Kleine Beursfeiten

Veel potentieel in BNTX te verwachten?
Die hebben enorm veel cash dankzij Covid en een aantal heel beloftevolle fase 2 en 3 medicijnen tegen kanker, allemaal met de mRNA technologie die zijn doeltreffendheid bij Covid bewezen heeft, dus kwestie van tijd voor hier een aantal blockbusters uitrollen.

blijft echter biotech dus zeer risicovol, maar door hun grote berg cash heb je hier niet het risico op enorme verwatering door kapitaalverhogingen

Die hebben enorm veel cash dankzij Covid en een aantal heel beloftevolle fase 2 en 3 medicijnen tegen kanker, allemaal met de mRNA technologie die zijn doeltreffendheid bij Covid bewezen heeft, dus kwestie van tijd voor hier een aantal blockbusters uitrollen.

blijft echter biotech dus zeer risicovol, maar door hun grote berg cash heb je hier niet het risico op enorme verwatering door kapitaalverhogingen
Dus eerder iets voor (zeer) kleine positie.

Nounou. UCB, Ageas, DEME. Feestje vandaag.

Gisteren ook al feest met Vitesse (wie kan een 10% bruto dividend aandeel nu laten liggen) en beetje feest met pacb en ilmn.

Los nieuwe ATH 🚀

Ebay doet het ook goed, +5% premarket :)

Nog geen nieuwe ATH hier, ben het jaar té sterk geeindigd... maar we komen terug.

wie kan een 10% bruto dividend aandeel nu laten liggen

Elke belg die daar 30% belasting op betaalt vs 0% op meerwaarde realisaties. ;)

Laatst bewerkt:

Ebay doet het ook goed, +5% premarket :)

Nog geen nieuwe ATH hier, ben het jaar té sterk geeindigd... maar we komen terug.

Elke belg die daar 30% belasting op betaalt vs 0% op meerwaarde realisaties. ;)

Gegarandeerde meerwaarde, sign me up.

Ik betaal mijn hypotheek met dividenden. Cashflow pretty please.

En gelukkig gaan die meerwaarden nog lang belastingvrij zijn :sop:

Gegarandeerde meerwaarde, sign me up.

Ik betaal mijn hypotheek met dividenden. Cashflow pretty please.

En gelukkig gaan die meerwaarden nog lang belastingvrij zijn :sop:

Als ge niet toekomt met uw loon om uw hypotheek te betalen dan snap ik dat... maar betwijfel dat dit het geval was of zit je nog met meerdere woningen?

Anders beperk je returns door voor dividend te kiezen ipv aandelen met focus op buybacks. Wel correct, zolang het belanstingsvrij is natuurlijk. :)

Ageas mogelijk op overnamepad

Koersreactie is alvast negatief, 20% verwatering om te financieren + een hoop cash/aandelen. Geen flauw idee of dit een interessante overname is of niet. Eerste instantie werd het bod wel afgewezen.

Best opmerkelijke keuze: UK is lang een probleem geweest, Direct line beleefd een trieste periode - verlies, CEO buiten, koers al paar jaar dalend - al kan dat een voordeel zijn om iets over te nemen. Worden dan meteen ook de grootste aandeelhouder en Azië wordt minder dominant.

Mgmt spreekt wel van significante meerwaarde voor beide partijen.

EDIT: topdagje hier met deftige posities in Ageas / D'ieteren / WEHB

Laatst bewerkt:
Als ge niet toekomt met uw loon om uw hypotheek te betalen dan snap ik dat... maar betwijfel dat dit het geval was of zit je nog met meerdere woningen?

Anders beperk je returns door voor dividend te kiezen ipv aandelen met focus op buybacks. Wel correct, zolang het belanstingsvrij is natuurlijk. :)

Refinance hypotheek aan 1%, beleg in 4% netto dividend aandelen, betaal af op 25 y.

Ageas ook in je lijstje van feestje vandaag?

Vanmorgen wel, vanmiddag niet 🙃

Vastgoedaandelen weer de dieperik in. Aedifica, Xior, Cofinimmo, Wereldhave Belgium, Retail Estates, etc. stilaan richting nieuwe 52wk (en multi-year) lows.
Het kriebelt om sommige posities uit te breiden.

Een Cofinimmo geeft intussen 10,6% bruto dividend. Zal wellicht een beetje zakken in de toekomst n.a.v. hogere rentekosten, maar dan nog…
Pre-2007 deed dat bedrijf het niet slecht ondanks de hoge rentevoet, dus hun business model zal het nu ook wel overleven.

Wat zijn hier de meningen rond REITs, nu dat de renteverhogingen achter de rug zijn en er mogelijks een periode van beperkte renteverlagingen aanbreekt vanaf H2 ‘24.

Refinance is toch gewoon je rente aanpassen, je kan toch geen geld uit je huis halen en je lening vergroten (heeft de bank mij althans wijs gemaakt dat dit in belgie niet legaal is).

Ik stelde het voor en ze gingen mee tot mijn verbazing :crazy:

We hebben ~120% geleend. Wel, technisch gezien hebben we een lening van een huis van 300k waar nog 40k open stond geherfinancierd van bank A naar bank B en overgezet naar de nieuwe woning. Bij die herfinanciering is dat van 40k 80k geworden (ik citeerde notaris 'dat heb ik nu nog nooit meegemaakt, goed gespeeld, denk ik'). Er is een 2e hypotheek op het nieuwe huis voor ~100%. Als ze mij in covid tijden cash geven aan 1%, dan weiger ik niet. (Op die oude lening ook nog hypotheekwissel kunnen doen en woonbonus behouden).

Basically hebben we huis gekocht, 0 cash geinvesteerd (zelfs cash gekregen want als je alles doorrekent, is er een groot stuk equity extraction geweest van dat oude huis), en een zak cash van de verkoop van dat oude huis. Die zak cash is mooi in 2 gesplitst en apart belegd. Zakje 1 dekt die 80k volledig. Dat is gewoon dividenden, cash printen en die 80k afbetalen. Zakje 2 dekt voor 60% of zo de grote hypotheek en daar is het een gewone portefeuille.

Hypotheek 1 is mogelijks een liability als we ooit nog iets zouden willen verbouwen, een kot kopen, een investeringsapp willen kopen, scheiden en elk apart iets willen kopen.... Dus die moet relatief snel en veilig liquideerbaar zijn, steady cashflow produceren, ... De enige reden dat die er is, is 'riding the spread'.

Hypotheek 1 is mogelijks een liability als we ooit nog iets zouden willen verbouwen, een kot kopen, een investeringsapp willen kopen, scheiden en elk apart iets willen kopen....
Heb jij geen trouwbelofte gemaakt voor uw huwelijk?
Ik wil je man (vrouw) zijn
en ik beloof je trouw te blijven
in goede en kwade dagen,
in armoede en rijkdom,
in ziekte en gezondheid.
Ik wil je liefhebben en waarderen
al de dagen van mijn leven.

We hebben ~120% geleend. Wel, technisch gezien hebben we een lening van een huis van 300k waar nog 40k open stond geherfinancierd van bank A naar bank B en overgezet naar de nieuwe woning. Bij die herfinanciering is dat van 40k 80k geworden (ik citeerde notaris 'dat heb ik nu nog nooit meegemaakt, goed gespeeld, denk ik'). Er is een 2e hypotheek op het nieuwe huis voor ~100%. Als ze mij in covid tijden cash geven aan 1%, dan weiger ik niet. (Op die oude lening ook nog hypotheekwissel kunnen doen en woonbonus behouden).

Basically hebben we huis gekocht, 0 cash geinvesteerd (zelfs cash gekregen want als je alles doorrekent, is er een groot stuk equity extraction geweest van dat oude huis), en een zak cash van de verkoop van dat oude huis. Die zak cash is mooi in 2 gesplitst en apart belegd. Zakje 1 dekt die 80k volledig. Dat is gewoon dividenden, cash printen en die 80k afbetalen. Zakje 2 dekt voor 60% of zo de grote hypotheek en daar is het een gewone portefeuille.

Hypotheek 1 is mogelijks een liability als we ooit nog iets zouden willen verbouwen, een kot kopen, een investeringsapp willen kopen, scheiden en elk apart iets willen kopen.... Dus die moet relatief snel en veilig liquideerbaar zijn, steady cashflow produceren, ... De enige reden dat die er is, is 'riding the spread'.

Aha je bent overgegaan naar een nieuwe woning, dan mag het wel, zo heb ik het ook gedaan.
Maar nog steeds geen dividend nodig hoor, loon betaalt de lening af en meerwaarde realisatie op aandelen is wat we sparen.

En die extra 40k is dan verbouwing of dergelijke op papier?

Edit: antwoord staat hierboven al, had erover gelezen dat het naar een nieuwe woning is gegaan.

Aha je bent overgegaan naar een nieuwe woning, dan mag het wel, zo heb ik het ook gedaan.
Maar nog steeds geen dividend nodig hoor, loon betaalt de lening af en meerwaarde realisatie op aandelen is wat we sparen.

Het idee is dat er niet meer gewerkt moet worden eens de cashflow voldoende is. De madam is al 9mnd huismoeder

:cheer:

Terug
Bovenaan