Kleine Beursfeiten

Ga komende week waarschijnlijk een positie nemen in Hudson Technologies (NASDAQ: HDSN) met resterende cash, met het oog op verdere uirbeiding tot max. 25%, afhankelijk van koersontwikkeling en wanneer Paypal eindelijk richting de verdiende $100-mark gaat.
50,0% Paypal (+31,2%)
22,7% Alphabet (+8,7%)
15,3% Basic Fit (+16,9%)
6,1% Amazon (+12.6%)
5,6% cash

YTD +31,6%
Janus heeft de screenshots (incl bedragen en XIRR-berekening) gezien en mij niet ge-exposed, dus kom niet zeiken over fake cijfers

Smallcap met sterk track record van bolt-on acquisitions en verdere runway. Koers ging al +1100% afgelopen 5 jaar, still cheap. Market cap momenteel $360 miljoen. Balans is uitstekend: schuldenvrij, $30mio cash, total liquidity van $90mio incl revolving credit. Net een overname van $20mio gedaan.

Hudson Technologies is een bedrijf dat verschillende producten en diensten voor specialty-HVAC systemen levert.
Het meest cruciale argument voor de thesis is dat ze US marktleider zijn in de verwerking van CFC's, u misschien bekend als de intussen verboden koelmiddelen die het gat in de ozonlaag veroorzaakten. De productie van die stoffen en gebruik in consumertoepassingen is dan mischien wel verboden, zo'n industriële systemen worden nog steeds wereldwijd gebruikt. Hudson heeft bv. een dedicated afdeling voor scheepvaart (US Navy is klant). Hudson recupereert die stoffen uit end-of-life systemen, zuivert ze weer op en verkoopt het herbruikbare deel. CFC's die niet meer hergebruikt kunnen worden, vernietigen ze volgens strikte regelgeving. Al de bestaande machines zijn dus aangewezen op dezelfde, krimpende en onvervangbare supply.
Ook services gerelateerd aan maintenance en herstellingen van zo'n machines behoort tot de activiteiten, evenals conversie van installaties van CFC/HCFC naar HFC. Hiervoor moet alle minerale olie verwijderd worden, wat normaal d.m.v. meerdere ester-spoelingen gebeurt. Hudson kan dat met één spoeling d.m.v. een gepatenteerd proces dat "Zugibeast" heet.

Daarnaast doen ze ook in HFC's (de "modernere" alternatieven voor CFC's).

Zou o.a. een korte termijn verplichting op 're-sourced' HFC's inhouden, wat op lange termijn dezelfe prijsdynamiek zou kunnen creëeren als voor CFC's. Momenteel nog massale productie en invoer uit o.a. India. Meteen ook de voornaamste reden voor huidige koersdruk. Zware margin pressure bij die HFC's (brutomarge 41 -> 30% YoY), maar nog steeds prima, ook naar historische standaarden. FCF blijft ook sterk. Buyback programma aangekodingd t.w.v. 2,7% vd market cap.

Zeer interessant bedrijf, zelfs als je geen positie wenst te nemen.
  • Hudson Technologies Inc (NASDAQ:HDSN) faced a challenging pricing environment, with a 25% decline in the price of certain refrigerants compared to the previous year.
  • The company's net income decreased significantly from $19.2 million in the second quarter of 2023 to $9.6 million in the second quarter of 2024.

Meer concurrentie?

Ga komende week waarschijnlijk een positie nemen in Hudson Technologies (NASDAQ: HDSN) met resterende cash, met het oog op verdere uirbeiding tot max. 25%, afhankelijk van koersontwikkeling en wanneer Paypal eindelijk richting de verdiende $100-mark gaat.
50,0% Paypal (+31,2%)
22,7% Alphabet (+8,7%)
15,3% Basic Fit (+16,9%)
6,1% Amazon (+12.6%)
5,6% cash

YTD +31,6%
Janus heeft de screenshots (incl bedragen en XIRR-berekening) gezien en mij niet ge-exposed, dus kom niet zeiken over fake cijfers

Smallcap met sterk track record van bolt-on acquisitions en verdere runway. Koers ging al +1100% afgelopen 5 jaar, still cheap. Market cap momenteel $360 miljoen. Balans is uitstekend: schuldenvrij, $30mio cash, total liquidity van $90mio incl revolving credit. Net een overname van $20mio gedaan.

Hudson Technologies is een bedrijf dat verschillende producten en diensten voor specialty-HVAC systemen levert.
Het meest cruciale argument voor de thesis is dat ze US marktleider zijn in de verwerking van CFC's, u misschien bekend als de intussen verboden koelmiddelen die het gat in de ozonlaag veroorzaakten. De productie van die stoffen en gebruik in consumertoepassingen is dan mischien wel verboden, zo'n industriële systemen worden nog steeds wereldwijd gebruikt. Hudson heeft bv. een dedicated afdeling voor scheepvaart (US Navy is klant). Hudson recupereert die stoffen uit end-of-life systemen, zuivert ze weer op en verkoopt het herbruikbare deel. CFC's die niet meer hergebruikt kunnen worden, vernietigen ze volgens strikte regelgeving. Al de bestaande machines zijn dus aangewezen op dezelfde, krimpende en onvervangbare supply.
Ook services gerelateerd aan maintenance en herstellingen van zo'n machines behoort tot de activiteiten, evenals conversie van installaties van CFC/HCFC naar HFC. Hiervoor moet alle minerale olie verwijderd worden, wat normaal d.m.v. meerdere ester-spoelingen gebeurt. Hudson kan dat met één spoeling d.m.v. een gepatenteerd proces dat "Zugibeast" heet.

Daarnaast doen ze ook in HFC's (de "modernere" alternatieven voor CFC's).

Zou o.a. een korte termijn verplichting op 're-sourced' HFC's inhouden, wat op lange termijn dezelfe prijsdynamiek zou kunnen creëeren als voor CFC's. Momenteel nog massale productie en invoer uit o.a. India. Meteen ook de voornaamste reden voor huidige koersdruk. Zware margin pressure bij die HFC's (brutomarge 41 -> 30% YoY), maar nog steeds prima, ook naar historische standaarden. FCF blijft ook sterk. Buyback programma aangekodingd t.w.v. 2,7% vd market cap.

Zeer interessant bedrijf, zelfs als je geen positie wenst te nemen.
Dit is effectief interessant. Gezond bedrijf dat door een tijdelijke moeilijkheid (in perceptie) is gegaan maar nog steeds winstgevend, FCF machine, goede ratio’s, …

Klinkt heel mooi dus.

Heb je de concurrenten al gecheckt?

Nieuwe ATH in mijn Lynx portefeuille :cheer: Met dank aan EQAC, NVDA, S en MELI.
Ook nieuwe ATH bij IBKR dankzij SE, NVDA en herstel van DDOG.

Dit gaat lekker zo. En dan te bedenken dat ik al 4K heb afgehaald voor de renovatie van onze woning.

Nogmaals dikke merci aan @Racing_Genk voor de interessante suggesties!

Denk dat er 3 dingen spelen.

1) above press release -> onso still alive
Als ik het goed lees gaat het over één of max een handvol instrumenten, geen vermelding van x genomes blabla. Lijkt me typische verkoopsblabla waarop de markt veelal weinig reageert. Maar goed, Onso nog niet afgeschreven dus inderdaad.
2) de illumina aankondiging eergisteren/gisteren was een miseq on steroids. Geen long read of iets anders die pacb direct aanvalt (eerder element)
Dat was woensdag, zou me verbazen dat dergelijke reactie pas vrijdag komt.
3) aankondiging q result datum zonder "we zitten achter op schema" zoals paar q geleden.
Meest valabel, bij de vorige identiek droge Q2 result date ging het ook 30% omhoog dag na announcement. Drie dagen later was de koers wel terug naar af. Een week later weer +30% en nog een week later weer -30%. Hou die portefeuille dus maar gesloten. :laugh:

Ik heb gisteren mijn aandeel posities ingeruild voor calls (kleinere positie in absolute waarde maar grotere geimpliceerde blootstelling).
Weer slechte timing dus :)

Goed dat MSTR mij hier recht houdt.

Ik zit short op MSTR (via MSTU)

Ik heb gisteren mijn aandeel posities ingeruild voor calls (kleinere positie in absolute waarde maar grotere geimpliceerde blootstelling).
Weer slechte timing dus :)

Goed dat MSTR mij hier recht houdt.

Dat is toeval, ik was net de MSTY ETF aan het bekijken (trackt ook MSTR).

Ik heb vorig weekend nog 2 artikels gepubliceerd over gelijkaardige trackers (AMDY, FBY), interessant hoe die actieve option trading fondsen nu als paddestoelen uit de grond vliegen. Op AMDY lopen die huidige distribution rates (gelijkaardig met een standaad dividend) nu op tot 74% (annualized). De torenhogen IV helpt hier natuurlijk aardig bij, op zich geen slecht idee voor een fonds om hierop te kapitaliseren.

Veel succes mee. :) Kan op de korte termijn nog iets opleveren maar als dit een positie voor maanden is, zal het pijnlijk worden.
Dat weet je niet, afhankelijk in welke richting Bitcoin gaat.

Feit is wel dat MSTR dubbel zo veel waard is op de beurs dan wat hun bitcoins waard zijn. Jij betaalt die premie, ik short die premie.

(Op moment van schrijven gaat het aandeel -4%)

Dat weet je niet, afhankelijk in welke richting Bitcoin gaat.

Feit is wel dat MSTR dubbel zo veel waard is op de beurs dan wat hun bitcoins waard zijn. Jij betaalt die premie, ik short die premie.

(Op moment van schrijven gaat het aandeel -4%)
Je zit vlak voor de bull run... Ik ken de argumenten van de shorts maar al te goed, het punt blijft dat als BTC stijgt, het krimpen van de premie onvoldoende is voor een succesvolle short. Dus lijkt me veel risico...

Terug
Bovenaan