Kleine Beursfeiten

Een R&D persoon met een PhD die wordt afgeblaft door een mgr dat ze daar geparkeerd hebben omdat ze een anders site gesloten hebben en de mgr bij ons vertrokken was. En 1 en 1 is 2 - probleem opgelost.

Die mgr verstaat nog niet van een kilometer ver wat we doen. Research personeel elke dag afblaffen, ja daar gaan ze rapper van werken. Die gast heeft 20+ papers en een waslijst patenten. 2 producten die commercieel gebruikt worden al de algos van gemaakt... Ja, dat is het soort volk dat we moeten de duimschroeven aandraaien....
Zegt ge daar iets tegen?

Op vorige jobs ben ik altijd ingegaan op zulke bs.

TMO, DHR, etc...
Is niet enkel covid overhang. Er lijkt ook gewoon geen geld te zijn voor nieuwe startups in biotech.
Met de huidige rates en algemeen sentiment van constant verwachting dat de recessie er over een half jaar zal zijn, gaat dat niet veranderen.
IPO market opnieuw dood.
Dus demand herstel voor dit type bedrijven... nog niet te zien.

Als hij wat beter zijn best doet dan kunnen het misschien 3 producten worden die commercieel gebruikt worden.

(Is mopje hé, ik heb teveel van dit soort gezever gezien in de privé en ben blij dat ik het niet meer hoef mee te maken)

Die gast is overigens wel relatief grappig soms. Zit je een uur lang technische shit en zo te be discussieren in een meeting. En dan vraagt die zo nadien "zeg, cege, kun je nog eens uitleggen wat een chromosoom juist is". Cege wonders hoe het aapje in zijn hoofd iets gedaan heeft in die meeting.

Zegt ge daar iets tegen?

Op vorige jobs ben ik altijd ingegaan op zulke bs.

Uiteraard. Daarnet nog meeting gehad waar ik het woord bullshit, nonsense en upward failing 17x gebruikt heb.

Gevolgd door
"cege, can you attend the evening meeting",
-"No, i have kids duty".
"But you don't know what time it is"
-"well, if you insist, I dont want to attend"
"it's 12h meeting" (PST, dus 9PM onze tijd)
-"See you next week"

Maar het is letterlijk overal lineaire cuts van volk. De meeste managers hebben ondertussen 15-20 reports. Die hebben geen tijd om mensen te corrigeren...

Ik doe morgen wel nog eens de knuffel ronde om de sfeer te verbeteren.

TMO, DHR, etc...
Is niet enkel covid overhang. Er lijkt ook gewoon geen geld te zijn voor nieuwe startups in biotech.

Covid overhang is overroepen. Het is o.a. inderdaad startups in de problemen. In onze branche is startups maar kleine fractie. De big pharma doet ook cycle renewal deferral. Die revenue zal wel terugkomen.

Met de huidige rates en algemeen sentiment van constant verwachting dat de recessie er over een half jaar zal zijn, gaat dat niet veranderen.

Ik denk dat de recessie er al lang is onze sector. Onze revenue is al 9mnd aan het plumetten. Onder 0 kunnen we niet gaan.

IPO market opnieuw dood.
Dus demand herstel voor dit type bedrijven... nog niet te zien.

Nah, komt wel. Veel van die bedrijven zijn ook actief in non-life sectoren met allerlei lab equipment (wij zijn vb ook big in oil). Zelfde verhaal. Renewal cyclus komt ooit wel terug op gang. Been there, done that, got the tshirt.

Cege, hoeveel kost dat om eens een paar dagen bloempot te mogen spelen op uw werk en een beetje mee te kijken over jouw schouder?
Ik denk dat dat hilarisch moet zijn :laugh:

Hoeveel kost dat om eens een paar dagen bloempot te mogen spelen op uw werk en een beetje mee te kijken over jouw schouder?
Ik denk dat dat hilarisch moet zijn :laugh:

Het is minder grappig dan het lijkt. Ik heb al veel gedacht "hoeveel uren zou mijn schoonmoeder overleven". Waarschijnlijk is die na 2h zot gedraaid en valt die dood.

Anyway, veel van de bullshit is van ver niet zichtbaar. En dus verborgen dysfunctionality.

De meeting waar ik over spreek. Ze doen voor 1 keer een deftige due diligence voor de overname. Met legal en R&D en weet ik veel. Vorig jaar na 6mnd due diligence eindelijk M&A closure rond kerst (dus bijna jaar geleden). Een jaar lang pressure pressure pressure dat cege en team dat spel moet geintegreerd krijgen in de producten die al bestaan. De upstream en dowstream teams uiteraard niet klaar. Wij zijn al bijna 2 maand klaar.

Het wordt weer vuil gespeeld, dus wij beslissen van intern te releasen nu vrijdag. *boom* plots uit het niets moeten we naar legal (waarschijnlijk 1 van de 2 teams die in vertraging zit die een reden zoekt om ons te vertragen zodat we niet op kop liggen...). Er zijn concerns over wat in de M&A zat. "mag dat wel op de markt komen". Ja, daar gaat cege niet in mee. Ik ga er van uit dat iets dat 6mnd geduediligencet is door legal team 1 niet meer door een ander intern legal team tegengehouden wordt. blablablabla. vrijdag gaan we releasen.

Ze gaan nu waarschijnlijk zonder ons nog 20 meetings hebben met 20 oblivious people (die niet bij het project betrokken zijn) over of dat wel mocht. En dan zal die discussie een stille dood sterven nadat blijkt dat M&A legal dat gecleared heeft. Maar het is nu niet echt mijn job om ze er op te wijzen dat ze het zelf gecleared hebben months ago.

Nog een ander grappig ding van vandaag. Ze doen sluiting van site A in Belgie. Blijkt dat mijn direct report in een intern systeem op site A staat ingeschreven maar zijn contract dat ik opgesteld heb staat er site B. Grote paniek bij het divestment team dat ze een incorrecte persoon gefired hebben. 2h lang laten sudderen. "Geen paniek boys, hier is het contract waar site B op staat". Altijd lachen met een competente HR.

Dan was er nog mijn corporate credit card die voor whatever reden naar een gesloten Zweedse site gestuurd was "GROTE PANIEK CEGE, CORRIGEER JE ADRES". Gasten, chill the fuck down.

Een doorsnee uneventful dag. Elke scheet is PANIEK. ze zouden diazepam moeten leggen aan de ingang van het (digitale) kantoor.

Laatst bewerkt:
Wil je dan zeggen dat je PACB en Illumina hebt verkocht?

Nee. Die demand disappearance is al een tijdelijke ongoing voor de hele sector. Ooit zal dat beteren.

Ik kan de markt niet timen. Die recovery kan heel snel gaan. FYI, ik heb >100k corporate stock, dat beetje illumina en pacbio zal het verschil niet maken. Dat gaat op en neer. Sit and relax. Voor hetzelfde geld staan we volgend jaar weer 50% hoger.

Productie van een electrische wagen zorgt voor meer uitstoot en nood aan grondstoffen (kindjes die in de Congo cobalt moeten opgraven bv) dan een auto met verbrandingsmotor .
Maar over de lifecycle van het voertuig zijn EV's nu toch al beter, en zal ook steeds beter worden naarmate kolencentrales er uit gaan in Europa/USA?

Victoria is inderdaad meer een gok, dit zie ik ook niet als een lange termijn investering - en met 2,5% van mijn "portefeuille" ook maar een kleine gok.
But why o why...? :)
2,5% rendement wegblazen is overigens niet zo klein voor een gok.
Tenzij uw portefeuille nog vrij klein is ten opzichte van uw spaarvermogen.

Waarom niet een random ander ferm gedaald aandeel nemen om eens in te gokken, ipv een aandeel waar een substantiële kans in zit dat het naar nul gaat? (volgens investeerders met een track record, en die er veel meer research ingestoken hebben dan jij of ik...)

Een R&D persoon met een PhD die wordt afgeblaft door een mgr dat ze daar geparkeerd hebben omdat ze een anders site gesloten hebben en de mgr bij ons vertrokken was. En 1 en 1 is 2 - probleem opgelost.

Die mgr verstaat nog niet van een kilometer ver wat we doen. Research personeel elke dag afblaffen, ja daar gaan ze rapper van werken. Die gast heeft 20+ papers en een waslijst patenten. 2 producten die commercieel gebruikt worden al de algos van gemaakt... Ja, dat is het soort volk dat we moeten de duimschroeven aandraaien....

Ja whatever, geef dan een fijne repliek zodat hij u buitensmijt. Paar maand payee conge en opt gemak andere job he. Ik snap echt niet waarom mensen zo inzitten met een dreigend ontslag indien deftig geschoold. En bleiten opt werk is al helemaal debiel.

Ja whatever, geef dan een fijne repliek zodat hij u buitensmijt. Paar maand payee conge en opt gemak andere job he. Ik snap echt niet waarom mensen zo inzitten met een dreigend ontslag indien deftig geschoold.
Catalogeren onder "Things people say at the end of a bull market" :)

Ik ken een burgie die niet direct aan werk raakte in 2002, dan paar maanden wat dwaas werk deed, om dan voor de overheid te beginnen werken. Wat hij nog steeds doet.

Ikzelf ging IT stage doen in een recessie, 2 weken ervoor gecanceld wegens dringende besparingen vanwege ineen storten van de sector.
Verschillende klasgenoten moesten maanden tot een jaar zoeken naar werk. En dat was hooggeschoolde IT hé.

Ik denk echt dat we eens een goede lange knoert van een recessie nodig hebben om velen terug met de voetjes op de grond te zetten...

Van werknemers met teveel noten op de zang, tot esg gezever, tot 'de 6jes cultuur', tot woke gelul.
Dat verdwijnt dan meestal naar de achtergrond om plaats te maken voor realiteitszin. :)

Uitleg die ik vandaag lees: "Oxy daalt 4% omdat het nu geen overnameprooi meer is na Chevron's overname van Hess, dus beleggers verkopen het aandeel."

Die 2 overnames van Exxon en Chevron gebeurden aan zeer lage premies, terwijl Oxy ondergewaardeerd staat.
Het is dus integendeel uitstekend nieuws dat er geen goedkope overname komt.

Daarnaast had de CEO van Chevron een maand geleden lunch met Buffett.
Dus gegarandeerd dat een overname ter sprake gekomen is als je het nieuws over Hess vandaag ziet.

Het feit dat Buffett niet wilde verkopen (zou nochtans zeer praktisch zijn voor hem, want direct al zijn aandelen kwijt in de plaats van ze over weken/maanden tijd te moeten afbouwen als hij wil verkopen in de toekomst) toen Oxy rond de 65 stond, wil zeggen dat hij met een prijs van 70-75 totaal niet tevreden is.

Dus dat Oxy naar 62 zakt op dat nieuws van Chevron is onnozele noise.
Een beetje warrants bijgekocht voor de sport.
Haha, net form 4 uit van Berkshire bij de SEC.

Den dikken heeft na dit nieuws op hetzelfde moment bijgekocht als mij, tussen 62 en 63.

Lulplayer, hou u dan klaar voor de tango hé binnenkort 🥳

Berkshire bought 3.9 million shares of the petroleum company earlier in the week, bringing the total value of its stake to $14.5 billion.

Terug
Bovenaan