Hij bedoelde wrs DAC Oxy ipv DCAGelukkig hoeven we je niet aan te spreken met de titel van het boek waaruit het principe DCA komt natuurlijk.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hij bedoelde wrs DAC Oxy ipv DCAGelukkig hoeven we je niet aan te spreken met de titel van het boek waaruit het principe DCA komt natuurlijk.

Maar goed - de laatste 3 dagen doen pijn, voor quasi iedereen -
)Dat is vorig jaar toch al gebeurd?Ik hoop oprecht dat de markt eens degelijke klappen krijgt (terug naar 52wk low, dus -20%?)
Dan zijn er eindelijk weer wat opportuniteiten in de kwaliteitsnamen.
Is omdat de meeste aandelen op korte tijd -10 tot -20% gegaan zijn.De S&P500 is de voorbije week amper gezakt. -0.14% as we speak.
En ook al zakt het met 5%, dat doet me bitter weinig hoor. Ik hoop oprecht dat de markt eens degelijke klappen krijgt (terug naar 52wk low, dus -20%?)
Dan zijn er eindelijk weer wat opportuniteiten in de kwaliteitsnamen.
Wel grappig om op Twitter/X, SA, etc. te lezen hoe rap heel wat (jongere?) beleggers panikeren.
Bij het lezen van sommige comments, waan ik me bijna opnieuw begin 2009. Alleen is er this time around dus bijna niets af van de koersen...
Beleggers zijn na 10+ jaar bullmarkt echt niets meer gewoon. Hoog tijd dat de nieuwe generatie hun eigen dot-com en GFC moment beleeft en er een dikkere (beleggers)vel aan overhoudt.
Maar goed - de laatste 3 dagen doen pijn, voor quasi iedereen -
Deels wel. Ook al viel de daling eigenlijk nog best mee voor wie niet Nasdaq-heavy zat.Dat is vorig jaar toch al gebeurd?
Dat is ook waar. Maar de ironie is dat heel wat van die jongere beleggers net in die magnificent 7 zitten, en toch steen en been klagen wegens een slechte september. Dat terwijl diezelfde aandelen naar boven zijn ontploft sinds begin dit jaar.De SPY en QQQ geven vertekend beeld omdat de grootste 7 bedrijven waanzinnige waardering blijven vasthouden.

En by the way, hoe langer Oxy rond of onder de 60 blijft, hoe beter.
Ze gaan de komende kwartalen quasi alle cashflow in buybacks smijten.
Het meeste van de afgelopen 10 jaar.
Dan is het véél beter dat ze dat kunnen doen aan lage prijzen.
Want dat wil zeggen dat het aandeel daarna nog veel meer waard wordt, en dat het dus in de toekomst nog veel hoger zal gaan dan initieel verwacht.
Ik weet niet wat hij bedoeldeHij bedoelde wrs DAC Oxy ipv DCA![]()
. Ik begrijp het niet
.De wens is de vader van de gedachteDeels wel. Ook al viel de daling eigenlijk nog best mee voor wie niet Nasdaq-heavy zat.
Heb weliswaar spijt van een handvol gemiste opportuniteiten, maar in het algemeen voelde het totaal niet aan als een "once in a generation" koopopportuniteit. Gewoon wat lucht dat uit de megazeepbel ging.
Maar goed, we maken mogelijks nog kans op een revisit van die lows. Nog legio aandelen (incl de meeste Magnificent 7) die erg hoge waarderingen hebben terwijl de risk-free rate blijft stijgen. Dat moet op een bepaald moment vonken geven. Of op z'n minst een lange periode waar de markt zijwaarts beweegt. Het eerste is natuurlijk een stuk interessanter voor wie nu cash heeft staan.
Dat is ook waar. Maar de ironie is dat heel wat van die jongere beleggers net in die magnificent 7 zitten, en toch steen en been klagen wegens een slechte september. Dat terwijl diezelfde aandelen naar boven zijn ontploft sinds begin dit jaar.

speciaal voor jou, uit de KBC Bolero nieuwsbrief:De wens is de vader van de gedachte
Ik heb de indruk dat er wat "rente-moeheid is" . Ja, als er weer één of ander macro cijfer cijfer is dat tegenvalt of net meevalt, dan reageert de beurs daar even kortstondig op ( in de ene of de andere richting) omdat er een rentebeweging wordt verwacht, maar dat effect wordt dan meestal wel geneutraliseerd de volgende dagen, zodat het uiteindelijk wat zijwaarts beweegt.
Uiteindelijk staat de rente nog een pak hoger dan eind vorig jaar en toch staan de koersen van vele high growth, veelal verlieslatende techbedrijven veeel hoger dan toen (met uitzondering van bvb. fintech, solars die eerder aan lows noteren). Dat zegt eigenlijk al genoeg vind ik, want volgens de beurslogica zouden net deze aandelen moeten corrigeren.
Ik denk dat eind vorig jaar - voorjaar dit jaar voor bepaalde aandelen wél een "once in a generation" koopopportuniteit was ( ik denk dan aan Nvidia, Meta, misschien zelfs Alphabet en Microsoft ook op hun low + bepaalde high growth Saas bedrijven) en zie dat niet snel terugkomen.
Met uitzondering van Tesla (en misschien Netflix ook), vind ik trowens op een P/E basis geen enkel van de Magnificent Seven echt duur in verhouding tot de kwaliteit die je krijgt.
Voor Nvidia kan je je wel de vraag stellen in hoeverre die fabelachtige cijfers sustainable zijn.
Het heeft er immers alle schijn van dat de inflatie stilaan onder controle komt en dat we tegen de rentepiek zitten (ook al zal er soms eens een macro cijfer hoger uitvallen dan verwacht).
Onderhand weet iedereen ook wel dat de rente higher for longer zal zijn, maar ten laatste in 2025 zullen toch de eerste rate cuts volgen.
De belangrijkste vraag is wat de impact van die hogere rente zal zijn op de resultaten van de bedrijven en dat zal van bedrijf tot bedrijf verschillen. Dus misschien dat je bij slechte earnings een bepaald bedrijf wel goedkoper kan oppikken, maar een algemene zware correctie zoals vorig jaar verwacht ik toch niet meer omdat het verrassingseffect gewoon weg is.
Je ziet wel in bepaalde subsectoren (zoals fintech, solars, ecommerce, vastgoed ...) dat deze aandelen wél veel lager staan dan een jaar geleden, dus daar heb je wel al wat opportuniteiten.
Maar ik kan uiteraard volledig mis zijn![]()
KBC Securities blikt vooruit
KBC Securities verwacht een zwakke aandelenmarkt in de tweede helft van dit jaar omdat de winstgroei van bedrijven in Europa vertraagt en de consument in de VS geen goedkope financiering en stimulansen meer krijgt.
De centrale banken hebben de inflatie laten glippen na jaren van "irrationele" kwantitatieve experimenten om de inflatie aan te wakkeren en zijn nu aan het overcompenseren. De beurzen waren te optimistisch dat de rentepiek gevolgd zou worden door snelle renteverlagingen nu de economie effectief vertraagt. Nu is de boodschap "langer hoog" geworden.
De Europese markten presteren nog steeds slechter dan de Amerikaanse indices, vooral de Nasdaq die profiteert van de hype rond AI, die een breed scala aan grote technologiebedrijven lijkt te ondersteunen. Dat heeft alle kenmerken van een zeepbel, maar het is moeilijk om een piek te voorspellen.
Voila, als de mannen die Biocartis tot net voor het bittere eind hebben liggen pumpen + SVB een schuilaandeel noemden, , het zeggen zal het wel zo zijn zeker...speciaal voor jou, uit de KBC Bolero nieuwsbrief:

ja ik zag het ook, handen zijn aan het jeuken om te verkopen maar EVS is echt wel één van mijn "ik leg het op de plank en kijk binnen 10 jaar nog eens"-aandelen...EVS toegevoegd aan Bolero Benelux Selectie.
Oppassen jongens
inb4 faillietEVS toegevoegd aan Bolero Benelux Selectie.
Oppassen jongens

EVS is echt wel één van mijn "ik leg het op de plank en kijk binnen 10 jaar nog eens"-aandelen...
Die nieuwsbrief is het probleem niet.Best afmelden van die KBC nieuwsbrief.
ja inderdaad, en het overzicht van hun rendementen ... omg, dat je dat durft uitsturen naar "klanten"Tom Simonts vandaag met de analyse over de Bel20 dit jaar![]()