Kleine Beursfeiten

Ik vraag mij af of het wel een goeie moment is om nog bij te kopen. In ieder geval hou ik den dikke wel in de gaten omtrent OXY

Ik geloof niet dat (of ik heb ze gemist - maar @JanusDR zal dat wel melden) ik ergens iets heb gelezen dat erop zou wijzen dat Warren Buffett zijn mening heeft bijgesteld- wachten op een officiële bevestiging dat er al dan niet bijgekocht wordt is uiteraard geen probleem maar je zou verwachten dat dit idd zal gebeuren.

Ik geloof niet dat (of ik heb ze gemist - maar @JanusDR zal dat wel melden) ik ergens iets heb gelezen dat erop zou wijzen dat Warren Buffett zijn mening heeft bijgesteld- wachten op een officiële bevestiging dat er al dan niet bijgekocht wordt is uiteraard geen probleem maar je zou verwachten dat dit idd zal gebeuren.
Ik verwacht helemaal niet dat Buffett zijn mening omtrent OXY zal bijgesteld hebben maar misschien wel omtrent de marktsituatie.

Heb zelf geen OXY, maar waardoor is het sentiment veranderd?

Men heeft blijkbaar allemaal het licht gezien en denken te weten dat de rentes langer op hoog niveau gaan blijven, daar uit volgt schrik voor een hard landing (zwaardere recessie) en dus minder vraag naar olie.

Hogere (risicovrije) rentes zorgt ook voor waarderingcorrectie op aandelen.

Ik verwacht helemaal niet dat Buffett zijn mening omtrent OXY zal bijgesteld hebben maar misschien wel omtrent de marktsituatie.
Mbt de olie- markt is de marktsituatie (nog) niet fundamenteel gewijzigd, daar zijn we nog heel ver af zelfs. Maar goed - de laatste 3 dagen doen pijn, voor quasi iedereen - voor hetzelfde geld trekken we door naar een correctie van 10%. Dan gebruiken we gewoon het excuus dat we LT zijn en life Goes on

Sell low buy high? :)

Rode dagen zijn eigenlijk simpel. Als je nog kapitaal hebt, kan je op koopjes jacht gaan.
Anders gewoon portfolio dicht doen en niet kijken tot het voorbij is.
Inderdaad. Als je op een high 100% invested bent, wordt het stressen bij een daling indien je er teveel naar kijkt 😅.

Terug
Bovenaan