Kleine Beursfeiten

Alles verkocht, short Nasdaq.

Als de GOAT market timet (zie kwartaalrapport BRK van zaterdag), dan ga ik gewoon mee.
3 keer top van de market gecalled in de afgelopen 60 jaar, 3 keer binnen het jaar -30% en meer.
Nu is de 4de keer. Dan ga ik niet cute en smart proberen zijn en blijven zitten.
(al verkoopt hij Oxy niet om begrijpelijke redenen, maar bij een crash gaat doorgaans alles wat mee heb ik al meermaals gezien).

Ook je volledige OXY positie verkocht?

Ik zit gewoon de rit uit, geen emotionele aankopen of verkopen (al ga ik mss heel licht bijkopen vandaag), maar zeker niet verkopen. Ik ben hier voor de LT en dan moet je deze dipjes erbij nemen.

Anderzijds - bij een recessie kan die olieprijs makkelijk naar 40-50$ op zeer korte tijd, als dat lang genoeg duurt wel een bonus -Oorlog Rusland mss niet meer te financieren.

Allemaal goed, maar Janus heeft hier ook maanden lopen verkondigen dat er supply/demand unbalance gaat zijn op lange termijn (25/26). Ik snap niet dat uw investeringscase opeens vervalt omdat Buffett start met verkopen van een aantal van zijn aandelen. Ik vind dat hij dan ook gewoon te laat is met zijn “strategy”, want als je dit risico opeens een trigger is, dan had dit het ook al maanden geleden kunnen zijn (sterker nog, vorige week koopt hij nog bij op marge omwille van Iran risico). Het marktrisico is nu niet opeens enorm veel groter dan vorige week.

Uiteraard kan men de boel overschieten, komt er een recessie en misschien wel deflatie aangezien inflatie misschien wel helemaal niet demand driven was maar eerder supply driven. Dit in combinatie met een consument die geen savings meer heeft en een overheid (vooral US) met torenhoge schulden en dus beide geen ruimte voor investeringen om deflatie te counteren. Maar als dat uw idee is, dan snap ik niet wat er tussen nu en vorige week opeens duidelijker is geworden. Als dat uw idee was, dan had je daar 12 maanden geleden op gewed, want dan was het gewoon kwestie van kwartalen aftellen tot dit werkelijkheid ging worden.

De wijze raad zegt dat je moet blijven zitten wanneer er geschoren wordt.
Ook na een 15 jaar bullmarkt, met retailbeleggers die all-in zijn, ofwel met crypto, ofwel met individuele aandelen, ofwel overtuigd zijn van 'time in the market, altijd prijs', aan 5% van de high, terwijl Buffett zijn 4de market call in de eeuw doet? :)

Ik denk dat er 50/50 kans is dat de scheerder nog slechts in aantocht is, en dat het die van 1987 zijn die zal langskomen binnen het jaar.
Iedereen met pushberichten op zijn gsm. 'markt daalt, paniek, crash'
Easy te weten wat er dan gebeurt...

Anyway, geen tijd meer om te reageren vandaag.
Wou jullie gewoon informeren, zodat er achteraf geen captain hindsight moet afkomen.

Laatst bewerkt:
Ook na een 15 jaar bullmarkt, met retailbeleggers die all-in zijn, ofwel met crypto, ofwel met individuele aandelen, ofwel overtuigd zijn van 'time in the market, altijd prijs', aan 5% van de high, terwijl Buffett zijn 4de market call in de eeuw doet? :)

Ik denk dat er 50/50 kans is dat de scheerder nog slechts in aantocht is, en dat het die van 1987 zijn die zal langskomen binnen het jaar.
Iedereen met pushberichten op zijn gsm. 'markt daalt, paniek, crash'
Easy te weten wat er dan gebeurt...
Waarom dan je geld niet gewoon bij Buffet steken?

Mss een rare of domme vraag maar hoe short je de Nasdaq - is dat dan via een ETN, Short ETF, Opties of dergelijke?
Er zijn veel mogelijkheden waarvan je er zelf een paar opnoemt:
-puts kopen
-inverse ETF
-hefboomproducten (Nasdaq 100 Turbo short bvb.)
-of individuele aandelen met een hoog gewicht binnen de index shorten

Terug
Bovenaan