Kleine Beursfeiten

't is het laatste halfuur toch stillekes wat minder rood aan het worden... maar geen fijne voorbije 2 weken idd
Anderzijds is het wel goed om terug het fomo gevoel eens wat te temperen. Ik denk dat er toch veel mensen weer eens met beide voetjes op de grond gezet geweest zijn na deze 2 weken (als de daling al voorbij zou zijn trouwens, iets wat ik zelf eigenlijk niet geloof)

Anderzijds is het wel goed om terug het fomo gevoel eens wat te temperen. Ik denk dat er toch veel mensen weer eens met beide voetjes op de grond gezet geweest zijn na deze 2 weken (als de daling al voorbij zou zijn trouwens, iets wat ik zelf eigenlijk niet geloof)
Ik denk en hoop dat het nog een tijd daalt. Zal dan wel in golven naar beneden gaan vermoed ik. Op zich maakt het niet uit. Ben er klaar voor 👌.

Geen enkele logica, die schommelingen. Dus negeren:smile:

Zowel PXD als HES waren grote happen.
De kans dat OXY wordt overgenomen is nu wel weggevallen, dat speelt eventueel ook mee?

Edit: we zien nu ook dat er geen premiums worden betaald bij de overnames.

Laatst bewerkt:
Momenteel op zoek naar interessante bedrijfsobligaties met verschillende looptijden van 1 tot 5 jaar.
Heeft iemand een website/overzicht waarop deze verschijnen?
Zijn er leden die recent obligaties zijn aangegaan?

Klopt het dat obligaties met een lage couponwaarde interessanter zijn, vermits er roerende voorheffing op deze coupon wordt geheven?

Momenteel op zoek naar interessante bedrijfsobligaties met verschillende looptijden van 1 tot 5 jaar.
Heeft iemand een website/overzicht waarop deze verschijnen?
Zijn er leden die recent obligaties zijn aangegaan?

Klopt het dat obligaties met een lage couponwaarde interessanter zijn, vermits er roerende voorheffing op deze coupon wordt geheven?

De Taxman komt dat binnenkort ook wel binnenharken aan 30% :laugh:

Uitleg die ik vandaag lees: "Oxy daalt 4% omdat het nu geen overnameprooi meer is na Chevron's overname van Hess, dus beleggers verkopen het aandeel."

Die 2 overnames van Exxon en Chevron gebeurden aan zeer lage premies, terwijl Oxy ondergewaardeerd staat.
Het is dus integendeel uitstekend nieuws dat er geen goedkope overname komt.

Daarnaast had de CEO van Chevron een maand geleden lunch met Buffett.
Dus gegarandeerd dat een overname ter sprake gekomen is als je het nieuws over Hess vandaag ziet.

Het feit dat Buffett niet wilde verkopen (zou nochtans zeer praktisch zijn voor hem, want direct al zijn aandelen kwijt in de plaats van ze over weken/maanden tijd te moeten afbouwen als hij wil verkopen in de toekomst) toen Oxy rond de 65 stond, wil zeggen dat hij met een prijs van 70-75 totaal niet tevreden is.

Dus dat Oxy naar 62 zakt op dat nieuws van Chevron is onnozele noise.
Een beetje warrants bijgekocht voor de sport.

Laatst bewerkt:
Toch eens benieuwd tot welke hoogte de rente nog zal stijgen en hoe lang deze zal behouden blijven - lage rentes is één zaak maar anderzijds is het niet echt normaal dat je geen geld krijgt als je geld gaat uitlenen, dat een cash -rijk bedrijf de concurrentie moet aangaan met bedrijven die lenen aan quasi 0% - er is dus geen voordeel meer. Historisch gezien is een zeker niveau van rente toch meer gangbaar en imo gezonder.

Maar ik ben geen econoom helaas

Terug
Bovenaan