Kleine Beursfeiten

Jezus Gassy krijgt gij ergens een vergoeding per nutteloze comment misschien?

edit: shit nu besef ik de ironie van mijn comment, is op zich ook een nutteloze post.

Kan je nu via bolero geen IWDA meer aankopen?

"Dit effect kan noch online, noch telefonisch worden aangekocht want er is geen essentiële informatiedocument ter beschikking gesteld door de emittent"

Het is weer wat drukker en die amateurs van Bolero kunnen niet meer mee. Servers niet beschikbaar, IWDA dat plots geen prospectus meer zou hebben en dat soort onzin. Elke keer hetzelfde probleem met die mannen wanneer er meer volatiliteit in de markt zit.

Het is weer wat drukker en die amateurs van Bolero kunnen niet meer mee. Servers niet beschikbaar, IWDA dat plots geen prospectus meer zou hebben en dat soort onzin. Elke keer hetzelfde probleem met die mannen wanneer er meer volatiliteit in de markt zit.
Idd, hier zowel Bolero als Saxo die niet mee willen. Bij Bolero heb ik nog een order kunnen ingeven, maar kun je het niet meer aanpassen. Bij Saxo geraak ikzelf niet ingelogd.

Als het een troost is: -12% YTD hier.
Ik ga ook zoiets hebben nu, mooi in het groen 2-3 weken geleden.

Maar zoals tijdje terug gezegd ben ik al even cash aan het opbouwen. Ik ga misschien twee posities waar ik geen of weinig upside in zie het komende jaar verkopen en eens kijken wat ik ga bijkopen…

Geen idee wanneer ik ga bijkopen.

Alles verkocht, short Nasdaq.

Als de GOAT market timet (zie kwartaalrapport BRK van zaterdag), dan ga ik gewoon mee.
3 keer top van de market gecalled in de afgelopen 60 jaar, 3 keer binnen het jaar -30% en meer.
Nu is de 4de keer. Dan ga ik niet cute en smart proberen zijn en blijven zitten.
(al verkoopt hij Oxy niet om begrijpelijke redenen, maar bij een crash gaat doorgaans alles wat mee heb ik al meermaals gezien).

Als de GOAT market timet (zie kwartaalrapport BRK van zaterdag), dan ga ik gewoon mee.
3 keer top van de market gecalled in de afgelopen 60 jaar, 3 keer binnen het jaar -30% en meer.
Nu is de 4de keer. Dan ga ik niet cute en smart proberen zijn en blijven zitten.
(al verkoopt hij Oxy niet om begrijpelijke redenen, maar bij een crash gaat doorgaans alles wat mee heb ik al meermaals gezien).

Hallo, is dit de echte Janus wel?

Hier aan het kijken naar koopkans voor Solvay, ULTA en Meta.

Allemaal aan het kopen of verkopen dan?

Eens nieuwsgierig hoe diep olie zal zakken - Putin zou ook wel eens wakker kunnen liggen.

Verkopen kan, maar je moet je afvragen waarom je vandaag verkoopt ipv vorige week? Als het antwoord is omdat de markt verkoopt, dan is er iets mis.

Als je zoals Janus (als het al waar is) Buffett volgt, ja dan heb je een reden om vandaag uit te stappen en niet vorige week, want die info heb je pas gekregen in het weekend.

Echter, rare kronkel bij Janus, want altijd LT voor ogen gehad. Zichzelf ook paar x al verweten om uit gestapt te zijn in ondergewaardeerd aandeel. En hij voorspelde Buffett zijn (verdere) verkoop van Apple al maanden geleden.

Iedereen zag dit scenario (markt koelt af door FED acties, en FED zal reageren - met risico dat men te lang afwacht en dat soft landing een hard landing kan worden) al van ver af komen. Dit zijn niet de oorzaken van een beurscrash. De markt is niet rationeel, want je kan niet verwachten dat inflatie (demand driven) afneemt, zonder dat de economie afkoelt. En we hebben daarnaast nu terug tools om de economie terug aan te zwengelen.

Maar ik kan even goed van niks weten en alles fout inschatten. Over 20 jaar zal dit dan toch maar rimpeltje zijn in de evolutie van mijn netto vermogen (nog veel compounding en savings te gaan). Dit zijn voor mij momenten om interessante aandelen bij te kopen (ook al zou dat dan misschien “te vroeg” zijn).

Mss een rare of domme vraag maar hoe short je de Nasdaq - is dat dan via een ETN, Short ETF, Opties of dergelijke?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan