Kleine Beursfeiten

Scheet in een fles - er is niks gebeurd - alleen het “geloof” dat het nu opeens slechter zou gaan dan men vorige week geloofde. Volgende week geloven we weer iets anders.

KOOPKANSEN

Volledig mee eens, iedereen in paniek vanwege Sahm rule ma ze zegt zelf dat het nu wrs niet van toepassing is.

Enige probleem is dat ik 100% invested ben. De aandelen die ik wil verkopen hebben al best klappen gekregen en degene die gespaard zijn gebleven wil ik aan deze prijzen niet van de hand doen.

Is goed nadenken, miss OXY weg doen Janus? 😋

Scheet in een fles - er is niks gebeurd - alleen het “geloof” dat het nu opeens slechter zou gaan dan men vorige week geloofde. Volgende week geloven we weer iets anders.

KOOPKANSEN
Of het ”besef” dat het slechter gaat dan oorspronkelijk gedacht 🤔, waardoor de te hoog opgelopen koersen niet gerechtvaardigd blijken.

Aiai, winst 2024 zal in rook opgaan op 3-4 dagen, al een geluk dat alle internationale beursgoeroes ons tijdig gewaarschuwd hebben dat we verleden week alles moesten verkopen en willekeurig gaan shorten, de zoveelste kans op het multimiljonair schap om zeep ....

Aiai, winst 2024 zal in rook opgaan op 3-4 dagen, al een geluk dat alle internationale beursgoeroes ons tijdig gewaarschuwd hebben dat we verleden week alles moesten verkopen en willekeurig gaan shorten, de zoveelste kans op het multimiljonair schap om zeep ....
Verkoop het herstel dat eraan komt nadat de Nasdaq futures 17k aangetikt hebben 😉.
Kijk maar eens naar de top van begin 2000. In september 2000 kwam er een herstel tot iets onder de top. De “buy the dippers” waren toen euforisch. Nu verkoopkans na herstel van de lopende daling.

Laatst bewerkt:

Mijn grootste persoonlijke ergernis is dat ik sinds vrijdag terug de markt underperform, dat is jammer.

Hier toch ook ASML die een grote deuk slaat. YTD van mijn portfolio zakte afgelopen weekend naar +1.25%, een zakking van 12,46% de afgelopen maand.

ASML heeft nu een klap gekregen maar is eigenlijk al heel de maand slecht bezig (-27%). Gelukkig zit ik er long term in, ik kocht op 8-03-2023 in aan €580,1, dus nog steeds 26%% op een klein anderhalf jaar. De toekomst ziet er ook nog wel positief uit, veel plannen om uit te breiden etc. Dat is als Veldhoven de groei niet gaat beperken natuurlijk.

Ik denk trouwens dat we blij mogen zijn met “duidelijke” data (die waarschijnlijk wel al te laat komt). Stel je voor dat FED besluiteloos blijft omwille van tegenstrijdige data, of data die niet significant genoeg is. Dan creëer je alleen maar een diepere put om ooit te vullen. Hopelijk gewoon vanaf nu elke x aantal maanden een mooie cut en geen data die roet in het eten gooit (plotse stijging inflatie, serieuze daling unemployment, …).

Het is al een slechte indicator geweest in veel investeringsbeslissingen maar rondom mij zie ik niemand die in een “recessie” zit. Geen ontslagen, geen bonussen die niet worden toegekend, moeite om aanbiedingen te krijgen, besparen op x en y, … Een effectieve impact op de consument zie ik hier dus niet echt. Opnieuw dat is in de kleine cirkel rondom mezelf.

De 99 keer op 100 dat die guru's er naast zitten vergeten we maar even anders was iedereen hier al failliet. Maar nu ze er één keer op zitten zullen ze zichzelf weer doodorakelen. :cool:

Ik heb dit jaar eigenlijk zo goed als nog niet gehandeld, maar ik ken mezelf: als alles donkerrood kleurt dan gaan mijn vingers jeuken... ASML bijvoorbeeld: als dat terug richting €600 gaat dan ga ik wel iets verkopen uit mijn port om dat te kunnen aankopen.

Ik denk trouwens dat we blij mogen zijn met “duidelijke” data (die waarschijnlijk wel al te laat komt). Stel je voor dat FED besluiteloos blijft omwille van tegenstrijdige data, of data die niet significant genoeg is. Dan creëer je alleen maar een diepere put om ooit te vullen. Hopelijk gewoon vanaf nu elke x aantal maanden een mooie cut en geen data die roet in het eten gooit (plotse stijging inflatie, serieuze daling unemployment, …).

Het is al een slechte indicator geweest in veel investeringsbeslissingen maar rondom mij zie ik niemand die in een “recessie” zit. Geen ontslagen, geen bonussen die niet worden toegekend, moeite om aanbiedingen te krijgen, besparen op x en y, … Een effectieve impact op de consument zie ik hier dus niet echt. Opnieuw dat is in de kleine cirkel rondom mezelf.
Het gaat dan ook over een recessie in de US:p

Pfff ik vind het lastige dagen. Zijn de recente dagen gevolg van macro bewegingen ?
Gaat de US voor enkele jaren fubar? Blijft de EU plakken? Gaat China ervan profiteren?
:headshake:

Daarom zeg ik macro. Je zegt het zelf: tijdelijk
Maar wat na tijdelijk herstel?
Ik heb trouwens beperkt verlies, mag niet klagen.
Dat is de vraag. Zou zonde zijn om nu te verkopen, dan terug te kopen als er herstel heeft plaats gevonden, en dan weer te verkopen indien er weer een grote daling volgt.

Terug
Bovenaan