Kleine Beursfeiten

Kleine update van collega - die boekt de ene ATH na de andere dankzij inmiddels 35% positie in Spotify en een deftige positie in Fugro.

Lotus Bakeries - kwestie van tijd alvorens dit het meest waardevolle bedrijf ter wereld wordt - IT VS Koekskes :ROFLMAO:

Boekt niet iedereen ATH na ATH tegenwoordig?

Gisteren 0.2% gezakt, maar daarvoor was het hier ook een ATH. (Company stock excluded)

Iwda staat zo goed als AtH. S&p 3% of zo eronder. Zo exceptional is dat nu niet.

Laten we het daar maar bij houden gezien cege het zelf ook niet expliciet zegt...enfin, als je de sector wat kent dan weet je het wel.

Buffett heeft zijn testament in orde gebracht.

Dat staat mij niet aan wegens margin met Oxy, en je kan gegarandeerd een knee-jerk reactie verwachten als die heen gaat. (wegens de zogenaamde put die wegvalt) .

To weg met de margin or not to weg, that's the question.

Kleine update van collega - die boekt de ene ATH na de andere dankzij inmiddels 35% positie in Spotify en een deftige positie in Fugro.

Lotus Bakeries - kwestie van tijd alvorens dit het meest waardevolle bedrijf ter wereld wordt - IT VS Koekskes :ROFLMAO:

De stoefer 😡

Je hebt hem toch je Oxy aandelen laten zien om hem te doen zwijgen. 😈

Dat staat mij niet aan wegens margin met Oxy, en je kan gegarandeerd een knee-jerk reactie verwachten als die heen gaat. (wegens de zogenaamde put die wegvalt) .

Is de OXY-hype hiermee officieel voorbij?

Gisteren 0.2% gezakt, maar daarvoor was het hier ook een ATH. (Company stock excluded)

Iwda staat zo goed als AtH. S&p 3% of zo eronder. Zo exceptional is dat nu niet.
De stoefer 😡

Je hebt hem toch je Oxy aandelen laten zien om hem te doen zwijgen. 😈
Oxy aandelen helpen om ATH te vermijden (hopelijk uit te stellen) :ROFLMAO: - op zich niet zo heel ver van ATH maar toch- collega heeft met een YTD > 35% wel een fantastisch resultaat.

Nope... mijn ATH was begin september.

JOE moet terug boven die 60 geraken voor mij :) of SAVE materialiseren.

Berkshire Hathaway requested confidential treatment for at least one stock purchase last quarter, and the SEC granted it. So there's one mystery stock Warren Buffett and the team have been buying despite selling off a big chunk of stocks.

One reason Berkshire might have requested that its newest holding remain confidential is that it wants to continue buying shares in the company. Since changes to its portfolio are so widely followed, any disclosures have the potential to send the price of shares much higher. Sirius XM shares notably climbed as much as 15% the day after Berkshire filed its 13F.

Wat is hem aan het kopen :thinking:

Oppervlakkig bekeken: schulden 200M en fcf van 40M.
Waardering 6.5 B

Dit kan toch niet?

Die schuld is wel een zeer fluctuerend gegeven, ze hebben in het verleden al vaker een hoge schuldgraad gehad die dan op 2-3 jaar tijd sterk afgebouwd werd, tot de volgende grote investeringen. Bv. in '21 was dat nog maar 80 M€ maar die uitbreidingen in de VS en België kosten natuurlijk geld.
Die waardering is natuurlijk heel hoog ongeacht welke metric je gebruikt - vooral de laatste 3 jaar schiet die koers door het dak wat niet in verhouding staat met ~+10% stijging per jaar in omzet, EBITDA,... Terwijl je hier spreekt over fast moving consumer goods dus niet direct het soort sector waar je ineens een explosie in omzet kan krijgen zonder grote investeringen.

Precies een retail favoriet als ik die koersstijgingen zie?

Ik ben een eindje van ATH van 3 maand of zo terug.
Ondanks dat op fundamentals mijn aandelen het veel beter doen dan de markt, en veel goedkoper zijn.
Markt heeft liever duur en tragere groei.

Revs growth
17,45%​
Net income growth
22,54%​
Ebitda growth
54,47%​
FCF growth
70,26%​
FCF growth, NWC adjusted
-7,39%​
Earnings yield
9,28%​
Ebitda yield
25,43%​
FCF yield
11,09%​
FCF yield NWC adjusted
7,73%​
FCF yield to EV, NWC adjusted
7,81%​
Net income margin
13,22%​
Ebitda margin
36,21%​
FCF margin
15,79%​
FCF margin, NWC adjusted
11,01%​
Net dividend yield
2,04%​
PEG
0,4119​
PEGY
0,3777​
YTD performance
17,79%​

En een concurrent in dezelfde sector, Victoria PLC: serieus volatiel aandeel, het nieuws dat een kleine subsidiary met de cijfers gefoefeld had (als ik goed onthouden heb wat er daarover bericht werd) heeft een serieuze hap uit het aandeel genomen. Maar ze groeien historisch sterk door M&A, hebben eerder hoge winstmarges voor zo'n commodity producten en lage overhead. En precies wel genoeg cash in handen om niet alleen overnames te doen maar ook te investeren in integratie of expansie.
Ik denk dat die hele sector nog een paar lastige jaren tegemoet gaat maar op termijn verwacht ik wel deftige resultaten - een beetje een gokje, vandaar bescheiden aankopen (samen ~5% van mijn ETF/aandelen portefeuille) want de bedoeling is nog altijd van duidelijk meer ETF's te kopen dan individuele aandelen.
Daar zitten shorters op die ik heel hoog inschat en er de vorige 10 keer boenk op zaten bij zo'n bedrijf.

Niet gezegd dat het niet x2 kan zoals wirecard indertijd, maar dan ben je puur aan het speculeren in een bedrijf dat misschien naar 0 gaat.
En... een maand later en -30%, shit hits the fan.

Dat ging snel :-)

Terug
Bovenaan