Kleine Beursfeiten

Solvay niet wat riskant: industrie in Europa toekomstvoorspellingen niet echt schitterend...(energie,concurrentiepositie,....)?
2/3 van revenue komt niet uit Europa.

Ik begrijp niet waarom niet meer mensen naar Solvay kijken. Ze zitten aan 10% FCF yield (waarvan bijna 8% dividend yield). Terwijl ze aan de onderkant van hun guidance zitten.

Geografisch gediversifieerd, afzetmarkt gediversifieerd, ervaren/degelijk management, …

Ik begrijp niet waarom niet meer mensen naar Solvay kijken. Ze zitten aan 10% FCF yield (waarvan bijna 8% dividend yield). Terwijl ze aan de onderkant van hun guidance zitten.

Geografisch gediversifieerd, afzetmarkt gediversifieerd, ervaren/degelijk management, …
samen met Europa de afgrond in?

Als het nog eens 15% zakt koop ik alvast bij, als Cofinimmo nog 20% zakt koop ik ook bij - dat zou beiden binnen een paar weken kunnen zijn aan dit tempo. Moet dan wel iets anders verkopen want ik zou graag nog wat cash overhouden.

Als het nog eens 15% zakt koop ik alvast bij, als Cofinimmo nog 20% zakt koop ik ook bij - dat zou beiden binnen een paar weken kunnen zijn aan dit tempo. Moet dan wel iets anders verkopen want ik zou graag nog wat cash overhouden.
-15% en dan gaat er hier toch 1/3 van portefeuille in.

Maar dat zal niet gebeuren

Zou het verstandig zijn de DAX te shorten? Europa in zak en as, autosector staat voor historische omslag, chemie draait voor geen meter, Trump zal ook een negatieve impact hebben…

Zou het verstandig zijn de DAX te shorten? Europa in zak en as, autosector staat voor historische omslag, chemie draait voor geen meter, Trump zal ook een negatieve impact hebben…

Ben jij niet heel negatief? PE ratio van DAX staat op 15 - dat is niet extreem.

Europa is zeker geen sexy continent en we geven meer voorkeur aan regels dan aan groei. Maar dat is ook vertaald in de waardering van EU assets.

En voor alle problemen is een oplossing, als het niet op korte termijn is, dan op lange - behalve nucleaire schade 😅

Laatst bewerkt:

Denk dat Cofinimmo niet ver meer van de bodem zit, tenzij de rente in de US nog veel verder zou gaan stijgen (wat ik niet meteen verwacht). De correlatie is heel duidelijk: sinds 16/9 is de 10 year bond in de US bijna 22% gestegen... Sindsdien zijn alle Belgische GVV-aandelen ook fel gezakt, Montea en WDP op kop.

Cofinimmo meer dan 11% brutodividend :crazy:. Nog eens 20% eraf geeft een koers van 44 en zou een brutodvidend van 14% betekenen:p. Dat zie ik nu toch niet direct gebeuren.
Bij een hogere rente vorig jaar en in de nasleep van kapitaalsverhoging is Cofinimmo niet onder de 55,60 geclosed. Wel intraday even op 53,55 gestaan. Dat was toevallig ook de dag dat de US 10 year zijn piek bereikte (net geen 5%).

Laatst bewerkt:

Solvay of Syensqo?

Solvay of Syensqo?
Solvay - heb hier paar maanden geleden al eens geschreven waarom ik de positieve ratings van Syensqo niet zie samen gaan met de huidige prijs van Solvay. Ze hebben zelfde target guidance metrics voor 2028 en toch is Syensco een pak duurder. Als men dus positief is over Syensco dan moet men nog positiever zijn over Solvay!

KE Holdings prémarket -8,01% aan 18,61$ na earnings release.
KE Holdings komt hiermee in de buy zone terecht.
Resultaten waren nochtans niet slecht (iets onder de verwachtingen) en in de cc: We are also pleased to see that the supportive policy packages introduced by the government at the end of September have already shown promising initial results. In October, transaction volumes on our platform rebounded significantly, signaling the start of the market recovery.

BEKE, a leading real estate platform, released its financial results for the third quarter ending September 30, 2024. The company reported net revenue of 22.6 billion yuan, marking a 26.8% increase compared to the same period last year.
However, BEKE's net profit stood at 1.168 billion yuan, slightly down from the 1.170 billion yuan reported in the same quarter the previous year. When adjusted for non-GAAP measures, the net profit was 1.782 billion yuan, which is a decline from the 2.159 billion yuan recorded in the same period last year.

Desondanks in het rood :thinking:

Laatst bewerkt:
Desondanks in het rood :thinking:
Zoals ik eerder al herhaaldelijk aangaf zie ik het nog eerst richting +/- 17,5$ gaan, om vervolgens de stijging te hervatten. Resultaten kunnen dan wel niet slecht zijn, veel zat al verwerkt in de eerdere gorse stijging van het aandeel.

Zoals ik eerder al herhaaldelijk aangaf zie ik het nog eerst richting +/- 17,5$ gaan, om vervolgens de stijging te hervatten. Resultaten kunnen dan wel niet slecht zijn, veel zat al verwerkt in de eerdere gorse stijging van het aandeel.
Ondanks die eerdere stijging nog goedkoop: inkoop eigen aandelen 3B waarvan nog 1.5B te gaan tegen aug 2025. En vervolgens wellicht nieuw pakket....hangt wel af vd verdere evolutue vd huizenmarkt natuurlijk....Waardering momenteel 25B.

Hoe dat die analisten aan hun waarderingen komen is mij ook een raadsel: Momenteel 20$

Average RecommendationBuy
Average Target Price189.29
Number Of Ratings15

Iedereen zijn MSTR shorts toch al van de hand gedaan hoop ik? 😏

Ik zal eens wat ruimte vrij maken voor wat BEKE opties bij te kopen, maar MSTR verkoop ik nog niet.

Terug
Bovenaan