Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Stond -4% vandaag, dus 6,5% vandaagGaat dit allemaal over de 2,5% stijging vandaag van kbc?
De nieuwe staatsbon komt er: https://www.demorgen.be/snelnieuws/...439fb7/?referrer=https://www.beyondgaming.be/Niet uitgesloten dat die er komt (al is die meestal vrij beperkt) - maar we kunnen ook druk onder andere vormen verwachten - er lijkt wel een hetze ontketend op de lage rente, dus extra media aandacht waar mogelijks kleinere spelers spaartegoeden gaan aantrekken, wie weet zelfs een nieuwe staatsbon, vermogenden die obligaties gaan aankopen, grotere verschuivingen naar termijnrekeningen.
Koop je KBC of KBCA aan in huidige omstandigheden?
Omgekeerd geredeneerd; als inflatie verhoogt -> hogere rente -> banken stijgen. Zeg dat maar eens tegen de mannen van Silicon Valley BankZeg maar als volgende week de inflatie meevalt, gaan de banken dan niet zakken met het vooruitzicht van lagere rente.![]()
.Zeg maar als volgende week de inflatie meevalt, gaan de banken dan niet zakken met het vooruitzicht van lagere rente.![]()

Gisteren bijgekocht & straks wellicht nog meer. Markt geeft hier mooie opportuniteit denk ik. De daling kwam er voornamelijk omdat de margins wat lager dan verwacht waren. In earnings call verder toegelicht:Coupang -8% op earnings, die calls gaan kelderen... Nochtans mooie vooruitgang in hun groei.
misschien is dat ook al ingeprijsd
In ieder geval heeft KBC gewoon top platform en diensten, hebben ze relatief weinig outflow gezien met de staatsbon en blijft de ECB depositorente 4% staan (terwijl KBC maar 1% ofzo uitbetaalt op deposito's)? Lijkt me dus kassa kassa zolang de Belg zijn geld er laat staan.
Ook qua branding staat KBC wel in een betere positie dan andere banken IMO, maar ik ben wat biased in dat opzicht.. ik begrijp niet waarom iemand bijvoorbeeld bij Crelan, Medirect, BNP, Belfius of ING zou zitten als alternatief als 'huisbank'.
Het grote nadeel zijn de langlopende kredieten die ze hebben uitgegeven aan lage rentes, maar daar ken ik te weinig over om deftig te kunnen analyseren. Ik ga ervan uit dat dat risico wel redelijk ingedekt zal zijn?
Premarket vandaag -8%.Prijs van Bill is gedeeld door 3 sindsdien.
30% eraf after hours...
Maar geen capaciteit om te kopen en wat betere dingen gekocht ondertussen.
Premarket vandaag -8%.
Maar ik heb echt totaal geen kennis van het bedrijf. Iemand die er al in zit?
Ik heb ook wat jan 25 calls bijgekocht gisterenGisteren bijgekocht & straks wellicht nog meer. Markt geeft hier mooie opportuniteit denk ik. De daling kwam er voornamelijk omdat de margins wat lager dan verwacht waren. In earnings call verder toegelicht:
-> Investeringen in Taiwan dat druk zet op de marges, zouden in Q4 wat afnemen. Je ziet het wel in de groei waar hun 'developed offerings' (zit o.a Taiwan in) groeit met 41%, vorig kwartaal was de groei daar nog negatief. Management ziet soortgelijke traction in Taiwanese markt als ze ook in Korea zagen in de beginjaren (terwijl ze dat in Japan niet zagen, daar zijn ze begin dit jaar weggetrokken).
-> Investeringen om nieuwe merchants te onboarden. Ze zijn aan het uitbreiden onder andere naar de beauty & fashion category en ze moeten de nodige incentives bieden aan merchants om hun producten op Coupang aan te bieden. Ze geven momenteel ook free trials/discounts aan merchants die FLC (Fullfillment by Coupang) willen uitproberen (= Coupang dat de volledige logistiek beheert voor de merchant tegen een bepaalde servicekost).
Bom zegt vertrouwen te hebben in hun lange termijn FCF target van 10%. Als ze richting die 30% gross margins gaan, lijkt me dat niet onrealistisch, is +- 33% van gross margin dat naar FCF vloeit dan (zitten nu tegen de 25% gross margins). Coupang Ads & Wow membership is higher margin & groeit sneller, dus gross margins zouden verder moeten stijgen. Dit is ook een CEO/founder die gefocust is op aandeelhouderswaarde & dus niet zomaar zal verspillen. Huidige EV is +- 0.8x geschatte revenue voor 2024 -> 8x hun mature FCF. Zelfs als ze 'slechts' 5% FCF margins halen (waar ze nu al boven zitten), zit je aan 16x FCF, nog steeds redelijk.
Vandaag wel (verrassend?) slecht gestart. Volgende week volgt ook nog wel de dividend-knip. Tijd om nog wat bij te kopen dan...hier +40% op de turbo's... crazy geld op korte tijd, maar kijk nog even hoe het verder loopt en beslis morgen om te verkopen al dan niet.
Ik zie alleen maar rood in mijn port vandaag dus vermoedelijk niet specifiek KBC-related?Vandaag wel (verrassend?) slecht gestart. Volgende week volgt ook nog wel de dividend-knip. Tijd om nog wat bij te kopen dan...
Mogelijk door de speech van Powell met het besef dat de rentes langer hoog gaan blijven en mogelijk nog zullen verhoogd worden.Ik zie alleen maar rood in mijn port vandaag dus vermoedelijk niet specifiek KBC-related?
Ik ben niet meteen overtuigd. Is er nog zoveel te gainen in de markten waar ze nu al zitten? Huidige P/E is 63? En ik zie ze globaal niet meteen een Amazon/BABA verschalken. Wat is de differentiërende factor waardoor je er zoveel vertrouwen in hebt?Gisteren bijgekocht & straks wellicht nog meer. Markt geeft hier mooie opportuniteit denk ik. De daling kwam er voornamelijk omdat de margins wat lager dan verwacht waren. In earnings call verder toegelicht:
-> Investeringen in Taiwan dat druk zet op de marges, zouden in Q4 wat afnemen. Je ziet het wel in de groei waar hun 'developed offerings' (zit o.a Taiwan in) groeit met 41%, vorig kwartaal was de groei daar nog negatief. Management ziet soortgelijke traction in Taiwanese markt als ze ook in Korea zagen in de beginjaren (terwijl ze dat in Japan niet zagen, daar zijn ze begin dit jaar weggetrokken).
-> Investeringen om nieuwe merchants te onboarden. Ze zijn aan het uitbreiden onder andere naar de beauty & fashion category en ze moeten de nodige incentives bieden aan merchants om hun producten op Coupang aan te bieden. Ze geven momenteel ook free trials/discounts aan merchants die FLC (Fullfillment by Coupang) willen uitproberen (= Coupang dat de volledige logistiek beheert voor de merchant tegen een bepaalde servicekost).
Bom zegt vertrouwen te hebben in hun lange termijn FCF target van 10%. Als ze richting die 30% gross margins gaan, lijkt me dat niet onrealistisch, is +- 33% van gross margin dat naar FCF vloeit dan (zitten nu tegen de 25% gross margins). Coupang Ads & Wow membership is higher margin & groeit sneller, dus gross margins zouden verder moeten stijgen. Dit is ook een CEO/founder die gefocust is op aandeelhouderswaarde & dus niet zomaar zal verspillen. Huidige EV is +- 0.8x geschatte revenue voor 2024 -> 8x hun mature FCF. Zelfs als ze 'slechts' 5% FCF margins halen (waar ze nu al boven zitten), zit je aan 16x FCF, nog steeds redelijk.
UBS heeft zijn neutraal advies ook nog eens bevestigd blijkbaar.Ik zie alleen maar rood in mijn port vandaag dus vermoedelijk niet specifiek KBC-related?
Da zeiden vele analysten waarschijnlijk ook over alle GVVs die P/B>1 stonden een paar jaar geledenHet neerwaarts koerspotentieel is beperkt tot de boekwaarde

met als kleine nuance dat hoge rente slecht is voor GVV maar goed voor banken, elke dag lopen er leningen af aan lage interestvoeten en worden nieuwe leningen afgesloten aan hogere percentages, dus higher for longer kan alleen maar positief zijn voor KBC en andere bankenDa zeiden vele analysten waarschijnlijk ook over alle GVVs die P/B>1 stonden een paar jaar geleden![]()