Kleine Beursfeiten

Pfff binnenkopper, ik verwacht meer van u!
Ja vond ik eigenlijk ook zo'n typische café lol, maar er zijn wat nieuwe users in het topic, die kunnen dat misschien wel smaken :unsure:

Proficiat met de crypto stijging trouwens?
De onderliggende use case is ferm toegenomen zeker het afgelopen jaar waardoor de fundamentele waarde steeg? :tongue:

Naar verluidt gebruiken sommige vissers in Rwanda nu Solana als testcase, dus dat grote Afrika project waarvan een tweetal jaar geleden sprake in het crypto-topic heeft dus wel degelijk geboomd. Kudos! :biglaugh:

Laatst bewerkt:
"Enkel natuurlijke ingrediënten" 😬

"Sappen van natuurlijke oorsprong".

Die koersval toont toch weer direct aan wat voor iets fickle en irrationeel de drijvende krachten achter beurskoersen zijn.

"Medewerker van grote bierbrouwer urineert in tank met ingrediënten"

Ik zie het probleem niet, ze kunnen dat bier dan toch gewoon doorverkopen als Heineken?

Ela, Heineken is het enige 'echte' bier dat ik eigenlijk goed vind. Maar ik moet wel zeggen dat ik geen grote fan ben van bier, behalve van zoete biertjes à la Kriek, Framboise, etc. en van Desperados.
Moet nog altijd lachen met iemand die aandelen had gekocht van AB Inbev in 2019, en hoe die in paniek schoot toen de corona (de ziekte, niet dat vies bier) begon.

Die koersval toont toch weer direct aan wat voor iets fickle en irrationeel de drijvende krachten achter beurskoersen zijn.
Bwa, dat is toch het equivalent van een gigantisch negatieve marketingcampagne?
Als iedereen dat bier nu associeert met pis, heeft dat wel degelijk een invloed op de verkoop...

Maar ik moet wel zeggen dat ik geen grote fan ben van bier, behalve van zoete biertjes à la Kriek, Framboise, etc. en van Desperados.
Welcome to the dark side, ik ook.
Lindemans appel, peche, kriek, sangria, strongbow fruitcider, passoa orange.... als het maar zoet en fruitig is :coolbrows:

Ja vond ik eigenlijk ook zo'n typische café lol, maar er zijn wat nieuwe users in het topic, die kunnen dat misschien wel smaken :unsure:

Proficiat met de crypto stijging trouwens?
De onderliggende use case is ferm toegenomen zeker het afgelopen jaar waardoor de fundamentele waarde steeg? :tongue:

Naar verluidt gebruiken sommige vissers in Rwanda nu Solana als testcase, dus dat grote Afrika project waarvan een tweetal jaar geleden sprake in het crypto-topic heeft dus wel degelijk geboomd. Kudos! :biglaugh:
Hah, stil don’t give a shit! Ik surf mee op de hype!

En verlaag me nu ook weer niet tot heel de altcoin zooi, want daar blijf ik al helemaal ver van weg.

Drijfreden momenteel is blackrock ETF approval die imminent lijkt.. ticker staat op DTCC website, ze willen hun fonds ook gaan seeden met BTC etc..

Maar bon, er zijn zoveel ETF’s onder hun hoede met amper volume, dus ik hecht er niet teveel belang aan. Ik heb mijn sell target sinds 2016 vastliggen en daar hou ik me aan, als het daar ooit geraakt, that is.

Bwa, dat is toch het equivalent van een gigantisch negatieve marketingcampagne?
Als iedereen dat bier nu associeert met pis, heeft dat wel degelijk een invloed op de verkoop...

Ik associeer bier altijd met pis(geur) (is er for real iets dat harder stinkt als ne zatte die heel de tijd bier heeft gedronken?), dus voor mij was deze marketingstunt zelfs niet nodig. :ROFLMAO:
Nee, maar, iedereen weet toch dat zo'n bedrijf die tank (of idk in wat die Chinees gepist heeft)/lot uit de productie haalt en er dus geen kans is dat mensen letterlijk pisbier moeten drinken. En toch zo'n zware koersval.
Nja, investeerders zijn dikwijls de grootste schijtluizen en panikeurs waar je weinig rationaliteit bij verwacht. Beste schoolvoorbeeld blijft toch wat de koers van Tesla doet elke keer als Musk weer een spastisch trekje krijgt en zo'n random tweet (X'je, of hoe heet dat tegenwoordig?) lanceert.

Welcome to the dark side, ik ook.
Lindemans appel, peche, kriek, sangria, strongbow fruitcider, passoa orange.... als het maar zoet en fruitig is :coolbrows:

Idd, wel grappig hoe mensen die mij niet kennen er vaak automatisch vanuit gaan dat ik gay ben als ik ergens in gezelschap als enige met een rosé of wit wijntje of fruitige biertje tussen een hoop gasten zit die alleen Stella & co drinken. :ROFLMAO:
Vooral op cantussen viel ik heel erg uit de toon. :oi22: Io vivat! io viat! Liefmans on the rocks!

...

Idd, wel grappig hoe mensen die mij niet kennen er vaak automatisch vanuit gaan dat ik gay ben als ik ergens in gezelschap als enige met een rosé of wit wijntje of fruitige biertje tussen een hoop gasten zit die alleen Stella & co drinken. :ROFLMAO:
Vooral op cantussen viel ik heel erg uit de toon. :oi22: Io vivat! io viat! Liefmans on the rocks!

[Off-topic] Met rosé zoek je natuurlijk wel de limieten op ;)
Niets tegen Liefmans trouwens, integendeel...

Meer on-topic: op zich zijn zo'n negatieve fait-divers misschien een manier om aandelen aan een mooie korting te kopen, al denk ik dat je in dit geval wel redelijk permanente brand damage hebt, omzet terugval en klanten die overstappen op een gelijkaardig product van de concurrentie.
En ik zie niet genoeg toegevoegde waarde in Tsingtao t.o.v. andere brouwers om te denken dat het nu koopjes zijn. Het aandeel is de afgelopen 6-7 maanden al 40% gedaald in local currency, en driekwart daarvan was nog voor die anekdote in het nieuws kwam.

[Off-topic] Met rosé zoek je natuurlijk wel de limieten op ;)
Niets tegen Liefmans trouwens, integendeel...

Rosé moet maar zo lekker niet zijn. :oi22:

Meer on-topic: op zich zijn zo'n negatieve fait-divers misschien een manier om aandelen aan een mooie korting te kopen, al denk ik dat je in dit geval wel redelijk permanente brand damage hebt, omzet terugval en klanten die overstappen op een gelijkaardig product van de concurrentie.
En ik zie niet genoeg toegevoegde waarde in Tsingtao t.o.v. andere brouwers om te denken dat het nu koopjes zijn. Het aandeel is de afgelopen 6-7 maanden al 40% gedaald in local currency, en driekwart daarvan was nog voor die anekdote in het nieuws kwam.

Tgoh, koopjes. Je weet natuurlijk nooit op voorhand wat de toekomst brengt. Gisteren een hoge stock price en vandaag een zware koersval vandaag wilt nog niet zeggen dat die koers zich ooit gaat herstellen naar het niveau van gisteren. Zo zijn er al veel bedrijven geweest die na één drop in slecht water zijn blijven varen en waar veel mensen (die dachten van "mhmm koopjes") veel geld op hebben verloren.
Proximus is een goed voorbeeld van bij ons. Hoge koers pre-corona (en een solide bedrijf (?) gezien in BEL20), maar sinds corona is dat alleen maar blijven zakken.
Alles staat of valt met vertrouwen. Als dat beursvertrouwen zich niet herstelt mag je bijna nog spetterende jaarcijfers publiceren, je komt moeilijk uit dat sukkelstraatje. Vaak zit er dan niks anders op dan een hele stoelendans onder het topmanagement en de operationele strategie omgooien.

Laatst bewerkt:
10% positie in Shell verkocht vandaag. Niet genoeg overtuiging dat ze nog veel meer waard zijn. Mooie winst het laatste jaar dankzij nieuwe leiding en visie.

Terug
Bovenaan