Kleine Beursfeiten

@JanusDR Intussen klaar om toe te geven dat de combo Berkshire report + US job data/recessie angst + flash crash op maandag je tot panic sell hebben doen overgaan?
Je hebt alles op zowat de bodem buitengegooid en hebt intussen al een flinke rally gemist. En dan nog een short Nasdaq. Sorry, but never go full retard. De economie doet het nog even goed als drie weken geleden, rate cuts september confirmed, Q2 resultaten en guidance waren over het algemeen goed van wat al gereport heeft. Stonks mostly go up (als je er goede koopt) en je weet ze goed genoeg te kiezen.

Don't be a gay bear any longer pls, dit eindigt in een ragequit en "wat minder posten en met de beurs bezig zijn", heb dat jammer genoeg al eerder gezien.
Misschien kan je zelf uw volledige pf posten want het is wel makkelijk om langs de zijlijn kritiek te geven....

In other news: AST Spacemobile +50%, omdat ze satellieten gaan lanceren, wat ze al jaren zitten te zeggen dat ze zouden doen en waarop de waarde al gebaseerd was.
Of... omdat ze binnen een week 500m cash on hand hebben, gevorderde fase zitten om commerciele deals met Vodafone, Rakuten (en andere) af te sluiten naast de bestaande getekende met ATT/Verizon, twee nieuwe overheids contracten waarvan al revenue komt en die de komende tijd vergroot gaan worden, etc etc. Uitstekende earnings call gisteren.

Maar goed, time will tell hé, ondertussen is het al een 10 bagger

Waarom? Omdat de beurzen torenhoog staan, en na een torenhoge top volgt meestal een torenhoge flop.
Nee, een ATH wordt meestal gevolgd door een nieuwe ATH.

Aanname 1: op lange termijn gaan aandelen enkel omhoog (stonks only go up!)
Aanname 2: market timen is praktisch onmogelijk

Gevolg: je bent best constant 100% invested.

Ik doe dus hetzelfde als @FernandoFreecashflow . Heel mijn vermogen zit in aandelen (een ETF). Ik heb enkel een paar duizend euro in reserve voor moest ik mijn job verliezen of er zijn onverwacht grote kosten. Ik trade niet, ik verkoop niet, ik koop enkel maar bij. Vorig jaar heb ik op jaareinde een lijst van mijn transacties gepost, dat zal ik dit jaar weer doen.

Ik slaap met deze allocatie zeer goed. Garmin gaf mij vannacht een slaapscore van 92/100. Ik heb een paar duizend euro cash voor moest ik opeens acuut geld nodig hebben. Al de rest heb ik niet nodig. Of die hoop geld nu staat te beschimmelen op een spaarrekening of op en neer gaat op de beurs maakt mij niet uit want ik heb het niet nodig. Daarom dat het mij ook emotioneel niets doet. De beurs is paradoxaal: hoe meer waarde je hecht aan je geld, hoe meer geld je gaat verliezen want hoe sterker je emoties gaan zijn waardoor je emotioneel gaat beginnen handelen. Als geld je niet interesseert ga je er afblijven en daardoor ook op termijn de grootste rendementen halen.

@JanusDR Intussen klaar om toe te geven dat de combo Berkshire report + US job data/recessie angst + flash crash op maandag je tot panic sell hebben doen overgaan?
Je hebt alles op zowat de bodem buitengegooid en hebt intussen al een flinke rally gemist. En dan nog een short Nasdaq. Sorry, but never go full retard. De economie doet het nog even goed als drie weken geleden, rate cuts september confirmed, Q2 resultaten en guidance waren over het algemeen goed van wat al gereport heeft. Stonks mostly go up (als je er goede koopt) en je weet ze goed genoeg te kiezen.

Don't be a gay bear any longer pls, dit eindigt in een ragequit en "wat minder posten en met de beurs bezig zijn", heb dat jammer genoeg al eerder gezien.
Dat kinderachtige gedoe als iemand een tip post en niet meteen resultaten boekt mag wel eens stoppen.

Nogal logisch dat zelfs Buffet niet tot op de dag exact een crisis kan voorspellen. Dit soort posts zijn gewoon pesterijen en een verzieking van het topic, die ervoor zorgen dat mensen hun tips voor zich gaan houden.

Bij deze op de negeerlijst gezet.

Dat kinderachtige gedoe als iemand een tip post en niet meteen resultaten boekt mag wel eens stoppen.

Nogal logisch dat zelfs Buffet niet tot op de dag exact een crisis kan voorspellen. Dit soort posts zijn gewoon pesterijen en een verzieking van het topic, die ervoor zorgen dat mensen hun tips voor zich gaan houden.

Deze discussie komt af en toe eens terug. 9 dagen is te vroeg, akkoord. Vanaf welke termijn mag er wel teruggekeken worden naar voorspellingen? "Lange termijn" kan je rekken tot in het oneindige. Iemand voorspelt dat ergens in de al dan niet nabije toekomst X gaat gebeuren... Nee, na een week is het nog niet gebeurd, dat is te vroeg! Een maand is te vroeg. Een kwartaal is te vroeg. Als het daarna nog niet gebeurd is: een jaar is toch geen lange termijn? Etc.

En als het dan nog over gewone aandelen gaat die je blijft aanhouden is het in principe geen probleem als de voorspelling uiteindelijk 5 jaar later uitkomt dan gedacht (echter in welke mate je die voorspelling dan nog accuraat kan noemen is discutabel). Maar bij derivatives wordt die termijn toch wel wat belangrijker. Hoe lang kan je een short aanhouden vooraleer het gewoon naar 0 gaat?

Deze discussie komt af en toe eens terug. 9 dagen is te vroeg, akkoord. Vanaf welke termijn mag er wel teruggekeken worden naar voorspellingen? "Lange termijn" kan je rekken tot in het oneindige. Iemand voorspelt dat ergens in de al dan niet nabije toekomst X gaat gebeuren... Nee, na een week is het nog niet gebeurd, dat is te vroeg! Een maand is te vroeg. Een kwartaal is te vroeg. Als het daarna nog niet gebeurd is: een jaar is toch geen lange termijn? Etc.

En als het dan nog over gewone aandelen gaat die je blijft aanhouden is het in principe geen probleem als de voorspelling uiteindelijk 5 jaar later uitkomt dan gedacht (echter in welke mate je die voorspelling dan nog accuraat kan noemen is discutabel). Maar bij derivatives wordt die termijn toch wel wat belangrijker. Hoe lang kan je een short aanhouden vooraleer het gewoon naar 0 gaat?
Je mag altijd discussiëren over hold/sell wat mij betreft, en iemand die een tip post mag om updates gevraagd worden, maar dan wel op een inhoudelijke manier en niet gewoon om te jennen

Janus zelf staat ook niet gekend om anderen met fluwelen handschoenen aan te pakken.
Je moet in dit topic, net zoals op de beurs en in het leven, tegen een stootje kunnen.
Dat was totnogtoe nooit een probleem.
Dus laten we hier aub geen snowflake zone van maken, want dan is de fun er rap af.

Internationale noodtoestand uitgeroepen door WHO owv apenpokken. Maar er is een vaccin van het Deense bedrijf Bavarian Nordic. Misschien tijd om daar aandelen van te kopen. Wel al +21% vandaag.
Edit: Gekocht aan 12,83$ 🤞.
Iedereen deze mogelijk toekomstige multibagger gekocht?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan