Bij ons dit jaar hadden we 30% korting en de eerste 20% was niet belast maar de overige 10% was wel onderworpen aan sociale zekerheidsbijdrage en bedrijfsvoorheffing.
Dat klinkt een stuk interessanter!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bij ons dit jaar hadden we 30% korting en de eerste 20% was niet belast maar de overige 10% was wel onderworpen aan sociale zekerheidsbijdrage en bedrijfsvoorheffing.
Voor zover ik weet is China heel de markt van de zonnepanelen aan het overnemen. Growatt (Chinees) is wereldwijd de grootste leverancier voor residentiële installaties. De panelen zelfs komen ook vooral uit China.Is hier iemand thuis in omvormers en zonnepanelen? SMA is YTD enorm afgestraft (-77%) maar staat als merk wel bekend als dé referentie voor kwaliteit qua omvormers. Ik heb meerdere vrienden in die sector en die zweren bij SMA. De earnings zijn morgen maar ik ken er niet genoeg van.
Hier afgelopen maandag ook alles verkocht nadat ze +20% gingen omwille van een short squeeze. Als de markt je zo een cadeau geeft moet je dat ook met beide handen aannemen.Short squeeze HIMS bezig. Toch rap gecasht, maar invest opnieuw na de onvermijdelijke harde drop in de komende dagen.

Hier afgelopen maandag ook alles verkocht nadat ze +20% gingen omwille van een short squeeze. Als de markt je zo een cadeau geeft moet je dat ook met beide handen aannemen.
Dan gisteren het nieuws dat Amazon hun competing service uitbreidt. Koers -25%. Intra-day alvast een 1% positie teruggekocht. Bewust nog heel klein gezien de volatiliteit, het Amazon nieuws dat wel een tijdje een negatieve overhang op de koers kan hebben, en binnenkort komt er ook nog een FDA uitspraak omtrent het compounden van de GLP-1. Als dat ook nog eens slecht is, en als de drugs van de shortage list wordt gehaald, zit je snel terug aan 15$/share.
Dat Amazon nieuws was niet echt nieuw natuurlijk, hadden dat al eerder aangekondigd en stond hier ook in onze analyse als een van de zaken om voor op te letten. Ik geef de bears voorlopig ongelijk, Amazon heeft eerst te bewijzen dat ze er effectief in slagen significant marktaandeel te winnen.
Noteren nu aan 16x 2024 mature FCF. (assumptie: marge van 20% vs 12% TTM vandaag)

Haal Palantir daar maar af aangezien Peter Thiel mee aan de towutjes trekt bij Trump.
Gisteren nog wat bijgekocht in Rocket Lab en intuïtive machines. Weer mooi gedaald en die zie ik op langere termijn nog blijven stijgen.
Hier afgelopen maandag ook alles verkocht nadat ze +20% gingen omwille van een short squeeze. Als de markt je zo een cadeau geeft moet je dat ook met beide handen aannemen.
Dan gisteren het nieuws dat Amazon hun competing service uitbreidt. Koers -25%. Intra-day alvast een 1% positie teruggekocht. Bewust nog heel klein gezien de volatiliteit, het Amazon nieuws dat wel een tijdje een negatieve overhang op de koers kan hebben, en binnenkort komt er ook nog een FDA uitspraak omtrent het compounden van de GLP-1. Als dat ook nog eens slecht is, en als de drugs van de shortage list wordt gehaald, zit je snel terug aan 15$/share.
Dat Amazon nieuws was niet echt nieuw natuurlijk, hadden dat al eerder aangekondigd en stond hier ook in onze analyse als een van de zaken om voor op te letten. Ik geef de bears voorlopig ongelijk, Amazon heeft eerst te bewijzen dat ze er effectief in slagen significant marktaandeel te winnen.
Noteren nu aan 16x 2024 mature FCF. (assumptie: marge van 20% vs 12% TTM vandaag)
BABA positie teruggekocht aan 88,12$BABA op 103,58$ verkocht. Te vroeg, maar hoop het op een later tijdstip terug te kopen aan lagere prijs. Indien niet, geld in andere opportuniteit steken. 21% winst op 14 dagen.
.Hier nog bntx bijgekocht aan 99,56
is bij mij in port eentje dat ik nooit of te nimmer ga verkopen, volledig eens met bovenstaandeDusver perfect track record en gigantische ongewaardeerde pipeline. Ugur Sahin zijn vorig bedrijft/trials dat hij verkocht heeft is ondertussen ook goedgekeurd. Tov bv Moderna een zitten hier de bio-ingenieurs aan de knoppen. Covidvaccin ook veruit het efficiëntst. Biotheus net opgekocht omwille van shared revenue op BNT327, dat doe je niet als je niet overtuigd bent. Ook zonder eigen aandelen hiervoor te ruilen. Alle trials tot dusver grote successen. Nog een gigantische bankrekening van 16 miljard, dus geen schulden in deze hogere rente-omgeving en hoogstwaarschijnlijk geen dilution. Daarnaast nog een sterk AI-verhaal in hun rangen.
Ik zie al de hele tijd alleen maar green flags, nog geen enkele keer getwijfeld. Alleen.. wachten tot eind 2026 - 2027 eventuele vroegere run-up. Ik leg nu al mijn eieren in 1 mandje.
Wat zit er momenteel nog in je portefeuille?
)34% Cash -> Euforisch retail sentiment laatste maanden + oplopende waarderingen + IBKR betaalt 5% interest dus het brengt iets op. Maar als ik een goede opportuniteit vind bouw ik die cash weer af. (beste voorbeeld: paar posts hierboven is Rocket Lab zogezegd zwaar afgestraft na een 15% correctie terwijl ze op een maand letterlijk +75% zijn gegaan. En dan nog door 2 gasten die we anders nooit in de beursthread zien, maar nu plots opduiken)