Kleine Beursfeiten

Is hier iemand thuis in omvormers en zonnepanelen? SMA is YTD enorm afgestraft (-77%) maar staat als merk wel bekend als dé referentie voor kwaliteit qua omvormers. Ik heb meerdere vrienden in die sector en die zweren bij SMA. De earnings zijn morgen maar ik ken er niet genoeg van.
Voor zover ik weet is China heel de markt van de zonnepanelen aan het overnemen. Growatt (Chinees) is wereldwijd de grootste leverancier voor residentiële installaties. De panelen zelfs komen ook vooral uit China.
Vroeg of laat zal de industrie ook overschakelen op de Chinese leveranciers.

Short squeeze HIMS bezig. Toch rap gecasht, maar invest opnieuw na de onvermijdelijke harde drop in de komende dagen.
Hier afgelopen maandag ook alles verkocht nadat ze +20% gingen omwille van een short squeeze. Als de markt je zo een cadeau geeft moet je dat ook met beide handen aannemen. :)

Dan gisteren het nieuws dat Amazon hun competing service uitbreidt. Koers -25%. Intra-day alvast een 1% positie teruggekocht. Bewust nog heel klein gezien de volatiliteit, het Amazon nieuws dat wel een tijdje een negatieve overhang op de koers kan hebben, en binnenkort komt er ook nog een FDA uitspraak omtrent het compounden van de GLP-1. Als dat ook nog eens slecht is, en als de drugs van de shortage list wordt gehaald, zit je snel terug aan 15$/share.

Dat Amazon nieuws was niet echt nieuw natuurlijk, hadden dat al eerder aangekondigd en stond hier ook in onze analyse als een van de zaken om voor op te letten. Ik geef de bears voorlopig ongelijk, Amazon heeft eerst te bewijzen dat ze er effectief in slagen significant marktaandeel te winnen.

Noteren nu aan 16x 2024 mature FCF. (assumptie: marge van 20% vs 12% TTM vandaag)

Hier afgelopen maandag ook alles verkocht nadat ze +20% gingen omwille van een short squeeze. Als de markt je zo een cadeau geeft moet je dat ook met beide handen aannemen. :)

Dan gisteren het nieuws dat Amazon hun competing service uitbreidt. Koers -25%. Intra-day alvast een 1% positie teruggekocht. Bewust nog heel klein gezien de volatiliteit, het Amazon nieuws dat wel een tijdje een negatieve overhang op de koers kan hebben, en binnenkort komt er ook nog een FDA uitspraak omtrent het compounden van de GLP-1. Als dat ook nog eens slecht is, en als de drugs van de shortage list wordt gehaald, zit je snel terug aan 15$/share.

Dat Amazon nieuws was niet echt nieuw natuurlijk, hadden dat al eerder aangekondigd en stond hier ook in onze analyse als een van de zaken om voor op te letten. Ik geef de bears voorlopig ongelijk, Amazon heeft eerst te bewijzen dat ze er effectief in slagen significant marktaandeel te winnen.

Noteren nu aan 16x 2024 mature FCF. (assumptie: marge van 20% vs 12% TTM vandaag)

Nieuws wordt vandaag verder gretig opgepikt door alle financiële sites. Terug 6% naar beneden, de vingers jeuken maar ik ga het ook nog even afwachten tot er meer nieuws is over GLP-1.

Als Amazon een markt betreedt is er altijd een overreactie. Cfr vorig jaar toen carmax en carvana in elkaar stoken toen Amazon auto's ging verkopen. Zoals gesteld is HIMS hun USP de personalisatie en hebben ze GLP-1 niet nodig om te groeien.

Dus: laat de FDA met slecht nieuws komen en dan koop ik die dip gretig ;)

Haal Palantir daar maar af aangezien Peter Thiel mee aan de towutjes trekt bij Trump.

Nah. Aan een P/S van 52 (en een omzetsgroei van "slechts" 30%) staat het in de top 5 van duurste large caps in de VS.
Beste maatjes met Trump of niet, dat krijg je haast onmogelijk verantwoord.
Thiel en Karp hebben de voorbije maanden ook enorme pakketten aandelen verkocht. Zie screenshot hieronder.

Nog zo eentje voor de shortlijst: ARM
Noteert niet veel goedkoper dan Palantir en groei allesbehalve consistent (dit jaar moeten ze ergens tussen +18 en 27% landen)

De lijst begint stilaan wel heel erg lang te worden.

Bijlagen

• palantir sales.png
    palantir sales.png
    71,4 KB · Weergaven: 13

Wat zit er momenteel nog in je portefeuille?

Dusver perfect track record en gigantische ongewaardeerde pipeline. Ugur Sahin zijn vorig bedrijft/trials dat hij verkocht heeft is ondertussen ook goedgekeurd. Tov bv Moderna een zitten hier de bio-ingenieurs aan de knoppen. Covidvaccin ook veruit het efficiëntst. Biotheus net opgekocht omwille van shared revenue op BNT327, dat doe je niet als je niet overtuigd bent. Ook zonder eigen aandelen hiervoor te ruilen. Alle trials tot dusver grote successen. Nog een gigantische bankrekening van 16 miljard, dus geen schulden in deze hogere rente-omgeving en hoogstwaarschijnlijk geen dilution. Daarnaast nog een sterk AI-verhaal in hun rangen.
Ik zie al de hele tijd alleen maar green flags, nog geen enkele keer getwijfeld. Alleen.. wachten tot eind 2026 - 2027 eventuele vroegere run-up. Ik leg nu al mijn eieren in 1 mandje.

Laatst bewerkt:
Dusver perfect track record en gigantische ongewaardeerde pipeline. Ugur Sahin zijn vorig bedrijft/trials dat hij verkocht heeft is ondertussen ook goedgekeurd. Tov bv Moderna een zitten hier de bio-ingenieurs aan de knoppen. Covidvaccin ook veruit het efficiëntst. Biotheus net opgekocht omwille van shared revenue op BNT327, dat doe je niet als je niet overtuigd bent. Ook zonder eigen aandelen hiervoor te ruilen. Alle trials tot dusver grote successen. Nog een gigantische bankrekening van 16 miljard, dus geen schulden in deze hogere rente-omgeving en hoogstwaarschijnlijk geen dilution. Daarnaast nog een sterk AI-verhaal in hun rangen.
Ik zie al de hele tijd alleen maar green flags, nog geen enkele keer getwijfeld. Alleen.. wachten tot eind 2026 - 2027 eventuele vroegere run-up. Ik leg nu al mijn eieren in 1 mandje.
is bij mij in port eentje dat ik nooit of te nimmer ga verkopen, volledig eens met bovenstaande

Goed voor KE Holdings?:
“Nationwide, the top 100 developers sold 435.5 billion yuan worth of homes in October, a 73 per cent jump from September, according to data compiled by China Real Estate Information Corp. Distressed developers including China Vanke, Longfor Group and China Jinmao last week reported their October sales increased from 23 per cent to 66 per cent.”

Weer een daling voor Celsius Holdings. Wordt misschien toch nog ooit een buy. But, not yet.
Koper onder 15$.

Laatst bewerkt:
Wat zit er momenteel nog in je portefeuille?

34% Cash -> Euforisch retail sentiment laatste maanden + oplopende waarderingen + IBKR betaalt 5% interest dus het brengt iets op. Maar als ik een goede opportuniteit vind bouw ik die cash weer af. (beste voorbeeld: paar posts hierboven is Rocket Lab zogezegd zwaar afgestraft na een 15% correctie terwijl ze op een maand letterlijk +75% zijn gegaan. En dan nog door 2 gasten die we anders nooit in de beursthread zien, maar nu plots opduiken :biglaugh:)

14% Braze -> Marketing/Customer Engagement SaaS platform dat samen met Adobe/Salesforce market leider is. Mik hier vooral op een rebound omdat ik denk dat ze overdreven afgestraft zijn.

11% MercadoLibre -> Grootste e-commerce platform in SE Amerika. 1 van de beste compounders op de markt.

8% Okta -> Cybersecurity in Access & Identity Management. Mik hier op rebound. Noteren volgens mij below take-out value nu. Heeft zijn redenen, waaronder 2 hacks de afgelopen jaren en ook stevige competitie van Microsoft, maar desondanks staan ze heel goedkoop denk ik, zeker omdat ze enorme vooruitgang in winstgevendheid hebben gemaakt. 25% FCF margins TTM vs 2% 2 jaar geleden.

8% Workday -> Sticky SaaS voor HCM/ERP met >95% retention rate waarbij waardering lager is vs. peers zoals Atlassian & ServiceNow. Management met nieuwe CEO (sinds vorig jaar) is hyper-focused op het verhogen van de margins.

En dan posities van rond de 3-4% in:

Sea Limited -> Grootste e-commerce platform in SE Asia met uitbreiding naar fintech.

Grab -> Markt leider in mobility/delivery in SE Asia met uitbreiding naar fintech.

Transmedics -> Lijkt mij overdreven afgestraft na Q3 earnings. Hebben een betere manier gevonden om organen te bewaren in afwachting van transplantatie. Hebben ook 18 aircrafts om deze snel te kunnen transporteren, enerzijds capital-intensive maar langs andere kant geeft hun dat wel een competitief voordeel. Grootste vraagteken is hun TAM want 20% van de transplantaties gebeuren in de US al via Transmedics.

Gitlab -> Grootste DevSecOps platform na Github van Microsoft. 1 van de weinige software bedrijven waar AI effectief al een revenue/growth driver is (via de coding co-pilot)

Bill Holdings -> Payment platform voor SMB's in de US. Overdreven afgestraft de laatste jaren en management lijkt te hinten op versnelling in groei.

Dlocal -> De Adyen/Stripe voor emerging markets. Take rate stond laatste jaren serieus onder druk door toenemende concurrentie en ook relatief veel macht bij de klant (omwille van customer concentration), maar dit lijkt te stabiliseren laatste 2-3 kwartalen. Management leek in de call ook heel optimistisch over 2025. Aandeel is zeer goedkoop gewaardeerd nu nadat het jaren zakte door de dalende take-rate. De long-time CFO van MercadoLibre is sinds vorig jaar CEO, wat vertrouwen geeft.

RxSight -> Medtech bedrijf dat een lens heeft ontwikkeld om cataract op een betere manier te behandelen. Typisch razor/blade model -> machines kosten rond de 100K per stuk (low margin) en de grootste winst wordt gemaakt op de lenzen aan 1k/stuk (high margin & recurrent). Ongeveer 15% van de eye surgeons in de US werken momenteel met hun product (1.500 van de 10.000) en dat aantal groeit met 50% YoY. Internationaal wachten ze nog op approvals.

Snowflake -> Na enkele teleurstellende kwartalen hebben we de bodem misschien gezien? TBD

Google -> Big tech dat nog redelijk gewaardeerd is.

Hims (1%) -> Is hier onlangs besproken. Hoop mijn positie verder uit te breiden als de koers richting 15$ gaat.

Weinig tot geen grote posities op dit moment dus. Posities van 3-4% gaan de portfolio niet materieel beinvloeden maar ik wacht liever af tot ik nog eens een grote opportuniteit zie waar ik dan direct voor 20-30% durf ingaan, maar die zie ik niet elke dag. Ik volg een 50-tal stocks op en neem posities op basis van mijn ingeschatte risk/reward. Als, zonder enig nieuws, bedrijf A op een maand 10% zakt en bedrijf B stijgt 25% zal ik dus ook niet twijfelen om wat te shiften van B naar A.

Laatst bewerkt:
34% Cash -> Euforisch retail sentiment laatste maanden + oplopende waarderingen + IBKR betaalt 5% interest dus het brengt iets op. Maar als ik een goede opportuniteit vind bouw ik die cash weer af. (beste voorbeeld: paar posts hierboven is Rocket Lab zogezegd zwaar afgestraft na een 15% correctie terwijl ze op een maand letterlijk +75% zijn gegaan. En dan nog door 2 gasten die we anders nooit in de beursthread zien, maar nu plots opduiken :biglaugh:)

Leuk, een mens post voor het eerst (na lang lurken) en krijgt dit als welkom!
Zwaar afgestraft heeft ook niemand gezegd, het was wel een kans om nog in te stappen of bij te kopen (which I did).
Misschien posts wat realistischer voorstellen als je graag wat wil bashen...

Terug
Bovenaan