Kleine Beursfeiten

De wijze raad zegt dat je moet blijven zitten wanneer er geschoren wordt.
Een andere wijze raad: “Be fearful when others are greedy”.

Als elke ouder en grootouder in de straat volop aan het beleggen is of begint te beleggen, al dan niet in ETF, dan lijkt het mij dat de massa greedy is.

BRK beursportfolio =/= totale portfolio

Verder heel verbaasd van JanusDR zijn plotse ommezwaai. Tegen al z’n principes in volle paniek en de markt proberen timen op basis van een verkoop door de ouwe.
Als hij ervan uitgaat dat er een recessie komt dan is het wel logisch. Oxy heeft nog serieus wat schulden en als de olieprijs gaat corrigeren gaan die de dieperik in....Op langere termijn zal dit OK zijn maar dan kan je beter winst pakken en terug instappen (uiteraard als er effectief een recessie komt, time will tell....)

Als hij ervan uitgaat dat er een recessie komt dan is het wel logisch. Oxy heeft nog serieus wat schulden en als de olieprijs gaat corrigeren gaan die de dieperik in....Op langere termijn zal dit OK zijn maar dan kan je beter winst pakken en terug instappen (uiteraard als er effectief een recessie komt, time will tell....)
Tenzij Buffet zijn cash pile gebruikt om OXY te blijven kopen...

En het is niet omdat er een recessie komt dat de olieprijs automatisch daalt.
Het bullish energy verhaal is er vooral een van de aanbodzijde en niet zozeer van de vraagzijde.

En waarom zouden de klanten dit blijven pikken? Er zijn genoeg alternatieven. Elke euro die je spendeert, steekt amazon 30 cent in de zak.

Er zijn genoeg sectoren die aws gebruiken waar er prijs druk komt. Overheid moet besparen, medische sector moer besparen, rente stijgt voor startups financing, ... Die gaan niet blijven de zakken vullen van AWS.
Ik ga mij nu niet uitspreken over AWS zelf maar voor een deel is dat vendor lock-in, het is niet dat je als bedrijf zomaar weg kan bij AWS/Azure/... als je software daar draait.

Ja je kan wel weg, maar dat gaat je evengoed een pak geld/tijd kosten om terug je eigen on-prem servers op te zetten of over te schakelen naar een concurrent zoals Microsoft Azure. Personeel dient zich opnieuw op te leiden, infrastructuur moet weer opgezet worden, software zelf en de config daarvan moet weer aangepast worden, release flows moeten aangepast worden, documentatie weer aanpassen, externe partijen die zaken moeten aanpassen, etc. Als je dan nog veel AWS specifieke zaken gebruikt dan kan je wss nog een hoop extra beginnen herschrijven om iets vergelijkbaars te implementeren.

Ik blijf even van alles ver weg.

Begin dit jaar héél veel posities moeten verkopen door een serieuze verandering in mijn privé leven en dan veel zekerheid beginnen inbouwen.
Nu slechts nog een hele kleine positie.

Maar dus ook geen geld om terug posities in te nemen als het zou blijven doorzakken :p

ik denk dat er serieus wat turbootjes uitgestopt gaan zijn/worden vandaag ;) ... zou niet graag nu met leverage in deze markt zitten, zoals er ongetwijfeld wel een pak zullen zijn

Terug
Bovenaan