Hoeveel kost dat om eens een paar dagen bloempot te mogen spelen op uw werk en een beetje mee te kijken over jouw schouder?
Ik denk dat dat hilarisch moet zijn
Het is minder grappig dan het lijkt. Ik heb al veel gedacht "hoeveel uren zou mijn schoonmoeder overleven". Waarschijnlijk is die na 2h zot gedraaid en valt die dood.
Anyway, veel van de bullshit is van ver niet zichtbaar. En dus verborgen dysfunctionality.
De meeting waar ik over spreek. Ze doen voor 1 keer een deftige due diligence voor de overname. Met legal en R&D en weet ik veel. Vorig jaar na 6mnd due diligence eindelijk M&A closure rond kerst (dus bijna jaar geleden). Een jaar lang pressure pressure pressure dat cege en team dat spel moet geintegreerd krijgen in de producten die al bestaan. De upstream en dowstream teams uiteraard niet klaar. Wij zijn al bijna 2 maand klaar.
Het wordt weer vuil gespeeld, dus wij beslissen van intern te releasen nu vrijdag. *boom* plots uit het niets moeten we naar legal (waarschijnlijk 1 van de 2 teams die in vertraging zit die een reden zoekt om ons te vertragen zodat we niet op kop liggen...). Er zijn concerns over wat in de M&A zat. "mag dat wel op de markt komen". Ja, daar gaat cege niet in mee. Ik ga er van uit dat iets dat 6mnd geduediligencet is door legal team 1 niet meer door een ander intern legal team tegengehouden wordt. blablablabla. vrijdag gaan we releasen.
Ze gaan nu waarschijnlijk zonder ons nog 20 meetings hebben met 20 oblivious people (die niet bij het project betrokken zijn) over of dat wel mocht. En dan zal die discussie een stille dood sterven nadat blijkt dat M&A legal dat gecleared heeft. Maar het is nu niet echt mijn job om ze er op te wijzen dat ze het zelf gecleared hebben months ago.
Nog een ander grappig ding van vandaag. Ze doen sluiting van site A in Belgie. Blijkt dat mijn direct report in een intern systeem op site A staat ingeschreven maar zijn contract dat ik opgesteld heb staat er site B. Grote paniek bij het divestment team dat ze een incorrecte persoon gefired hebben. 2h lang laten sudderen. "Geen paniek boys, hier is het contract waar site B op staat". Altijd lachen met een competente HR.
Dan was er nog mijn corporate credit card die voor whatever reden naar een gesloten Zweedse site gestuurd was "GROTE PANIEK CEGE, CORRIGEER JE ADRES". Gasten, chill the fuck down.
Een doorsnee uneventful dag. Elke scheet is PANIEK. ze zouden diazepam moeten leggen aan de ingang van het (digitale) kantoor.