Kleine Beursfeiten

AI juggernaut Nvidia (NVDA) reported second quarter earnings after the bell on Wednesday that beat expectations on the top and bottom line, while its forecast for the current quarter also came in ahead of expectations.

Nvidia reported adjusted earnings per share of $0.68 on revenue of $30 billion in its fiscal second quarter. Analysts were expecting EPS of $0.64 and revenue of $28.8 billion. That marks a 122% increase on the top line from a year ago; earnings rose 168% from the same quarter last year.

The company also provided third quarter revenue guidance of $32.5 billion plus or minus 2%, analysts were looking for $31.9 billion.

Nabeurs -6%, hoe kan je dit verklaren? Toch cijfers om van te dromen, nee?

Spritzen is altijd fijn. De drankjes ook.

Soit, even door de merken onder de Campari group gegaan. 95% daarvan is stront die ge vermijdt in de rekken. Campari zelf is ook totaal niet te zuipen, voor mij persoonlijk.
Ik vind campari net 10x beter dan die spritz toestanden, dat bittere smaakt net goed met die alcohol (een beetje zoals een gin-tonic). Veel zie ik campari wel niet in België, in Zwitserland/Frankrijk zie je dat al wat meer.

Maar Aperol Spritz is inderdaad lekker én populair. Verder zitten er ook Bulldog Gin en Crodino in. Maar dat is het zowat. Of mis ik hier nog andere drankjes die immens populair aan het worden zijn? Averna vind ik ook nog wel leuk soms, maar dat is omdat ik een Siciliaanse schoonfamilie heb. Ik heb dat elkders nog nooit zien gedronken worden.
Ik zou de cijfers moeten opzoeken, maar Crodino weet ik dat populair is als non-alcoholische aperitief.
Courvoisier zit er ook in, dat is degelijke cognac (mijn ouders kochten die vroeger jaarlijks in Luxemburg).

Al bij al lijken het me degelijke merken, maar je zou de turnover + marges + groeicijfers moeten zien om na te gaan of het hier gaat om sterke merken.

AI juggernaut Nvidia (NVDA) reported second quarter earnings after the bell on Wednesday that beat expectations on the top and bottom line, while its forecast for the current quarter also came in ahead of expectations.

Nvidia reported adjusted earnings per share of $0.68 on revenue of $30 billion in its fiscal second quarter. Analysts were expecting EPS of $0.64 and revenue of $28.8 billion. That marks a 122% increase on the top line from a year ago; earnings rose 168% from the same quarter last year.

The company also provided third quarter revenue guidance of $32.5 billion plus or minus 2%, analysts were looking for $31.9 billion.

30x revenue.

Priced to perfection. -6% na een zeer beperkte beat (hoe zot die cijfers ook moge zijn) is peanuts als je ook maar iets uitzoomt op de NVDA koers.
Totaal geschifte evolutie van die koers eigenlijk.
+173% op 1 jaar
+ 3005% op 5 jaar
Met andere woorden, men had opnieuw een nog grotere beat verwacht.

Volg ER niet op de voeten maar heb op reddit ook iets opgevangen dat hun volgende chip generatie "blackwell" (nog) niet probleemloos is en mogelijks vertraging kan oplopen.

Zoals gisteren al gezegd:
Cijfers zijn één zaak maar de interpretatie van de markt is nog een andere en die is nog onvoorspelbaarder.

Q2 was een beat qua omzet en winst en ook prognoses Q3 boven de verwachtingen. Enige wat iets onder de prognoses lag was de brutomarge.
Maar was dus blijkbaar niet genoeg voor de markt.
En de markt heeft altijd gelijk...

Volg ER niet op de voeten maar heb op reddit ook iets opgevangen dat hun volgende chip generatie "blackwell" (nog) niet probleemloos is en mogelijks vertraging kan oplopen.
Dat is een broodje aap verhaal. TSMC heeft al bevestigd dat ze capaciteit hebben vrijgemaakt om te starten met de productie.
En vandaag zeggen ze dit bij NVDA:

“In the fourth quarter, we expect to ship several billion dollars in Blackwell revenue,” Nvidia Chief Financial Officer Colette Kress said on a call with analysts.
“The change to the mask is complete. There were no functional changes necessary,” Nvidia CEO Jensen Huang said on the call.
“When I said start production in Q4, I mean shipping out. I don’t mean starting to ship,” he continued.

Zelfde deed zich voor tijdens de Nifty Fifty bubbel van de jaren 70… En het resultaat is gekend…
Vergeet ook niet dat de FED recent een verborgen sell signaal richting de beurzen heeft gestuurd door aankondiging van renteverlaging in september…

Laatst bewerkt:

Investeerders van NVDA verwachten keer op keer een serieuze verbetering van de guidance voor volgend quarter. Dat is er nu niet (echt).

Deze fantastische resultaten zitten al in de prijs vanaf de dag dat ze hun guidance vorig Q of vorig Y verhoogden. Het feit dat de resultaten effectief fantastisch zijn, is dus gewoon een bevestiging van wat eerder aangekondigd werd.

Als de projecties van prestaties ietwat kloppen van de 5xxx reeks van Nvidia dan heb je de komende twee kwartalen weer een paar dikke catalysts voor verdere hype én resultaten.

Vergeet ook niet dat er flink wat investeerders gewoon afromen en vooral ook werknemers hun paketten verzilveren. Sell-off is dus altijd een kans bij Q resultaten.

Laatst bewerkt:
Als de projecties van prestaties ietwat kloppen van de 5xxx reeks van Nvidia dan heb je de komende twee kwartalen weer een paar dikke catalysts voor verdere hype én resultaten.
Gaming is maar een klein stuk van hun omzet dus dat gaat het verschil niet maken imo.

Gaming is maar een klein stuk van hun omzet dus dat gaat het verschil niet maken imo.
Het is het totaalplaatje he. Blackwell on track, slecht nieuws over Blackwell is al lang weer omgebogen, straks weer AMD zwaar op hun doos in het gaming segment, etc etc. Vergeet niet hoe 'publiek' die gaming kaart releases zijn en hoeveel hype dat met zich meebrengt. Perceptie telt ook goed mee én dat gaat wel helpen om guidance te surpassen.

Twee woorden: priced in.

Crowdstrike shorts met 3/4 verminderd. In de guidance wordt er enkel vermeld dat er wat (peanuts) geld aan de kant gezet wordt om klanten te paaien. Niets lawsuits, niets serieuze impact op toekomstige deals, niets kostenverhoging om zulke fiasco's in de toekomst te vermijden.
Dus ofwel is er effectief geen shit, ofwel wordt de shit nog goed verborgen. In either case veel te positief verhaal om die shorts te blijven aanhouden.

1/4e aanhouden richting Q3, maar als ik heel eerlijk ben is dat meer een emotional hedge om mijzelf niet voor de kop te slaan als het dan toch het slop in geraakt bij Q3 earnings.

Crowdstrike shorts met 3/4 verminderd. In de guidance wordt er enkel vermeld dat er wat (peanuts) geld aan de kant gezet wordt om klanten te paaien. Niets lawsuits, niets serieuze impact op toekomstige deals, niets kostenverhoging om zulke fiasco's in de toekomst te vermijden.
Dus ofwel is er effectief geen shit, ofwel wordt de shit nog goed verborgen. In either case veel te positief verhaal om die shorts te blijven aanhouden.

1/4e aanhouden richting Q3, maar als ik heel eerlijk ben is dat meer een emotional hedge om mijzelf niet voor de kop te slaan als het dan toch het slop in geraakt bij Q3 earnings.
Ik short in principe nooit, maar mag ik uit interesse weten waarmee je short? Een turbo?

beursgerelateerd vraagje, weet wel niet of het 100% voor hier is.

Op het werk hebben ze een GSIP, waarbij je een deel van je loon als shares kan laten uitbetalen. Tot 3% geeft het bedrijf je er nog eens hetzelfde percentage 'gratis' bovenop.

toen ik hier begon had ik dat niet echt bekeken, ik wou gewoon harde cash krijgen (shares zijn van 110 naar 250 gegaan sindsdien :()
nu de laatste 5 jaar fluctueert het echt enorm van van 250 naar 270 naar 210. Ik weet dat je het long term moet zien en enkel het bedrag telt wanneer je het wil afhalen. maar met de 'extra' 3 % per jaar van de werkgever uit lijkt het me toch nog steeds interessant om daar in te stappen, ondanks het plateau waarop het aandeel de laaste jaren staat.

zijn zo'n programma's over het algemeen interessant om in mee te stappen?

Ik pak elk halfjaar het maximale wat ik kan pakken op dat vlak hoor. Bij ons geven ze een boost van 15% geloof ik. Dat heeft me toch al een mooie surplus opgeleverd.

zijn zo'n programma's over het algemeen interessant om in mee te stappen?

Meestal moet je de aandelen X jaar bijhouden. Als je de cash hebt kan je na een paar jaar aandelen kopen een leuke constructie opzetten waarbij je weer aandelen koopt (vaak met boost, of zoals hier met extra aandelen die de werkgever geeft), en op hetzelfde moment 'vrijgekomen' aandelen kan verkopen. Is dan gegarandeerde winst.

Terug
Bovenaan