Kleine Beursfeiten

Barron’s favorieten:
1) Alphabet
2) Alibaba (jaja, door mij reeds getipt 😃)
3) Barrick Gold
4) Berkshire Hathaway
5) BioNTech
6) Chevron
7) Hertz
8) PepsiCo
9) MSG sports
10) U-Haul Holding

Bron: De Tijd

Nogal raar dat Paul een firma in zijn internationaal lijstje steekt die elk moment vd beurs gehaald kan worden, gezien Tapestry een 57usd bod heeft uitgebracht op Capri Holdings.

De deal zou in Q1 rond moeten zijn.

En mocht de deal toch nog afspringen, zit de Polle direct met nen dikke arbitrage loser.

Wat Capri betreft, vind ik het jammer dat alle vruchten van het enorme inkoop programma de jongste jaren, niet naar de huidige aandeelhouders zullen gaan maar vooral naar Tapestry.
En het bod is nogal zuinig, bij 57 stond de koers niet zo lang geleden, en toen waren er nog veel meer aandelen in omloop.

Deze 5 Belgische aandelen raadt Paul D’Hoore aan:

1. D’Ieteren (Brussel: DIE – BE0003669802; koers: 176,900 euro)
2. UCB (Brussel: UCB – BE0003739530; koers: 78,900 euro)
3. Lotus Bakeries (Brussel: LOTB – BE0003604155; koers: 8.230,000 euro)
4. Argenx (Brussel: ARGX – NL0010832176; koers: 343,500 euro)
5. VGP (Brussel: VGP – BE0003878957; koers: 105,000 euro)

Deze 5 internationale aandelen raadt Paul D’Hoore aan:

1. Linde (New York: LIN – IE000S9YS762; koers: 410,74 dollar)
2. Atoss Software (Frankfurt: AOF – DE0005104400; koers: 209,00 euro)
3. Capri Holdings (New York: CPRI - VGG1890L1076; koers: 50,24 dollar)
4. Novo Nordisk (New York: NVO – US6701002056; koers: 103,45 dollar)
5. Yellow Cake (Londen: YCA – JE00BF50RG45; koers: 618,50 pence)
Hmm, ik begin mijn beleggingsaanpak toch serieus in vraag te stellen nu... top 2 van Paul D'Hoore zit ook in mijn port... misschien dat ik beter gewoon alles verkoop en in S&P500 steek?

Lijkt er een beetje op dat na een slecht jaar Paul de koersen wat achterna loopt met Lotus Bakeries en Novo Nordisk, ...

Zijn uitleg in VTM nieuws was ook geniaal: Hij had serieuze underperformance omdat hij maar 5 aandelen had mogen kiezen, en als daar dan 2 slechte tussenzitten dan heeft dat zwaar effect. Waarop hij dan zegt: Als ik er 10 had mogen kiezen dan zou er maar 1 slecht tussengezeten hebben en zou mijn resultaat dus beter geweest zijn :crazy: :crazy: :crazy:

Hmm, ik begin mijn beleggingsaanpak toch serieus in vraag te stellen nu... top 2 van Paul D'Hoore zit ook in mijn port... misschien dat ik beter gewoon alles verkoop en in S&P500 steek?

Lijkt er een beetje op dat na een slecht jaar Paul de koersen wat achterna loopt met Lotus Bakeries en Novo Nordisk, ...

Zijn uitleg in VTM nieuws was ook geniaal: Hij had serieuze underperformance omdat hij maar 5 aandelen had mogen kiezen, en als daar dan 2 slechte tussenzitten dan heeft dat zwaar effect. Waarop hij dan zegt: Als ik er 10 had mogen kiezen dan zou er maar 1 slecht tussengezeten hebben en zou mijn resultaat dus beter geweest zijn :crazy: :crazy: :crazy:
To be fair: lotus had hij vorig jaar ook al gekozen

Langs de andere kant is het natuurlijk niet zo makkelijk, een jaar is lang en er kan zoveel in een jaar gebeuren. Moest iedereen hier enkel op 31 december 10 aandelen mogen kopen en deze pas terug verkopen op 31 december het jaar erna, ik weet niet of we ook zulke percentage's zouden zien als nu hoor. Imo is het gewoon een belachelijk concept om te gaan zeggen kies 10 aandelen en voorspel eens iets. Eigenlijk zou je paul 10000 euro moeten geven en zeggen beleg dit nu eens dit jaar om dan op het einde van het jaar de afrekening te maken. Maar daar kan je natuurlijk geen kijkcijfers mee halen.

Laatst bewerkt:
Was er nu voldoende animo voor een top 5 / gelijke verdeling voor 2024 in feite? Op zich vind ik dat concept niet zo heel vreemd - niet iedereen heeft zin om continu op te volgen of regelmatig te handelen. ETF is mss de betere keuze maar om een open deur in te trappen - genoeg beleggers die bepaalde aandelen decennia lang in port houden.

Rendement van 10-20-80 ...700% is fantastisch maar velen zijn toch ook gewoon dik tevreden met 6-7%.

Was er nu voldoende animo voor een top 5 / gelijke verdeling voor 2024 in feite? Op zich vind ik dat concept niet zo heel vreemd - niet iedereen heeft zin om continu op te volgen of regelmatig te handelen. ETF is mss de betere keuze maar om een open deur in te trappen - genoeg beleggers die bepaalde aandelen decennia lang in port houden.

Rendement van 10-20-80 ...700% is fantastisch maar velen zijn toch ook gewoon dik tevreden met 6-7%.
Zeker als dat in bedrijven is die een grote zekerheid bieden en een bepaalde waardevastheid hebben.

Langs de andere kant is het natuurlijk niet zo makkelijk, een jaar is lang en er kan zoveel in een jaar gebeuren. Moest iedereen hier enkel op 31 december 10 aandelen mogen kopen en deze pas terug verkopen op 31 december het jaar erna, ik weet niet of we ook zulke percentage's zouden zien als nu hoor. Imo is het gewoon een belachelijk concept om te gaan zeggen kies 10 aandelen en voorspel eens iets. Eigenlijk zou je paul 10000 euro moeten geven en zeggen beleg dit nu eens dit jaar om dan op het einde van het jaar de afrekening te maken. Maar daar kan je natuurlijk geen kijkcijfers mee halen.
Ze willen dan zogezegd het beleggen promoten aan de modale Belg die van "toeten nog blazen" weet. Ze beperken zich enkel tot Belgische aandelen omdat de gemiddelde Belg hier het best van op de hoogte is.

Voor iemand die niks van beleggen af weet is het eigenlijk het beste om in een MSCI World Index te investeren. Had iedereen dat op 1 januari 2023 gedaan dan had iedereen +19% rendement ipv. de -8% van Paul D'hoore. Beetje jammer dat ze zelfs niet vermelden dat zo'n dingen bestaan.

Grotere winsten gaan (veelal) gepaard met grotere risico’s. Wetende dat de aandelenmarkten sinds de jaren 80 flink omhooggeschoten zijn (en dit ook nog 5-10 jaar kunnen doen), neem ik toch liever een voorzichtige houding aan. Vroeg of laat zullen de beurzen ook een keer naar de onderkant overdrijven (weet het, kan nog 5-10 jaar duren). Een rendement van gemiddeld 8% over 20 jaar zou super zijn, maar is over de komende 20 jaar gemiddeld genomen denk ik niet makkelijk te realiseren.
Voor IWDA is op dit moment het “aankoopkanaal” tussen +/- 68€ (SMA 50 maandbasis) en +/- 90€ (bovenkant trendlijn stijgend kanaal van 2011-heden). Bij close op maandbasis onder 68€ zou momenteel verkoop inluiden, bij aanraken van bovenste trendlijn van +/- 90€ momenteel eveneens te overwegen.

Laatst bewerkt:
Ze willen dan zogezegd het beleggen promoten aan de modale Belg die van "toeten nog blazen" weet. Ze beperken zich enkel tot Belgische aandelen omdat de gemiddelde Belg hier het best van op de hoogte is.

Voor iemand die niks van beleggen af weet is het eigenlijk het beste om in een MSCI World Index te investeren. Had iedereen dat op 1 januari 2023 gedaan dan had iedereen +19% rendement ipv. de -8% van Paul D'hoore. Beetje jammer dat ze zelfs niet vermelden dat zo'n dingen bestaan.
416108137_286047661139637_1751309148713901690_n.jpg

Also approved by den dikken.

Vermoedelijk is het advies nog steeds op basis van een aantal banken zeker?
voor zijn 2023 resultaat was dat het 1e wat hij zei: de 5 aandelen werden aangeraden door deze 5 Belgische grootbanken
Voor 2024 was het zijn keuze.... indien het terug slecht resultaat geeft gaat het natuurlijk terug de keuze van de banken zijn :biglaugh:

Vorig jaar een paar artikels op HLN dus DPG heeft er wel wat aandacht aan gegeven maar gezien die achter een betaalmuur zitten is dat beperkt.

Wat denken jullie van BTI?
Superstabiele cijfers (uiteraard tot op het moment dat dat niet langer zo is...)
Ambitieuze groei verwacht van non-combustibles de komende 10 jaar (tot 50% v revenue)
Lage P/E
De case is vrij aantrekkelijk, maar de gok die je dan maakt is dat ze minstens nog de komende 4-5 jaar kunnen groeien (aan lage percentages weliswaar) in totale revenue zonder veel hogere investeringen.

Voor een eventueel instapmoment zou ik eerder mikken op tweede helft '24. Je loopt dan mogelijks wel wat onverwachte gains mis, maar je neemt minder risico:

"Given planned investment phasing and an expected slow recovery in U.S. macros, we also expect our performance in 2024 to be second half weighted."

Terug
Bovenaan