LaCucaracha
Well-known member
Amerikaans bod op Intervest... Ik ben precies niet de enige die de gvv's aantrekkelijk vindt
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In de sector moeten gewoon koopjes komen - als de rente zal dalen, moeilijk voorspellingen te doen hoe lang het zal duren maar de tekenen van afnemende inflatie en krimpende orderboeken (Europa) zijn niet langer te negeren.Amerikaans bod op Intervest... Ik ben precies niet de enige die de gvv's aantrekkelijk vindt
Je zal de vraag wel krijgen bij corporate actions, gewoon accepteren.Hoe kan ik, als klant van Saxo, ingaan op dit bod?
Hoe kan ik, als klant van Saxo, ingaan op dit bod?
Intervest zijn vooral logistiek vastgoed met een klein beetje offices.Amerikaans bod op Intervest... Ik ben precies niet de enige die de gvv's aantrekkelijk vindt
Tuurlijk niet, maar het vastgoedsegment waarin ze actief zijn aside, zijn er ook wel gelijkenissen: serieuze korting op netto-actiefwaarde, hoog dividend, goeie indekking gegen renteverhoging... Ik fenk niet dat het toeval is dat dit overnamebod nu komt.Intervest zijn vooral logistiek vastgoed met een klein beetje offices.
Uw gvv's zoals Cofinimmo (healthcare), Aedifica (zorgvastgoed), Retail Estates (retail winkels), zijn compleet anders en hebben daar eigenlijk niets mee te maken hé...
Komt M&A op gang in O&G sector? Kleintjes die ook wat groter willen worden?
Me, resultaten gaan goed zijn nee?Nog mensen in Just Eat Takeaway?
Morgen resultaten, dood of de gladiolen![]()
Denk het ook ja... Jitse Groen liey dat toch uitschijnen in een uitgebrekd interviex enkele weken geleden.Me, resultaten gaan goed zijn nee?
Maar de sector is geheel verschillend?Tuurlijk niet, maar het vastgoedsegment waarin ze actief zijn aside, zijn er ook wel gelijkenissen: serieuze korting op netto-actiefwaarde, hoog dividend, goeie indekking gegen renteverhoging... Ik fenk niet dat het toeval is dat dit overnamebod nu komt.

Hoeveel aandelen heb jij wel? Je bent elke keer van de partijMe, resultaten gaan goed zijn nee?

5% van port, 15 verschillende aandelen maar speel graag in op momentum dus dan heb je regelmatig de “populaire” aandelen iddHoeveel aandelen heb jij wel? Je bent elke keer van de partij![]()
Maar de sector is geheel verschillend?
Winkelcentra op secundaire locaties en rusthuizen hebben echt wel 0,0 te maken met logistiek vastgoed toch?
Die korting op netto-actiefwaarde heeft enkel gelijkenissen als ook de toekomstige evolutie van de sectoren gelijkaardig zou zijn.
Ik kan mij bv. voorstellen dat dit compleet anders is bij logistiek vastgoed dan bij winkelcentra of studentenkoten, want compleet verschillende sectoren.
Dit gezegd zijnde, het aandeel van Intervest was 50% gedaald op 1,5 jaar tijd terwijl de waarde van logistiek vastgoed eigenlijk quasi niet gedaald is in die periode...
Misschien was dit een klassiek voorbeeld van een sector die algemeen naar beneden getrokken wordt, terwijl er individuele subsectoren/bedrijven zijn die er eigenlijk onterecht tussen zitten.
Even uitspitten![]()
Omdat die korting geen korting is als de vastgoedwaarde zich niet herstelt wegens verschillende sectorevolutie (bv. omdat offices mogelijks permanent geschaad zijn door work-from-home, secundaire winkellocaties permanent geschaad zijn door ecommerce, etc.)Euh, waarom moet de toekomstige evolutie van de sector gelijkaardig zijn opdat je zou kunnen zeggen " IO&W en Aedifica hebben allebei een serieuze korting tov hun netto-actiefwaarde, dat is een gelijkenis tussen beide aandelen"?
De operationele kant van een GVV is toch gewoon ROE = f(rente) ?
Dat is toch gewoon het zoveelste gebouw neerploffen met 5% marge/verhuren aan 5% en dan leveragen aan zo laag mogelijke rente ?