Brt
Banned
Ik wacht momenteel op een daling ipv stijging hé
Anatomy of the bear:
In 2020-2021 was de lange termijn duidelijk.
In 2022 komt de oorlog, waar in eerste instantie lijkt alsof dat goed is voor olie.
300% winst over deze periode, van gemiddeld 21 nr 60. (En waren warrants)
Dan blijkt dat Rusland gewoon blijft produceren en Europa/US sancties niet afdwingen.
Ondertussen is iedereen wakker geschoten, en begint supply te zoeken. Niet omdat ze zien dat olieverbruik eigenlijk niet echt daalt (zoals al gezien in 2020-2021 door uw nederige dienaar) maar uit geopolitieke security redenen. En dat is een nieuw element.
Ook shale werd efficiënter, wat supply decline in de US wat uitstelt.
Gooi daar nog wat overproductie van EV's bij door China, hun plotse overstap sinds vorig jaar van diesel trucks naar LNG, en hun economische depressie.
Dan zit je dus aan een iets lagere vraag, voor hogere supply.
Maar zelfs dan blijft het nu 50/50 voor na 2025 inzake tekort supply demand, waar het vroeger eerder 90-10 was.
Op microvlak bijkomend (voorlopig dubieuze, af te wachten) overname Crownrock.
Maar dat betekent dus wel een lagere expected value, vandaar dat ik het aandeel wegdeed met 5% verlies over die periode, van 60 nr 58 of zo.
Wil niet zeggen dat ik niet eventueel terugkoop aan 40-50.
"When the facts change, I change my mind. What do you do, sir?".
Alles verkocht, short Nasdaq.
Als de GOAT market timet (zie kwartaalrapport BRK van zaterdag), dan ga ik gewoon mee.
3 keer top van de market gecalled in de afgelopen 60 jaar, 3 keer binnen het jaar -30% en meer.
Nu is de 4de keer. Dan ga ik niet cute en smart proberen zijn en blijven zitten.
(al verkoopt hij Oxy niet om begrijpelijke redenen, maar bij een crash gaat doorgaans alles wat mee heb ik al meermaals gezien).
Doeme, Buffett heeft mij goed liggen![]()
Dus in augustus alles verkocht omdat Buffett verkoopt, vervolgens er spijt van hebben (Buffett heeft mij liggen) om vervolgens te argumenteren dat de facts zijn veranderd: Dus op dik 2 maanden is heel uw investeringscase niet meer relevant.
Geef toch gewoon toe: olie is macro gokken (politiek en economie). Die demand supply thesis is onzin.
(Desondanks oxy nog steeds onderwaardering)

)
.