Kleine Beursfeiten

13 bln, dure hire. Denk dat hij voor 500M of 1bln ook wel overgestapt als hij ze zelf in zijn zak mocht steken...
Als OpenAI effectief in elkaar stuikt, dan hebben gewoon een prachtige acquisitie gedaan tegen een gigantische korting. Vooral heel slecht nieuws voor de andere investeerders in OpenAI.

0,4 % van de market cap van Microsoft, valt best mee voor de technologie van de toekomst (dixit Satya Nadella) :laugh:

ps: die getallen bij de megacaps van +1T worden wel hallucinant als je die in perspectief zet.
Ik verschiet van niks. Bij ons pissen ze 3% market cap (50% cashflow) per jaar weg aan failed acquisitions :laugh:

OpenAI ging toch zijn eigen chips gaan designen, nee? Is dat dan niet om op eigen servers te draaien ipv Azure?
Dat was niet duidelijk volgens deze bron:
Codenamed project 'Tigris,' the new venture aimed to compete with Nvidia in the AI chip space, but it is not clear if Altman hoped to target both training and inference workloads.

Als het ook voor inference moet dienen, dan is het haast onvermijdelijk dat die chips ook in Azure datacenters zouden terechtkomen.

OpenAI ging toch zijn eigen chips gaan designen, nee? Is dat dan niet om op eigen servers te draaien ipv Azure?
Dat zal niet voor meteen zijn...Mijn punt is dat Microsoft wel meer terug krijgt dan enkel de know-how van Sam Altman voor die 13 miljard dat ze in OpenAi hebben gestoken.

Naast Bing Chat en het draaien van ChatGPT op Azure. Is Microsoft ook bezig met de technologie van OpenAi te integreren in O365, Github en Windows 11.

Denk dat ze het eerder als 'shit, damage control' zien.

Jammer van de 13mrd die ze erin gesmeten hebben...

Denk je dat ze iets van die 13mrd gaan terugzien als ze intern hetzelfde uitbouwen ?

Als ze anders hetzelfde intern wouden, moesten ze nog meer ophoesten.

Dus uiteindelijk is dit nog altijd goedkoper.

Ik bezie het als een sneaky overname.

Kzou niet weten waarom ge denkt dat MFST 13mrd weggepist heeft. Waarom zouden ze het er niet kunnen uithalen als ze het intern uitbouwen? ze hebben IP en het talent nu in handen. OpenAI was het bedrijf met de snelste groei naar 100M users. Nu blijven dan enkel de decelaration mensen over in OpenAI. En een CEO(Emmet Shear) die niet capabel is van een bedrijf te leiden.

This is, quite obviously, a phenomenal outcome for Microsoft. The company already has a perpetual license to all OpenAI IP (short of artificial general intelligence), including source code and model weights; the question was whether it would have the talent to exploit that IP if OpenAI suffered the sort of talent drain that was threatened upon Altman and Brockman’s removal. Indeed they will, as a good portion of that talent seems likely to flow to Microsoft; you can make the case that Microsoft just acquired OpenAI for $0 and zero risk of an antitrust lawsuit.

Laatst bewerkt:
China heeft zijn approval gegeven voor de Broadcom VMware overname.
Werd alleen door de politiek nog tegengehouden, maar die diner vorige week tussen Xi & Biden zal wel geholpen hebben.

AVGO aangekocht (en hier al een paar keer vermeld) tijdens de crash in maart 2020 rond de 260 USD.
Vroeg of laat wordt de kaap van de 1000 USD wel gerond!

Ik blijf dus rustig AVGO houden.

Laatst bewerkt:
Q results bij ons zijn binnen.

Q4 25% revenue drop. MAar wel margin expansion :poop: How much can we squeeze.

FY EPS is gegroeid ondanks FY 9% revenue drop...

Nu nog wachten tot die sector verder zakt naar niveaus alsof er nooit meer een nieuwe biotech zal bijkomen.

Dan wel geen A kopen, maar eerder TMO of DHR.

Wel mooi dagje voor je company stock, hoe veel maandlonen zijn dat? :lol:
Nu nog wachten tot die sector verder zakt naar niveaus alsof er nooit meer een nieuwe biotech zal bijkomen.

Dan wel geen A kopen, maar eerder TMO of DHR.
Vanwaar een voorkeur voor TMO/DHR t.o.v. A?

Wel mooi dagje voor je company stock, hoe veel maandlonen zijn dat? :laugh:

Vanwaar een voorkeur voor TMO/DHR t.o.v. A?
Ken ze gewoon een beetje beter.
Maar medtech is niet een sector waar ik zoveel van ken.

DHR ook het enige aandeel in de wereld dat op gelijk welke 5-jaar termijn die ge maar kunt kiezen omhoog is.
Is een bedrijf dat gewoon super is in m&a met hun business system. Dat business system op zich helpt ook voor een productiviteitsverhogende bedrijfscultuur.

Wel mooi dagje voor je company stock, hoe veel maandlonen zijn dat? :laugh:

3-4 netto loontjes 🙃

Op 1 of andere manier heb ik bij elke aankoop/vesting ronde de pieken vermeden. Ik heb na 6y aankopen/vesten maar 1 klein sloefje dat aan huidige koersen onder water staat. <3 (niet dat er enige verdienste aan is want die data liggen 4y op voorhand vast)

3-4 netto loontjes 🙃

Op 1 of andere manier heb ik bij elke aankoop/vesting ronde de pieken vermeden. Ik heb na 6y aankopen/vesten maar 1 klein sloefje dat aan huidige koersen onder water staat. <3 (niet dat er enige verdienste aan is want die data liggen 4y op voorhand vast)

werk jij bij Medtronic of Thermo Fisher?

Kleine update van collega - die boekt de ene ATH na de andere dankzij inmiddels 35% positie in Spotify en een deftige positie in Fugro.

Lotus Bakeries - kwestie van tijd alvorens dit het meest waardevolle bedrijf ter wereld wordt - IT VS Koekskes :ROFLMAO:

Terug
Bovenaan