- Zoals gewoonlijk geen enkel idee wat ze per kwartaal gaan rapporteren.
Wel benieuwd naar die capex plannen voor het Crownrock gedeelte.
In hun slides en conference call bij de overname stonden nogal hoge cijfers (vergeleken met de rest van hun portfolio).
Als dat niet voor groei is, dan ... is dat nogal vreemd.
Tenzij ze elders gaan minderen ter compensatie, maar dat stond niet in hun guidance.
- Ik heb ook een stuk HCC, metallurgische steenkool.
Er zijn aanwijzingen dat ze, tegen hun gewoonte in, toch zouden beginnen buybacken, zoals AMR. (
Vroegere obligatie voorwaarden werden paar maanden geleden aangepast zodat ze +-300m meer liquiditeit kunnen aanwenden voor de aandeelhouders.
Hun special dividend aankondiging van gisteren was maar 25m, dus er is eigenlijk maar 1 ding dat ze met de rest kunnen doen...
Tenzij verbrassen, dan keldert het aandeel wel

Ze rapporteren ook vanavond.
- Om mijn speculatieve drang te temperen heb ik wat micro puts gekocht tegen Herbalife.
De secundaire indicatoren die ik al een hele tijd aan het volgen was om eventueel long te gaan, zijn de laatste weken integendeel compleet de dieperik ingegaan. (Ik vermoed Ozempic)
Dus een kleine short positie genomen.
Kleine positie omdat earnings cijfers soms totaal contraintuïtieve marktreacties geven, en omdat het aandeel eigenlijk al heel goedkoop staat.
Dus als de guidance niet compleet slecht is, kan het evengoed stijgen.
(Of als bv. de revenues eind 2023 ok waren, en ze niet echt guidance geven, of de slechte vooruitzichten verdoezelen etc.)