Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wie heeft jou dat wijsgemaakt? Voka?Kapitaal wordt in België al tamelijk zwaar belast, hoor.
After market natuurlijk, dat heb ik al vaker gezien, kan volledig weg zijn als de markt open gaat.Ulta +12% omdat Buffett een positie neemt.
@JanusDR Als Buffett in een zware recessie gelooft zou hij nu niet in beauty retailer investeren lijkt me?
En omdat het maar zakgeld is uiteraard oké om weg te pissen eh...Niet noodzakelijk: “The Ulta Beauty stake would be worth around $260 million, which is a small holding for Berkshire.”
Wie heeft jou dat wijsgemaakt? Voka?

Zo stelt de NBB dat de top 10% vermogenden zo’n 80% van de beursgenoteerde aandelen in handen hebben (en de ‘armste’ 70% van de bevolking moet het stellen met 2% van de aandelen).België heeft al een beurstaks en een roerende voorheffing die al bij de hoogste is.
Als er al een meerwaardebelasting komt, dan moet die in de eerste plaats voor bedrijven en voor grote portfolio's gelden (of desnoods aan een progressieve belasting die begint bij 0%).
"We willen de rijken belasten" was het credo voor de belastingen, maar ze komen dan wel weer typisch af met een vlaktaks die grotendeels weer z'n geld haalt uit de missenklasse.![]()
Onze vriend van Compounding Quality heeft het ook in zijn portfolio zitten precies.Ulta +12% omdat Buffett een positie neemt.
@JanusDR Als Buffett in een zware recessie gelooft zou hij nu niet in beauty retailer investeren lijkt me?
Allez gij. Al een tijdje jaOnze vriend van Compounding Quality heeft het ook in zijn portfolio zitten precies.
. Als je mij blokkeert, ben je niet op de hoogte
. Buffett volgt Pieter
. Binnenkort koopt Buffett Inter Parfums en Evolution AB
.
Hebben daar nominaal geen geld aan verloren, Snowflake is in die waardering gegroeid (weliswaar wel de grote opportunity cost van 4 jaar zonder returns).
De TOB zou je enigszins nog onder kapitaalbelasting kunnen klasseren, maar die is (voor aandelen) 0.35%. Dat kan je toch écht niet "zwaar belast" noemen. De roerende voorheffing is een meerwaardebelasting en geen kapitaalbelasting en ligt in lijn met de meerwaardebelasting in andere EU landen. Weliswaar zonder een vrijstelling (dividenden van individuele aandelen uitgezonderd) die in veel andere landen wel geldt, maar onder het nieuwe systeem zou dan ook die roerende voorheffing in een vrijgestelde korf kunnen opgenomen worden, wat dus voor veel mensen een verbetering zou zijn. Zie ook de eerdere posts in dit topic en de rapportering in de kranten over de meerwaardebelasting in andere EU landen. Dat gaat elders over tientallen percenten. Met de voorgestelde 10% is België nog ruimschoots bij de "goedkopere" landen.België heeft al een beurstaks en een roerende voorheffing die al bij de hoogste is.
Als er al een meerwaardebelasting komt, dan moet die in de eerste plaats voor bedrijven en voor grote portfolio's gelden (of desnoods aan een progressieve belasting die begint bij 0%).
"We willen de rijken belasten" was het credo voor de belastingen, maar ze komen dan wel weer typisch af met een vlaktaks die grotendeels weer z'n geld haalt uit de missenklasse.![]()
Goh, je zal in dit topic meer mensen vinden die bewust bezig zijn met hun lange termijn financiële situatie en dus pakweg meer aandelen hebben t.o.v. de 'gewone' bevolking die dat eerder op een spaarrekening of opbrengstwoning zal zetten, ook indien ze eenzelfde vermogen hebben.De TOB zou je enigszins nog onder kapitaalbelasting kunnen klasseren, maar die is (voor aandelen) 0.35%. Dat kan je toch écht niet "zwaar belast" noemen. De roerende voorheffing is een meerwaardebelasting en geen kapitaalbelasting en ligt in lijn met de meerwaardebelasting in andere EU landen. Weliswaar zonder een vrijstelling (dividenden van individuele aandelen uitgezonderd) die in veel andere landen wel geldt, maar onder het nieuwe systeem zou dan ook die roerende voorheffing in een vrijgestelde korf kunnen opgenomen worden, wat dus voor veel mensen een verbetering zou zijn. Zie ook de eerdere posts in dit topic en de rapportering in de kranten over de meerwaardebelasting in andere EU landen. Dat gaat elders over tientallen percenten. Met de voorgestelde 10% is België nog ruimschoots bij de "goedkopere" landen.
Als je daarnaast denkt dat "de middenklasse" per capita 75.000 euro in aandelen heeft (er wordt een vrijstelling van 6000 euro voorgesteld, met een stock market return van 8% is dat dus 75.000 euro per capita vrijgesteld, met een mix van financiële instrumenten is een lager rendement aannemelijk en is dus een grotere korf vrijgesteld), dan moet je toch nog eens het laatste HFCS rapport lezen. In het hoogste kwintiel hebben huishoudens gemiddeld nog geen 150k stocks/bonds/mutual funds/..., er gemakkelijkheidshalve van uitgaande (jaja, te simplistisch) dat een 5de kwintiel huishouden veelal 2 volwassenen zal tellen, komt het gemiddelde vijfde kwintiel huishouden dus niet/amper boven die vrijstelling. In de 4 laagste kwintielen komt vermoedelijk amper een kat boven die vrijstelling gezien de gemiddelde net financial assets. Het is niet omdat hier in het beurstopic wat volk zit met portefeuilles van enkele 100k, dat dat representatief is voor de middenklasse. Dan kan je toch wel zeggen dat dit vooral de hoogste middenklasse/rijken zal treffen en dat die echt geenboterhamtoast met kaviaar minder gaan eten. Bij onze noorderburen is er een kapitaalbelasting (geen meerwaardebelasting!) met een lagere vrijstelling dan de bij ons voorgestelde meerwaardebelasting, dan is dit dus absoluut niet verregaand en mogen de middenklasse/rijken hier zelfs met dit voorstel nog hard in hun pollen wrijven.
Boven de 41.000€ ben je rijk? BDW is een hypocriete schoft.Men spreekt over "rijkentaks", en elke Belg die onze politiek kent weet al op voorhand dat dit weer een platte belasting op voornamelijk de middenklasse wordt. Dat De Wever dat voorstelt is helemaal de grootste kaakslag. Zijn er geen liberale partijen tegenwoordig?
Ik ben akkoord dat de 'rijken' meer belastingen moeten betalen, maar doe dat dan enkel bij mensen die pakweg een zeer groot (aandelen)portfolio hebben of die in bv. 1980 een huis gekocht voor 2 appels en een ei en dat nu verkocht voor pakweg 1+ miljoen.
Als er een meerwaardebelasting op aandelen komt, dan moet er ook een belastingverlaging komen bij verlies, anders is dat gewoon pure diefstal: maak je winst, dan willen we ook wat, maar maak je verlies vermoeiend voor je plan dan eh.
En zelfs moest zo'n meerwaardebelasting op aandelen effectief komen, gewoon zien dat je alles in trackers kruist. Tegenover dat je dan wilt cashen is de kans groot dat de belasting wordt afgeschaft vanwege de dure administratie. Of moest ze tegen dan nog bestaan, ...![]()
Het gemiddeld totaal vermogen van de huishoudens die in aanmerking komen voor de voorgestelde meerwaarde belasting is gemiddeld ook meer dan 1 miljoen (zelfs 1.5 miljoen). De meerwaarde belasting is misschien makkelijker (sneller) in praktijk te brengen dan een vermogensbelasting met vermogenskadaster. I don't know. Ik heb niet echt een ideologische voorkeur of zo, ik wil maar meegeven dat het toch zeker geen taks is die een grote groep mensen zoals de brede middenklasse treft zoals sommigen willen doen uitschijnen.Goh, je zal in dit topic meer mensen vinden die bewust bezig zijn met hun lange termijn financiële situatie en dus pakweg meer aandelen hebben t.o.v. de 'gewone' bevolking die dat eerder op een spaarrekening of opbrengstwoning zal zetten, ook indien ze eenzelfde vermogen hebben.
Ik weet niet, ten opzichte van een vermogenstaks die x.x% afroomt vanaf x miljoen euro lijken me al die meerwaardebelastingen me veel eerder de zogenaamde middenklasse te treffen dan een vermogensbelasting met een redelijke grens. Het lijkt me ook gewoon veel eerlijker dan iemand die een vermogen van x miljoen heeft te belasten dan iemand die met zijn 75k aandelen eens een uitzonderlijk goed beursjaar meemaakt.
Wellicht is ook een deel vh probleem dat die echte rijken hun geld weten te 'verstoppen' aangezien er geen vermogenskadaster is.Goh, je zal in dit topic meer mensen vinden die bewust bezig zijn met hun lange termijn financiële situatie en dus pakweg meer aandelen hebben t.o.v. de 'gewone' bevolking die dat eerder op een spaarrekening of opbrengstwoning zal zetten, ook indien ze eenzelfde vermogen hebben.
Ik weet niet, ten opzichte van een vermogenstaks die x.x% afroomt vanaf x miljoen euro lijken me al die meerwaardebelastingen me veel eerder de zogenaamde middenklasse te treffen dan een vermogensbelasting met een redelijke grens. Het lijkt me ook gewoon veel eerlijker dan iemand die een vermogen van x miljoen heeft te belasten dan iemand die met zijn 75k aandelen eens een uitzonderlijk goed beursjaar meemaakt.
Das het probleem in België. Dat er een regering moet gevormd met meerdere partijen.. Zijn er nog liberale partijen tegenwoordig?
Heb het al willen kopen toen het goedkoper stond ergens laat 2022, maar had toen geen geld.MercadoLibre zonet een nieuwe ATH (vorige was in 2021 op de piek van de COVID bubbel).
Blijf het verbazend vinden dat er hier zo weinig interesse is. Voor het eerst gekocht in 2017 aan 240$ ongeveer.
Over laatste 12 maanden:
Revenue growth: +40% (17B $ run rate nu)
Operating income: +55% (14% margin)
NTM EV/Operating Income van 26 dus bijna 4% yield.
E-commerce & Fintech leader in een developing markt met relatief weinig concurrentie.