Kleine Beursfeiten

UBS margin positie afgebouwd aan 24 pre market.

Mijn kleine teen voelt ook dat er met rentevoeten aan +5% voor langere tijd, er misschien kwantitatieve open-deur-intrappen koopjes zullen komen a là UBS aan 18-20, FCNCA aan 1000, BRK aan 300, of Oxy aan 55.
En dan wil ik de optionaliteit van mijn margin behouden.
Op bovenstaande wacht ik 🤔.

Mijn kleine teen voelt ook dat er met rentevoeten aan +5% voor langere tijd, er misschien kwantitatieve open-deur-intrappen koopjes zullen komen a là UBS aan 18-20, FCNCA aan 1000, BRK aan 300, of Oxy aan 55.

Want die indexen staan echt wel veel te hoog, gezien de huidige rentevooruitzichten.
Op bovenstaande wacht ik 🤔.
Disclaimer: mijn macrogeblaat mag je doorgaans negeren, ik heb er alleszins mijn geld niet mee verdiend in het verleden.

Los daarvan zijn die genoemde prijzen wel koopjes, als ze zich voordoen.

Laatst bewerkt:
Disclaimer: mijn macrogeblaat mag je doorgaans negeren, ik heb er alleszins mijn geld niet mee verdiend in het verleden.

Los daarvan zijn die genoemde prijzen wel koopjes, als ze zich voordoen.
Wel straf dat je een maand geleden schreef: “Want die indexen staan echt wel veel te hoog, gezien de huidige rentevooruitzichten.”, en nu BRKB aan 345 spotgoedkoop vindt, ,… 🤔 Of reken je al op die rentedalingen?

Laatst bewerkt:
Wel straf dat je een maand geleden schreef: “Want die indexen staan echt wel veel te hoog, gezien de huidige rentevooruitzichten.”, en nu BRKB aan 345 spotgoedkoop vindt, OXY aan 60,27,… 🤔 Of reken je al op die rentedalingen?
Het is niet omdat indexen hoog staan dat een individueel aandeel niet goedkoop kan zijn.

Wat verwachten we van Adyen morgen? Grote beleggerstaal aangekondigd. Ik zit er toch voor een redelijk stuk in (ook Paypal en Worldline in portefeuille) dus zal toch spannend worden morgen…

Wel straf dat je een maand geleden schreef: “Want die indexen staan echt wel veel te hoog, gezien de huidige rentevooruitzichten.”, en nu BRKB aan 345 spotgoedkoop vindt, ,… 🤔 Of reken je al op die rentedalingen?
Spotgoedkoop zei ik niet.
15% korting. (op een waarde waar je op zich al 5-6-7% per jaar op zal hebben)
Maar dat is heel nice bij zo'n gediversifieerd veilig aandeel.

Tijdens corona (en in 2000, en 2008-2009) ging het tot 30-35% korting, dat is equivalent met 250-280 nu.
Dat is het moment waarop je uzelf en gezin begint te prostitueren om elke euro in Berkshire te draaien.

Maar het is nogal moeilijk om op zo'n prijzen te wachten omdat je met een opportuniteitskost zit én de intrinsieke waarde van Berkshire quasi elk jaar toeneemt met 5-6-7%.
Als je in 2013-2014 terug in cash zou gegaan zijn wegens 'de rente zal verhogen, of gemiddeld komt er een recessie om de 4-5 jaar', dan zit je dus tot in het oneindige te wachten op dergelijke kortingen aan lagere prijzen.

En ben je ondertussen 100%+ upside kwijt.
Wat nogal SNEU is.

Niet kunnen weerstaan aan de lokroep van Paypal: positie van 3% genomen
(ook Paypal en Worldline in portefeuille) dus zal toch spannend worden morgen…
Ik heb hier ook naar gekeken.
Is optisch wel vrij goedkoop.

Ik schat de kans wel heel hoog in dat de markt van Paypal langzaam maar zeker opgegeten zal worden door Google en Apple pay, dus longterm is dat een no-go voor mij.

Trouwens, vanavond Oxy earnings.

Als de earnings goed zijn, maar het zakt naar 55 of zo aftermarket vanavond of premarket morgen, is het de moment voor degenen die een positie wilden nemen of vergroten hé :)

Goede resultaten maar:

Repurchased $600 million of common stock, with year-to-date purchases accounting for
approximately 60% of the $3.0 billion repurchase program
• Triggered the redemption of $342 million of preferred stock, bringing year-to-date redemptions to
over $1.5 billion or 15% of preferred equity

15% van 10B preferred dus nog 8.5B te gaan....

Goede resultaten maar:

Repurchased $600 million of common stock, with year-to-date purchases accounting for
approximately 60% of the $3.0 billion repurchase program
• Triggered the redemption of $342 million of preferred stock, bringing year-to-date redemptions to
over $1.5 billion or 15% of preferred equity

15% van 10B preferred dus nog 8.5B te gaan....

Nog een miljardje erbij op de hoop van Warry

Terug
Bovenaan