Kleine Beursfeiten

Melexis 16% groei.
-5% op dat resultaat.
-20% dit jaar.
14 p/e voor zo een bedrijf.

Onmogelijk om op die manier te outperformen lol.

En oxy gaat er geld tegenaan gooien :eek2:
Heel dat ESG-gebeuren is 1 scam.

Productie van een electrische wagen zorgt voor meer uitstoot en nood aan grondstoffen (kindjes die in de Congo cobalt moeten opgraven bv) dan een auto met verbrandingsmotor .

Europa schiet zichzelf in de voet met hunne zever.

TMO earnings vallen ook serieus tegen, -7% en heel de sector nog -3% ish verder naar beneden.

"Unprecedented disappearance of demand" sprak onze CEO. Cut cut cut cut.

Geen illusies maken over onze resultaten als al de rest brak is...

Het is overal 200% panic mode.

Toch niet meer drama van de laatste dagen.

Voor mij wel.

Heb amper pijn gehad (dankzij big tech) en ben dus grotendeels aan drama ontsnapt.

Maar alphabet -10% met puike cijfers geeft mij wel stilaan het gevoel dat zelf Big Tech nu aan de beurt komt en dat ik op de Titanic zit.

Dus niks te dansen 💃🕺

Jawel, een klein dansje, want had gisteren eerst de resultaten gecheckt van Microsoft. 😇

Voor mij wel.

Heb amper pijn gehad (dankzij big tech) en ben dus grotendeels aan drama ontsnapt.

Maar alphabet -10% met puike cijfers geeft mij wel stilaan het gevoel dat zelf Big Tech nu aan de beurt komt en dat ik op de Titanic zit.

Jawel, een klein dansje, want had gisteren eerst de resultaten gecheckt van Microsoft. 😇
Troost u: de wintersolden zijn van 3 tot 31 januari 2024. Meestal zijn de beste koopjes op het einde te doen!

Thermo Fisher precies ook wel wat lappen op 3 maand tijd.

als je TMO al lappen vindt...

Go figure wat de sfeer is als je van 50bln naar 30bln market cap gaat op 1y :laugh:

Vandaag weer een 40jarige vent zien beginnen bleiten na de zoveelste bullshit gevloek van een random debiele manager die niks beter weet dan "je moet rapper werken of je ligt buiten"

Mensen houden van duidelijkheid. Mooi toch.

Een R&D persoon met een PhD die wordt afgeblaft door een mgr dat ze daar geparkeerd hebben omdat ze een anders site gesloten hebben en de mgr bij ons vertrokken was. En 1 en 1 is 2 - probleem opgelost.

Die mgr verstaat nog niet van een kilometer ver wat we doen. Research personeel elke dag afblaffen, ja daar gaan ze rapper van werken. Die gast heeft 20+ papers en een waslijst patenten. 2 producten die commercieel gebruikt worden al de algos van gemaakt... Ja, dat is het soort volk dat we moeten de duimschroeven aandraaien....

Een R&D persoon met een PhD die wordt afgeblaft door een mgr dat ze daar geparkeerd hebben omdat ze een anders site gesloten hebben en de mgr bij ons vertrokken was. En 1 en 1 is 2 - probleem opgelost.

Die mgr verstaat nog niet van een kilometer ver wat we doen. Research personeel elke dag afblaffen, ja daar gaan ze rapper van werken. Die gast heeft 20+ papers en een waslijst patenten. 2 producten die commercieel gebruikt worden al de algos van gemaakt... Ja, dat is het soort volk dat we moeten de duimschroeven aandraaien....
Als hij wat beter zijn best doet dan kunnen het misschien 3 producten worden die commercieel gebruikt worden.

(Is mopje hé, ik heb teveel van dit soort gezever gezien in de privé en ben blij dat ik het niet meer hoef mee te maken)

Terug
Bovenaan