Nesjamag
Well-known member
Nu wel ja, lolMooie cijfers, hopelijk de toppers een groot deel van je pf
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nu wel ja, lolMooie cijfers, hopelijk de toppers een groot deel van je pf

Moet ge eens wat tijd voor maken, is een zot ding.Die Nubank eens bekeken. Wat is dat zeg. Staat geprijsd voor world domination. En wat een bokkensprongen in cash flows ook.
Dat zie ik wel volgende week vrijdag.En wat geeft dat totaal YTD?![]()

Oh jee wat een drama daar bij Argen-x.
Tweede klap in korte tijd, en dit is een serieuze
fantastische timing van KBC (17 juli).
Dat soort bedrijven, zonder inside info of diepe sector kennis is gewoon een moneypit.
'Patiënten kregen in de studie ofwel ons medicijn of een placebo, beiden in combinatie met een heel lage dosis steroïden.'
'Wat blijkt? Die lage dosis steroïden, zelfs maar de helft of een derde van de normale dosis, heeft al een groot effect op de verbetering van patiënten. Waardoor er nog maar weinig marge overbleef voor Vyvgart. Dat had niemand verwacht, ook niet de experten in dit veld. Steroïden zijn voor deze ziekte dus werkzamer dan tot nu toe werd gedacht. Dat is groot nieuws voor de patiëntencommunity, maar een magere troost voor ons.’
Hups...all-in op producenten van dat soort steroïden![]()
Mijn 2023 awards:
Persoonlijke winner van het jaar: Illumina (perfect de bodem gepakt)

, stellanties +20% op 2maand (thanks Nesja) Geen grote losers behalve tubize. Hier en daar een klein minnetje dat wel in orde komt. Ohja en IWDA +20%
Persoonlijke verliezer van het jaar: Sentinel One (Paniek na slechte earnings)
Grootste persoonlijke gemiste kans van het jaar: Microsoft (Ik zit al sinds 2020 in Microsoft professioneel, maar blijf ze maar niet kopen)
2500 dividend ?Het jaar is gedaan qua dividend toestanden, ik speel maar met kleine getallen in vergelijking met de rest hier maar toch €2500, +/-

Mijn winners zijn ondermeer EVS. Periodieke gekocht rond de 20. Ook bijna +50%. Illumina, obviously. Mijn corporate stock die -40+50% doet in 1 y -_-, FCNCA (thanks janus), UBS (nog niet verkocht), een emmertje telenet aan 15 die al mijn vorige fiascos uitgewist heeft en toch nog op +5% of zo doen belanden heeft, stellanties +20% op 2maand (thanks Nesja) Geen grote losers behalve tubize. Hier en daar een klein minnetje dat wel in orde komt. Ohja en IWDA +20%
Maar goed, de winners van dit jaar compenseren eigenlijk maar het relatief dramatische 2022.
EVS exit ik nie zolang die 4-5% dividend geven en cashflow blijven draaien als een tierelier. Zeg nooit nooit. Aan 40 of 50 zou ik nog eens opnieuw moeten checken wat ik doe.EVS is ook mijn beste, kijk je al uit naar exit of ga je die pas exiten bij een overname?
Is AMG ondertussen opnieuw een buy, of wegblijven?Top:
Flop:
- META: +184%
- Zscaler: +103%
- Despegar: +73%
- VGP/CTP: +41%
- FCNCA/EVS/UBS: +30%, note dat de winst op UBS iets groter was, maar heb eens alles verkocht en daarna 50% teruggekocht - Thx @JanusDR
- Recticel: -58% (moest ik gewoon verkocht hebben)
- Balta: -42% (dacht dat het niet lager kon - verkeerd dus, staat -92%)
- AMG: -32% - deze doet echt pijn in absolute cijfers
- Baba: -16%
Bedoel je met LIT de ETF Global X Lithium & Battery Tech of Argentina Lithium & Energy corp?Toppers in je pf 2023:
BLDR, NU, PBR
Floppers in je pf 2023:
RICK, KWS
Op welke keuze ben je trots:
Weinig doen.
Commissies < 0.2% van pf, en dat is merendeels omwille van een Canadees aandeel dat zeer hoge commissiekosten had om te kopen.
Van welke keuze heb je spijt:
Te vroeg KWS bijgekocht.
Strategie 2023:
Zo weinig mogelijk doen.
5 toppicks voor 2024:
KWS, LIT, AAF, EVS, AFM
Wat verwacht je van beursjaar 2024:
Niets van de beurs.
Wel goeie fundamentals groei.
Strategie 2024:
Zo weinig mogelijk doen.
Watch list uitbouwen.
1 nieuwe positie vinden en aan pf toevoegen.
Litigration Capital ManagementBedoel je met LIT de ETF Global X Lithium & Battery Tech of Argentina Lithium & Energy corp?
Ik durf er geen uitspraken meer over doen - lithium markt is om gek van te worden, volatiele prijsvorming, gigantische voorraden die werden ontdekt (maar kost ook tijd om te ontwikkelen) - mgmt is qua communicatie naar aandeelhouders een ramp (steeds te laat melding maken van) - enfin, mits wat redelijke prijzen voor lithium en realisatie van hun capaciteit (liefst op tijd deze keer) zou dat nog goed moeten komen en zou er best wat winst gemaakt kunnen worden.Is AMG ondertussen opnieuw een buy, of wegblijven?
Dit formaat wil ik wel eens overnemen:Toppers in je pf 2023:
BLDR, NU, PBR
Floppers in je pf 2023:
RICK, KWS
Op welke keuze ben je trots:
Weinig doen.
Commissies < 0.2% van pf, en dat is merendeels omwille van een Canadees aandeel dat zeer hoge commissiekosten had om te kopen.
Van welke keuze heb je spijt:
Te vroeg KWS bijgekocht.
Strategie 2023:
Zo weinig mogelijk doen.
5 toppicks voor 2024:
KWS, LIT, AAF, EVS, AFM
Wat verwacht je van beursjaar 2024:
Niets van de beurs.
Wel goeie fundamentals groei.
Strategie 2024:
Zo weinig mogelijk doen.
Watch list uitbouwen.
1 nieuwe positie vinden en aan pf toevoegen.