Kleine Beursfeiten

Pacb pls go up 🙏
Volgende week en week erna een diarree aan resultaten van illumina pacb agilent ... investor day van illumina.

Biorad, danaher, twist recent waren allemaal redelijk OK. Geen massala miss zials vorige Qs. Soms beats. Dus de labos draaien wel. 1 constante is dat clinical/diagnostics draait, maar R&D nog beetje sluggish is. Moeilijk in te schatten wat dat exact vertaalt in revenue. Ook capex/instrument moeilijk in te schatten. Het is een kwestie van tijd voor lab usage nieuwe capex triggert en vice versa.

Een onbegrijpelijke en impulsieve move die ik van JanusDR nooit had verwacht. Ronduit bizar.
Ik heb in het begin van mijn beurs journey in detail alle historiek bekeken.
Boeken over depressieve en euforische episodes.
Elk detail over Buffett en Berkshire.

Trust me, er is niets impulsief aan om even uit de weg te gaan als Buffett een specifieke market call doet via daden en kleine (of soms grote) hints.

Laatste keren:
long: 2011, 2008, 1974, 1982
short: 1968, 1987, 1999

Oxy is ondergewaardeerd, maar het is wringen met het besef van die call.

en vanaf 2025 olie demand/supply probleem.
Blijft zo. Vanaf eind 2025/2026.
Kan zijn dat ik oxy mistime door nu (tijdelijk) verkocht te hebben.

Ik heb in het begin van mijn beurs journey in detail alle historiek bekeken.
Boeken over depressieve en euforische episodes.
Elk detail over Buffett en Berkshire.

Trust me, er is niets impulsief aan om even uit de weg te gaan als Buffett een specifieke market call doet via daden en kleine (of soms grote) hints.

Laatste keren:
long: 2011, 2008, 1974, 1982
short: 1968, 1987, 1999

Oxy is ondergewaardeerd, maar het is wringen met het besef van die call.

Of je zoekt teveel achter Buffett's verkoop?
Misschien is hij simpelweg van mening dat een oversized positie aanhouden in een bedrijf met een extreem hoge waardering (tov de onbestaande groei) niet meer te verantwoorden is.
Bovendien heeft Berkshire er enorme unrealized profits op, en is er grote kans op hogere capital gains taxes in de toekomst. Aldus genoeg reden om de positie te halveren.
Andere posities heeft hij amper aangeraakt. Enkel BofA een handvol miljarden (10% van de positie).

Los daarvan is het inderdaad evident dat hij de markt in het algemeen niet als goedkoop ziet. Maar dat wisten we al langer. Dus die 2 zaken alleen kunnen in mijn ogen geen reden zijn om out of the blue totale uitverkoop te houden en bovendien net short te gaan.

Soit, iedereen heeft zijn eigen redenen en denkwijzes.
Ik vond deze move gewoon out of character met jouw postgeschiedenis hier.

De Bolero selectie, gekend voor een geweldige trackrecord...
Los daarvan laten mensen zich daar wel door leiden.
Als zij dus zeggen te hoog gewaardeerd, we smijten hem uit de selectie dan spelen mensen hierop in en pakken hun winst en zijn weg.
Los of dit de realiteit weerspiegelt.

Los daarvan laten mensen zich daar wel door leiden.
Als zij dus zeggen te hoog gewaardeerd, we smijten hem uit de selectie dan spelen mensen hierop in en pakken hun winst en zijn weg.
Los of dit de realiteit weerspiegelt.
Tubize is enkel UCB. Makes no sense dat tubize meer zakt dan ucb.

Ik vond deze move gewoon out of character met jouw postgeschiedenis hier.

Exact dit - heb hetzelfde gevoel - ik ben zelfs teleurgesteld 🤣

Buffett koopt nog OXY tijdens de afgelopen maanden bij daling naar <60$. Zelf koopt Janus ook nog aandelen vorige week om Iran risico in te dekken aan 61-63$. Om dan nu alles buiten te zwieren aan 56$. Terwijl ge zo zeker zijt van de onderwaardering. Ik had gehoopt op de balls om te kunnen blijven zitten. Teleurgesteld om markettiming te zien bij Janus 😓

Terug
Bovenaan