Kleine Beursfeiten

Graag een klein applaus voor mijn uitstekende timing: zowat de toptick van de hele dag, pre market inbegrepen!

Dat wordt dus een vegetarische durum zonder saus voor @cege.
Tcho ja. Ik time Solvay op bijna absolute laagtepunt, verkoop met 25pct winst en enkele dagen later stoomt het gewoon door tot wat 45pct winst had kunnen zijn. Moraal van het verhaal; je uitstap goed hebben is minstens even belangrijk ;)

Graag een klein applaus voor mijn uitstekende timing: zowat de toptick van de hele dag, pre market inbegrepen!

Dat wordt dus een vegetarische durum zonder saus voor @cege.

De dag is nog niet gedaan 🧐

Even de opportuniteit niet laten liggen om te melden dat your loyal servant Twist bioScience ooit verkocht heeft op de ATH dag, 3% van de ATH na een x10 gedaan te hebben. Topticks do happen (by accident :laugh:). In @ 21, out at 199.95 de dag dat de ATH 207.97 was. #skill (#cross-side insider hype)

Tcho ja. Ik time Solvay op bijna absolute laagtepunt, verkoop met 25pct winst en enkele dagen later stoomt het gewoon door tot wat 45pct winst had kunnen zijn. Moraal van het verhaal; je uitstap goed hebben is minstens even belangrijk ;)
En imo de moeilijkste stap.

Je had gekocht aan 18 en verkocht aan 22,5?

22,5 is minder dan 5x fwd cyclisch lage cashflow hé. Weinig alternatieven daarvoor te vinden in de markt :)

Aangezien ik geen OXY mag kopen van BNP en ik te lui ben om het door te sluizen naar mijn andere broker waar de rest van mijn OXY staat steek ik dat in Illumina @129,59-ish USD zometeen.

Eerst even de wc pot zegenen na McDonalds in mijn keelgat te hebben gesmeten.

Ik pas niet meer in één van mijn kostuums dus dit moet een winner zijn @cege

Is er interesse in een stockpick competitie? Bv. iedereen met 10 posts of meer in deze topic mag 3 tot 8 aandelen kiezen waartussen een fictieve 10.000 euro verdeeld wordt (werken met fractionele shares om het makkelijk te maken).

Indien voldoende interesse kan ik wel een geautomatiseerd Google Sheetke aanmaken om alles te tracken. Kan dan ook de picks van bvb D'hoore enzo toevoegen ter vergelijking. Voor de winnaar kan ik dan wel een customized 3d printed trophy voorzien :bow:

Edit: dus wedstrijdje van 01/01/24-31/12/24

Laatst bewerkt:
Als ik OXY zicht via ISIN code kreeg ik de melding dat dit aandeel niet naar BNP mocht worden overgedragen. :unsure:

Ik kon elk ander aandeel dat in mij opkwam zoeken en kopen.
Mailtje sturen of eens bellen naar de broker helpdesk en dat komt in orde.
Zeker dat je niet de oxy warrant ingegeven hebt, of de Oxy notering op de beurs van Frankfurt of zo?

Ik dacht dat het misschien een esg ding was dat ze geen oliebedrijven aandelen laten kopen (hoe gek dit ook zou zijn), maar dat kan niet.
Want BNPP geeft zelfs turbo's uit op Oxy, dus dan laten ze je al zeker gewoon het aandeel kopen.

Zelfs bij Bolero kan dat probleemloos en die zijn redelijk anal.

Schrijf een gedekte call op een aandeel, krijg je om de 2 dagen 'big movement' waarschuwing. Koop EVS of vandevelde --> liquidity warning. Koop een privak zoals QFG, 17 keer klikken. Ik wou Solvac kopen ipv Solvay, 4 volmachten op papier, yo, neen dank u. :laugh:

Is er interesse in een stockpick competitie? Bv. iedereen met 10 posts of meer in deze topic mag 3 tot 8 aandelen kiezen waartussen een fictieve 10.000 euro verdeeld wordt (werken met fractionele shares om het makkelijk te maken).

Indien voldoende interesse kan ik wel een geautomatiseerd Google Sheetke aanmaken om alles te tracken. Kan dan ook de picks van bvb D'hoore enzo toevoegen ter vergelijking. Voor de winnaar kan ik dan wel een customized 3d printed trophy voorzien :bow:

Ik speel al elke dag stockpick competitie in het echt. Voor fictieve aandelen kom ik niet uit mijn bed 🧐

Mailtje sturen of eens bellen naar de broker helpdesk en dat komt in orde.
Zeker dat je niet de oxy warrant ingegeven hebt, of de Oxy notering op de beurs van Frankfurt of zo?

Ik dacht dat het misschien een esg ding was dat ze geen oliebedrijven aandelen laten kopen (hoe gek dit ook zou zijn), maar dat kan niet.
Want BNPP geeft zelfs turbo's uit op Oxy, dus dan laten ze je al zeker gewoon het aandeel kopen.
Die turbo's vond ik ook, maar dat is BNP NL. :unsure:

Straks nog eens piepen, op zich is het niet erg aangezien ik al OXY heb op mijn andere broker.

Kinky broker precies.

Super kinky als het transfers betreft. Ik vul 17 papieren in om een aandeel van 5 EUR per stuk te transferreren voor mijn petekindjes tussen account 1 en account 2. Slagen ze er in om iets anders met een 1 van de 3 woordjes in het aandeel van 135 USD per stuk te transfereren. Daarom moet je dus ISIN, naam, munt en koers in het tabelletje invullen 🙃

4 emails en 2 telefoons verder, nog altijd niet opgelost. Fuckers.

Iemand weet van andere brokers waar je gemakkelijker kunt multiple rekening beheren ? Vroeger nooit problemen gehad, maar de laatste 2-3 transfers altijd miserie. Hoe moeilijk kan het zijn om 5 aandelen te transfereren uit een lijst van een stuk of 20-30 ? Blijkbaar heel moeilijk...

Terug
Bovenaan