Sneeuwstorm
Well-known member
Meestal is het toch zo dat ge er beter van wegblijft als de markt overdreven bullish wordt. Ziet er precies een double-top (of triple-top zelfs) uit op de grafiek.Dumb money koopt Nvidia:
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Meestal is het toch zo dat ge er beter van wegblijft als de markt overdreven bullish wordt. Ziet er precies een double-top (of triple-top zelfs) uit op de grafiek.Dumb money koopt Nvidia:
Discount stores doen het net beter in moeilijke tijden. Maar misschien heb je wel gelijk.Slechts de top 10 à 20% van de VS consument is nog in een redelijke financiële conditie.
Voor de rest is het armoe troef. Moet maar eens zien naar de cijfers en bijhorende conference call commentaar van Dollar General (discount stores). Credit card delinquencies gaan ook steeds hoger. Een renteverlaging met 25bp gaat daar weinig (niets) aan veranderen. VS heeft een veel kleinere middenklasse.
Waarom vandaag? UMI lijkt neerwaartse spiraal te zijnHeb vandaag Umicore positie aan 11,16€ verdubbeld.
Kon ook morgen zijn of vorige week… Lijkt mij nog geen bodem te zijn, maar wie weet… Op een bepaald moment komt er een bepaald herstel. “Koersdoel” voor herstel heb ik vastgelegd. Volgende verdubbeling is momenteel voorzien moest het aan +/- 8,6€ geraken. Verkoop van 1/2 is momenteel voorzien aan 18,05€, maar verandert in de loop van de maanden ifv de koersontwikkeling. Heb omtrent Umicore een aan- en verkoopstrategie opgemaakt. Komt helemaal goedWaarom vandaag? UMI lijkt neerwaartse spiraal te zijn
.Het ziet er naaruit dat het wel tot 8.6 zal gerakenKon ook morgen zijn of vorige week… Lijkt mij nog geen bodem te zijn, maar wie weet… Op een bepaald moment komt er een bepaald herstel. “Koersdoel” voor herstel heb ik vastgelegd. Volgende verdubbeling is momenteel voorzien moest het aan +/- 8,6€ geraken. Verkoop van 1/2 is momenteel voorzien aan 18,05€, maar verandert in de loop van de maanden ifv de koersontwikkeling. Heb omtrent Umicore een aan- en verkoopstrategie opgemaakt. Komt helemaal goed.
Ps: op een ander forumonderdeel heb ik hierover kort wat meer info over weergegeven.

Hoop hetHet ziet er naaruit dat het wel tot 8.6 zal geraken![]()

Olie weer stevige correctie....oversupply. Als Opec niet gaat cutten dan is de bodem nog niet bereikt vrees ik.
De septemberdaling lijkt te zijn gestart.Ken de klassiekers: 11 oktober 2008 en 13 maart 2020 waren ook resp. +11% en +9%.
Volgende zwaardere panic cycle is in september te verwachten.
Na 4x te voorspellen, ben ik nu toch eens benieuwd hoe dicht je ervan zal zitten. Eind deze week zeker job cijfers? Ik zag op Saxo ook al een opmerking hierover…De septemberdaling lijkt te zijn gestart.
Voor jouw zou een flinke daling een prima iets zijn. Je bent pas gestart.Na 4x te voorspellen, ben ik nu toch eens benieuwd hoe dicht je ervan zal zitten. Eind deze week zeker job cijfers? Ik zag op Saxo ook al een opmerking hierover…
Mijn maandelijkse aankoop in ETF’s ben ik even aan het uitstellen. 5/08 ook net op het juiste moment gekocht. (I know ik hoef niet timen, maar toch …)
Mijn portefeuille staat terug op groen na een valse start. De daling van 2 augustus zorgde een week na mijn eerste ETF’s instant voor >300 euro verlies. Op 6 augustus dan maar direct voor 2 maanden ver ingekocht toen alles een pak lager stond. Ondertussen al een groot deel hersteld en staan we nu mooi terug op +
Het wilt allemaal niets zeggen bij een lange horizon. Maar het voelt prettig de valse start te kunnen vergeten.
Je mag kiezen welke daling je wilNa 4x te voorspellen, ben ik nu toch eens benieuwd hoe dicht je ervan zal zitten. Eind deze week zeker job cijfers? Ik zag op Saxo ook al een opmerking hierover…
Mijn maandelijkse aankoop in ETF’s ben ik even aan het uitstellen. 5/08 ook net op het juiste moment gekocht. (I know ik hoef niet timen, maar toch …)
: