Kleine Beursfeiten

Totaal niet "out of the blue" een put verkocht.
Oxy aandelen heb ik nooit gekocht en zal ik hopelijk nooit moeten kopen.

10 November

5 December

6 December

🤷‍♂️

Maar bon als jij niet wil geloven dat ik dat effectief gedaan heb, mij niet gelaten.

Dat je niet gelooft dat ik geinvesteerd heb in Oxy (aka put verkocht) dan wil ik dat gerust als een compliment opvatten.

Mij moet je alvast niet overtuigen dat jij Oxy aan prijzen van 60+ gekocht hebt, dat geloof ik met plezier en zou me absoluut niet verbazen. 😉

All in ga ik niet doen, no way dat ik ooit mijn big tech ga verkopen.

Maar als Oxy zakt onder 55.81 of 56 (min prijs volgens mijn model), dan ga ik wel eens nadenken over een Oxy belegging (nieuwe voorspelling maken) en als ik ze doe zal ik ze hier uitgebreid posten + mijn motivatie + benchmark, zodat ze nadien geevalueerd kan worden. :thinking:

Ik denk dat als ik investeer in Oxy op basis van mijn model dat dat wel een mooi teken van vertrouwen is.

Zit ik er naast dan mag iedereen hier mij zwaar uitlachen. :fingerguns_r:
Full of shit dus. 🥁

Laatst bewerkt:
Ik snap niet wat ik lees. Rendement staat los van de aankoopprijs?
Gassy is wat belachelijk aan het doen omdat ik zei dat rendementen pas behaald zijn bij verkoop. Als aandeel x vandaag 30 procent dan daalt uw rendement daar nog altijd geen 30 procent, tenzij je dan ook verkoopt. Net zoals je ook geen 50 procent rendement hebt wanneer aandeel 50 procent hoger koerst en je houd het. Sommigen vergeten dat de rendementen waarover hier gesproken wordt maar aan de meet uitgedeeld worden.

Gassy is wat belachelijk aan het doen omdat ik zei dat rendementen pas behaald zijn bij verkoop. Als aandeel x vandaag 30 procent dan daalt uw rendement daar nog altijd geen 30 procent, tenzij je dan ook verkoopt. Net zoals je ook geen 50 procent rendement hebt wanneer aandeel 50 procent hoger koerst en je houd het. Sommigen vergeten dat de rendementen waarover hier gesproken wordt maar aan de meet uitgedeeld worden.
Het geld op je spaarboek is dan ook niet onderhevig aan inflatie zolang je het niet uitgeeft?

Ik ga niet helemaal akkoord met wat je zegt.

Het geld op je spaarboek is dan ook niet onderhevig aan inflatie zolang je het niet uitgeeft?

Ik ga niet helemaal akkoord met wat je zegt.
Verschil is dat geld op je rekening gewoon geld is. Aandelen zijn eigendomsbewijzen waar een geldelijke waarde tegenover staat die bepaald wordt bij verhandeling. En geld is niet onderhevig aan inflatie. De waarde van goederen is onderhevig aan inflatie. 100 euro van 2002 is vandaag ook nog 100 euro. Dus waar zit de inflatie?

Verschil is dat geld op je rekening gewoon geld is. Aandelen zijn eigendomsbewijzen waar een geldelijke waarde tegenover staat die bepaald wordt bij verhandeling. En geld is niet onderhevig aan inflatie. De waarde van goederen is onderhevig aan inflatie. 100 euro van 2002 is vandaag ook nog 100 euro. Dus waar zit de inflatie?

Aandelen zijn onmiddellijk inwisselbaar voor geld. Dus dat is gewoon geld. Als je wil is het op 1 sec omgezet in geld

Full of shit dus. 🥁

Ik niet alleen blijkbaar.

Laatst bewerkt:
Oversupply olie na 2 jaar geblaat van analisten dat er een tekort is in de toekomst en dat ze niet meer kunnen produceren...:crazy:
Wanneer volgende Opec cut :thinking:

Lijkt wel eigen aan grondstoffen te zijn - er is quasi steeds meer dan iedereen denkt. Ondertussen lijkt het ook duidelijk dat de Opec -cuts niet langer effect hebben - ergens logisch want de rest produceert gewoon meer (en heeft wellicht zelfs nog reserve). De markt overspoelen met goedkope olie is eveneens geen optie, een plotse boost in de vraag gaat ook niet gebeuren.

Wat dan wel - mss ongeschreven akkoorden buiten Opec? Of gewoon nog goedkope olie de komende jaren? Mss is de enige rem vandaag op een echt goedkope prijs mss wel Rusland - momenteel één van de kwetsbaarste landen voor lage olieprijzen - dat zou ik toch vermoeden.

Akkoord, maar zolang je het niet omzet ben je niet zeker voor hoeveel geld je het zal kunnen omzetten. Dat is het punt.

Maar ik ga tenminste in op anderen hun vragen.
Ik ben op dit moment 100% zeker hoeveel ik voor mijn (liquide en vlot verhandelbare) aandelen krijg.

Ik begrijp je redenering, maar ik vind ze fout. Een euro is ook maar een euro.
Er zijn nog vele andere munten. Alles heeft een huidige waarde die morgen anders zal zijn

Ik ben op dit moment 100% zeker hoeveel ik voor mijn aandelen krijg.

Ik begrijp je redenering, maar ik vind ze fout. Een euro is ook maar een euro.
Er zijn nog vele andere munten. Alles heeft een huidige waarde die morgen anders zal zijn
Gezien de meesten hier hun rendement uitrekenen in euro is het toch de referentiemunt.
Anyway, het punt was dat er hier bepaalde personen maar continue zitten te zeiken op anderen omdat ze x procent zouden kwijt zijn terwijl dit helemaal geen zekerheid is terwijl ze dan wel hun winsten als een zekerheid voorstellen. Die zekerheid is er maar op de dag van het inwisselen van de aandelen voor keiharde dinero's.

Gezien de meesten hier hun rendement uitrekenen in euro is het toch de referentiemunt.
Anyway, het punt was dat er hier bepaalde personen maar continue zitten te zeiken op anderen omdat ze x procent zouden kwijt zijn terwijl dit helemaal geen zekerheid is terwijl ze dan wel hun winsten als een zekerheid voorstellen. Die zekerheid is er maar op de dag van het inwisselen van de aandelen voor keiharde dinero's.

I agree

Sommigen hebben gewoon een zwakke maag en kunnen niet veel verdragen en zitten te miepen over een percentje links of rechts. Het is altijd de vraag over welke bedragen dat dan gaat. Ik ken er genoeg van mijn leeftijd die op feestjes of BBQs of op het werk bezig zijn over "ik ben alles kwijt" of "het is x2". En als je dan doorvraagt, gaat dat op een vermogen van paar 100k over een positie van 500 of 1000 euro. Wel ja, proficiat. :laugh: Supergoed gedaan. Mega risico genomen met je kleingeld en een half procent vermogen gewonnen.

Mijn corporate bonus stock is hier op 1y >xx k harde dinero's gezakt (meer dan een netto jaarloon) om dan een paand geleden randomly weer te beginnen stijgen en ondertussen al de helft terug goedgemaakt. Geen seconde slaap voor gelaten hoor.

Solvay 🧐

Ik ben te dom om te verstaan waarom beide zo veel stijgen. Tot zover efficiente markten met transparante prijzen.

Terug
Bovenaan