Kleine Beursfeiten

Beiden meer dan -60% op een half jaar tijd, nog een chance dat je ze niet gekocht hebt...

Canadese (en andere) microcaps, levensgevaarlijk mijnenveld, al decennia...
Jup bedankt voor de waarschuwing, ben eraf gebleven. :)
Heb wel nog GXE op -18% maar daar zie ik een overname nog wel gebeuren.

Nu goed ik kan wel tegen wat variatie, portfolio staat op -15% YTD... pijnlijke start van het jaar.

Ik heb nog eens hun vorige Q resultaten doorsnuisterd en andere press releases gelezen. Ze zijn nogal wild in convertibles links en rechts duwen en cash positie op en neer te laten gaan. Lijkt me dat er niet veel aan de hand is.

Convertibles hebben btw conversion price van 21 something als ik goed herinner van gisteren.
Waar zou die cash dan naartoe zijn volgens jou?

Sectors waar ik noot ging aankomen:
Financials
Mining/commodities
Energie/olie

image.png

😅

Waar zou die cash dan naartoe zijn volgens jou?

Convertible terugbetaald? Andere lening terugbetaald? Ergens in geïnvesteerd? Working capital naar boven door inventory build up?

Wachten op de q4 results.

Er was effectief 1 slide met de 4 getalletjes die in de press release zaten. Beetje random, maar dat zal wel de reden zijn dat ze die publiek gesmeten hebben

JDB-trading ?
Idd 😉. JDB_trading
Een twitter account waarbij een blinde reeds aan de eerste pagina kan zien dat je met gezever te maken hebt.
"a winner is a dreamer who never gives up", really?

Kleine basic check:

- account bestaat sinds 2009, maar de eerste tweet is er pas begin januari 2020.
Kan het zijn dat de rest gedelete is? :laugh:

- met rendementen van +600% en dergelijke in de afgelopen jaren, zit hij op Lynx en woont in de Benelux waar hij vol belast kan worden op zijn winsten en zich blauw betaalt aan tradingkosten.
Enig idee waarom hij niet rechtstreeks bij IB zit dat veel lagere tradingkosten heeft? En waarom hij niet in een land woont dat trading niet belast?

Hint: zijn resultaten zijn bullshit, of hij zit gewoon wat lucky shots te traden met 500 euro en daarmee de grote man uit te hangen om volgers te kweken (om die later cursusjes of nieuwsbrieven te verkopen, dat garandeer ik u).

- 1 van zijn eerste tweets, classic grafiekdebiliteit: de grafiek van 2 totaal verschillende aandelenmarkten op elkaar leggen omdat het een beetje overlapt, om dan op basis van de ene grafiek te "voorspellen" dat hetzelfde zal gebeuren met de andere.
In casu: "er zal een top komen in de Nasdaq, waarschijnlijk eind 2020 (verkiezing Trump?), met daarna grote deflatie in 2021 waarbij de Nasdaq -50% zakt" (stond toen aan 9000).
Uiteraard gebeurde net het omgekeerde, een nieuwe +50% high in de Nasdaq in 2021 aan 16000, en het werd integendeel grote inflatie in 2022.

Allemaal doorzichtige onnozele vogelpiek met een classic zweempje fake 'analyse' dat net ingewikkeld genoeg lijkt voor de retailbelegger om het interessant te vinden, maar toch eenvoudig genoeg om het zelf te kunnen doen.

Hoeveel van dergelijke accounts ik al niet zien passeren heb in de afgelopen 15 jaar, ontelbaar.
En dan 5 keer op rij ernaast, om dan te verdwijnen in de diepte als de interesse van de volgers mindert, om dan gewoon ergens anders met een andere anonieme account te beginnen.

Een twitter account waarbij een blinde reeds aan de eerste pagina kan zien dat je met gezever te maken hebt.
"a winner is a dreamer who never gives up", really?

Kleine basic check:

- account bestaat sinds 2009, maar de eerste tweet is er pas begin januari 2020.
Kan het zijn dat de rest gedelete is? :laugh:

- met rendementen van +600% en dergelijke in de afgelopen jaren, zit hij op Lynx en woont in de Benelux waar hij vol belast kan worden op zijn winsten en zich blauw betaalt aan tradingkosten.
Enig idee waarom hij niet rechtstreeks bij IB zit dat veel lagere tradingkosten heeft? En waarom hij niet in een land woont dat trading niet belast?

Hint: zijn resultaten zijn bullshit, of hij zit gewoon wat lucky shots te traden met 500 euro en daarmee de grote man uit te hangen om volgers te kweken (om die later cursusjes of nieuwsbrieven te verkopen, dat garandeer ik u).

- 1 van zijn eerste tweets, classic grafiekdebiliteit: de grafiek van 2 totaal verschillende aandelenmarkten op elkaar leggen omdat het een beetje overlapt, om dan op basis van de ene grafiek te "voorspellen" dat hetzelfde zal gebeuren met de andere.
In casu: "er zal een top komen in de Nasdaq, waarschijnlijk eind 2020 (verkiezing Trump?), met daarna grote deflatie in 2021 waarbij de Nasdaq -50% zakt" (stond toen aan 9000).
Uiteraard gebeurde net het omgekeerde, een nieuwe +50% high in de Nasdaq in 2021 aan 16000, en het werd integendeel grote inflatie in 2022.

Allemaal doorzichtige onnozele vogelpiek met een classic zweempje fake 'analyse' dat net ingewikkeld genoeg lijkt voor de retailbelegger om het interessant te vinden, maar toch eenvoudig genoeg om het zelf te kunnen doen.

Hoeveel van dergelijke accounts ik al niet zien passeren heb in de afgelopen 15 jaar, ontelbaar.
En dan 5 keer op rij ernaast, om dan te verdwijnen in de diepte als de interesse van de volgers mindert, om dan gewoon ergens anders met een andere anonieme account te beginnen.
Stefan Willems volgt hem ook. Daarom dat hij voor de blowoff in oktober alles verkocht had 😉.

Neen, alles gratis… Heeft geen nieuwsbrief. Wil in de anonimiteit blijven. Deelt onnoemelijk veel info👍. Heeft 15000 volgers en 44000 posts 😅.
Toevallig ook gezien dat Nesjamag op twitter zit 👍.
En iedereen die hem volgt heeft een Lambo gekocht dit jaar?

Toon mij dan iemand die buy en sell advice geeft en een perfect track record heeft. Waarom zou die anoniem willen blijven? Hij zou een legit Moneytron zijn.

Stefan Willems volgt hem ook. Daarom dat hij voor de blowoff in oktober alles verkocht had 😉.
Dat is totaal geen antwoord op de inhoud van mijn post.

Als hij dergelijke monsterresultaten haalde, waarom zit hij dan bij Lynx en woont hij in Be/Ne, als hij daardoor ontzaglijk veel tradingkosten en -taksen betaalt, + het risico loopt om als beroeps- of speculatieve trader belast te worden aan 35% en meer?

Zijn er trouwens liefhebbers om ook eens de pelgrimstocht naar Omaha te maken dit jaar, eerste weekend van mei?

Ik ga waarschijnlijk opnieuw, en dan kunnen we live Buffett wat schoppen geven om wat meer Oxy te kopen.

Laatst bewerkt:
Dat is totaal geen antwoord op de inhoud van mijn post.

Als hij dergelijke monsterresultaten haalde, waarom zit hij dan bij Lynx en woont hij in Be/Ne, als hij daardoor ontzaglijk veel tradingkosten en -taksen betaalt, + het risico loopt om als beroeps- of speculatieve trader belast te worden aan 35% en meer?
Vraag het hem als je het wil weten… Ps: hij is een Nederlander.

Neen, alles gratis… Heeft geen nieuwsbrief. Wil in de anonimiteit blijven. Deelt onnoemelijk veel info👍. Heeft 15000 volgers en 44000 posts 😅.
Toevallig ook gezien dat Nesjamag op twitter zit 👍.
Kheb wel eens een post van hem gezien.
Die ging short BLDR op een gegeven moment denk ik.

Vraag het hem als je het wil weten…
Aangezien jij het bent die hem volgt, zijn gezever relevant vindt, en hier in dit topic regelmatig grafiekdebiliteit komt posten, is het aan jou om een antwoord te hebben op feiten die sterk doet vermoeden dat het bullshit is.

Terug
Bovenaan