Kleine Beursfeiten

met als kleine nuance dat hoge rente slecht is voor GVV maar goed voor banken, elke dag lopen er leningen af aan lage interestvoeten en worden nieuwe leningen afgesloten aan hogere percentages, dus higher for longer kan alleen maar positief zijn voor KBC en andere banken
Ik wou enkel duiden dat er geen magical, veilige "grens" is waar het zakken van een aandeel ineens gestopt wordt. Non-argument dus dat neerwaarts potentieel beperkt is tot boekwaarde :). Je zou zelfs kunnen argumenteren integendeel: het doorbreken van die psychologische grens bij een bank die jaren aan premium werd gekocht zou wel eens angstreacties kunnen uitlokken.

Ik wou enkel duiden dat er geen magical, veilige "grens" is waar het zakken van een aandeel ineens gestopt wordt. Non-argument dus dat neerwaarts potentieel beperkt is tot boekwaarde :). Je zou zelfs kunnen argumenteren integendeel: het doorbreken van die psychologische grens bij een bank die jaren aan premium werd gekocht zou wel eens angstreacties kunnen uitlokken.

ik denk dat een koers onder de 50 een mooi -lange termijn - instapmoment is voor KBC. Ik ga kopen na de dividendknip denk ik.

Effectief wel mogelijks een kansje, maar ik zie die mogelijks nog wel wat verder dalen met het marktsentiment eerst.

Winstgevend bedrijf nog steeds, gewoon forecast 2-3% naar beneden aangepast.
Ik geloof ook wel dat een kans is. Jammer genoeg geen beschikbare cash om er een positie in te nemen.

Ik ben niet meteen overtuigd. Is er nog zoveel te gainen in de markten waar ze nu al zitten? Huidige P/E is 63? En ik zie ze globaal niet meteen een Amazon/BABA verschalken. Wat is de differentiërende factor waardoor je er zoveel vertrouwen in hebt?
Ik heb ook een positie in Coupang.

In Korea zijn ze al zeer goed bezig maar kunnen ze nog altijd blijven groeien. Hier hebben ze al veel geïnvesteerd in klanttevredenheid, diversificatie van hun aanbod, en optimalisatie van hun processen (zeer sterk in dag erna levering bijvoorbeeld).

Korea is in het algemeen ook een dichtbevolkt land dat digitaal ingesteld is, wat ideaal is.

In Taiwan zitten ze nog in de beginfase, maar de cijfers zijn veelbelovend. De groei gaat hier beter dan in Korea het geval was omdat ze al veel lessen uit het verleden getrokken hebben, en sterk zijn in klanten geven wat ze willen en profiteren van hun eerdere investeringen in efficiëntie.

Prijs is vooral gedaald omdat de earnings per share lager dan verwacht waren, maar dit is te verklaren door veel eenmalige kosten en investeringen die ze gemaakt hebben om in te zetten op groei van hun klanten, uitbreiding van het productenaanbod, en optimalisatie.

Waarom denk je dat?
De markten lijken al compleet over te reageren op de rentestop.

De angst is weg en de lange termijnrentes zakken.

Powell probeert het momenteel wat te remmen door te zeggen dat we nog niet uit het bos zijn, maar effect lijkt klein.

Als nu de inflatie gezakt blijkt tot ond 3% dan valt het niet meer af te remmen en gaat er een pak geld richting de beurs.

De markten lijken al compleet over te reageren op de rentestop.

De angst is weg en de lange termijnrentes zakken.

Powell probeert het momenteel wat te remmen door te zeggen dat we nog niet uit het bos zijn, maar effect lijkt klein.

Als nu de inflatie gezakt blijkt tot ond 3% dan valt het niet meer af te remmen en gaat er een pak geld richting de beurs
Ik weet het niet zo zeer, langs de ene kan denk je dan dat men al effectief alles in rekening houdt en al zich neergelegt heeft bij een renteverhoging / langere tijd hoge rente. En dan zie je opeens paniek ontstaan als iemand nog maar rente uitspreekt. Ik geloof eerder dat de markt het zelf niet weet en dat er eigenlijk teveel geld in de markt zit die er niet zou mogen zitten. En dan zie je dat bij het minste nieuws extreme koersbewegingen ontstaan. Ontzettend moeilijk om in te schatten welke kant we opgaan.

Mijn model zegt dat het kan stijgen of dalen, alhoewel er ook een zeker kans is dat op hetzelfde niveau blijft. Pls subscribe to my substack voor meer diepgaande analyses.

Terug
Bovenaan