuy
Average Target Price189.29
Number Of Ratings15

Ik stel me wel vaker die vraag, zeker op Yahoo Finance.
Als je dan naar andere sites kijkt, zie je: Wall Street analyst target price: $20-30, op basis van 3 ratings. Bij Yahoo Finance ligt de laagste op $120 of zo, de koers van vandaag maal 6.

Ik wil ook zo'n darts bord :biglaugh:

Tof om te zien dat je nog SE hebt. Die gaat ook lekker door. Ik zit er iets zwaarder in met ~17%. Ik heb ook nog altijd DDOG (sinds 2022) en die gaat nu ook lekker zeker aangezien het exact 33,33% van mijn port is. En ja, NVDA natuurlijk, het verbaast me dat je die nooit hebt aangekocht?

Ik vroeg me af waarom MSTR zo snel blijft stijgen terwijl de miners het niet doen. Ik lees dat MSTR hun aanbod van 0% convertible bonds met vervaldatum 2029 nogmaals heeft verhoogd, met een 55% conversie premium. Als je als koper van die bonds wil hedgen heeft het geen zin om put opties te kopen op MSTR zelf want dan verlies je nog altijd +- de inflatie van nu tot 2029. Dus het beste alternatief om te hedgen als koper van die bond is om dan miners te shorten want je krijgt sowieso je inleg bij MSTR terug. Tenminste toch die miners die zo ook geen bonds uitgeven, want nu volgt MARA dezelfde strategie, wat in turn nog meer druk creëert bij miners/BTC exposed bedrijven die zo geen bonds uitgeven.

Waanzinnig...

Ik vroeg me af waarom MSTR zo snel blijft stijgen terwijl de miners het niet doen. Ik lees dat MSTR hun aanbod van 0% convertible bonds met vervaldatum 2029 nogmaals heeft verhoogd, met een 55% conversie premium. Als je als koper van die bonds wil hedgen heeft het geen zin om put opties te kopen op MSTR zelf want dan verlies je nog altijd +- de inflatie van nu tot 2029. Dus het beste alternatief om te hedgen als koper van die bond is om dan miners te shorten want je krijgt sowieso je inleg bij MSTR terug. Tenminste toch die miners die zo ook geen bonds uitgeven, want nu volgt MARA dezelfde strategie, wat in turn nog meer druk creëert bij miners/BTC exposed bedrijven die zo geen bonds uitgeven.

Waanzinnig...

Omdat de koers van Bitcoin als zot blijft stijgen en degenen die niet op Coinbase/Kraken/... zitten willen meesurfen op die golf?

Tof om te zien dat je nog SE hebt. Die gaat ook lekker door. Ik zit er iets zwaarder in met ~17%. Ik heb ook nog altijd DDOG (sinds 2022) en die gaat nu ook lekker zeker aangezien het exact 33,33% van mijn port is. En ja, NVDA natuurlijk, het verbaast me dat je die nooit hebt aangekocht?
Nvidia heb ik inderdaad gemist. Toen Nvidia echt interessant was om te kopen (voornamelijk pre-2023) was ik nog (te) hard gefocust op SaaS. Sinds een jaar of 2 heb ik mijn focus uitgebreid naar veel meer sectoren, zeker omdat de growth rates in SaaS niet meer zijn wat ze tussen 2010-2020 waren, maar aangezien Nvidia priced to perfection is (reeds lange tijd) heb ik daar op dit moment geen interesse in. Ik zie veel meer downside dan upside risk.

Snowflake +31% vandaag. Eindelijk een goed kwartaal dus.

Laatst bewerkt:
Serieuze tik voor Alphabet naar aanleiding van het feit dat het ministerie van justitie via de rechter hen wil dwingen om Chrome te verkopen. Iemand enig zicht of dit veel kans op slagen heeft? En wat de impact zou zijn?

Serieuze tik voor Alphabet naar aanleiding van het feit dat het ministerie van justitie via de rechter hen wil dwingen om Chrome te verkopen. Iemand enig zicht of dit veel kans op slagen heeft? En wat de impact zou zijn?

Denk dat niet Chrome op zich het issue is. Wel dat Google geviseerd wordt. Wat is het volgende week ? Gmail, Calendar, youtube, Maps, ... ? Als je het ecosysteem kapot maakt door het op te breken, smelt de giga marge weg als sneeuw voor de zon.

De media heeft mij te pakken en zit al dagen met vrees van Nucleaire escalatie in mijn hoofd. Heb toch maar een short genomen op de DAX om extreme koersdaling (-20% en meer) in te dekken. Zat te twijfelen tussen cash of short maar ben toch maar voor short gegaan omdat als het echt escaleert ik meer ga verdienen met de short en kost van short niet veel duurder was dan beurstaks om te verkopen en terug te kopen.

En indien geen escalatie, dan kunnen we gewoon verder met ons leven 😍

De media heeft mij te pakken en zit al dagen met vrees van Nucleaire escalatie in mijn hoofd. Heb toch maar een short genomen op de DAX om extreme koersdaling (-20% en meer) in te dekken. Zat te twijfelen tussen cash of short maar ben toch maar voor short gegaan omdat als het echt escaleert ik meer ga verdienen met de short en kost van short niet veel duurder was dan beurstaks om te verkopen en terug te kopen.

Ik was eerder aan het denken dat er binnenkort wel eens vredesgesprekken zouden kunnen starten en dat misschien opluchtingsrally voor Europese aandelen kan geven... den Donald ging dat toch effe snel fixen, nee?

Ik was eerder aan het denken dat er binnenkort wel eens vredesgesprekken zouden kunnen starten en dat misschien opluchtingsrally voor Europese aandelen kan geven... den Donald ging dat toch effe snel fixen, nee?

Voor alle duidelijkheid, laat ons hopen! Dan zal er wereldwijd wel een opluchtingsrally zijn (eventueel Raiffeisen calls kopen voor die kans af te dekken).

Maar Trump is er pas in Januari en het is momenteel toch wel de foute kant aan het op gaan volgens de media die ik lees en mijn persoonlijke interpretatie. US & UK raketten die effectief zijn ingezet om Rusland aan te vallen. En dan reactie van RU om intercontinentale raket in te zetten om Oekraïne aan te vallen. Het is allemaal wat haantjes gedrag maar Poetin is nu ook niet gekend voor de meest rationele persoon te zijn. Daarnaast zie ik Trump dit ook niet oplossen, misschien wel integendeel, want “wij” zijn momenteel niet aan de winnende hand. Weet niet als Trump zin heeft om een deal te maken waar hij niet als winnaar uit komt (perceptie).

Ochja het is een assymetrische bet, ofwel ben ik juist en dat verdien ik er iets aan (maar is de wereld naar de klote) ofwel leven we lang en gelukkig en geef ik 1,5% van 2025 rendement af. In elk geval, een overwinning van den deze 😂

Laatst bewerkt:

Mijn buikgevoel zegt dat beide kanten nog even flexen voor ze een akkoord sluiten. Er is geen enkele reden om nu te beginnen escaleren aan beide kanten. Iedereen is gedemotiveerd, de troepen en geld begint op te raken en het hele land/infrastructuur is naar de sjokkedezen geknald. Ga je 500 ICBMs of ATACMs knallen en miljoenen en miljoenen aan raketten knallen op maandlandschappen en geen centimeter terrein winnen ?

Oekraine moet aanvaarden dat het game over is en dat ze terrein gaan moeten opgeven (of nog 10y lang in de shit leven)

Mijn buikgevoel zegt dat beide kanten nog even flexen voor ze een akkoord sluiten. Er is geen enkele reden om nu te beginnen escaleren aan beide kanten. Iedereen is gedemotiveerd, de troepen en geld begint op te raken en het hele land/infrastructuur is naar de sjokkedezen geknald. Ga je 500 ICBMs of ATACMs knallen en miljoenen en miljoenen aan raketten knallen op maandlandschappen en geen centimeter terrein winnen ?

Oekraine moet aanvaarden dat het game over is en dat ze terrein gaan moeten opgeven (of nog 10y lang in de shit leven)

Opnieuw, indien dit zo is, heel erg fijn.
Indien niet, dan ben ik er een beetje meer op voorbereid dan eerder vandaag.

Denk inderdaad hetzelfde. Denk wel dat de oplichtingsrally een ideaal verkoopmoment zal zijn, omdat erna de zorgen over de economische toestand opnieuw de bovenhand kunnen gaan krijgen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan