Kleine Beursfeiten

Neen, helemaal niet. Maar dat dit middel niet dient om af te vallen. Dat het onderzoek naar gebruik van semaglutide of andere te kort in een te nauwe groep onderzocht is en nu losgelaten wordt op een hysterische bevolking die denkt de heilige graal te kunnen nemen om kilo's kwijt te raken, terwijl er eigenlijk nog amper iets bekend is over de kwalijke neveneffecten die ongetwijfeld nu naar boven gaan komen, nu de brede bevolking er toegang tot gekregen heeft. Daarom: topje van de ijsberg.

Het is nieuw, het trekt aandacht, dus het trekt ook mensen die denken profijt er uit te halen. Zulke rechtzaken worden vaak gewoon afgekocht, dat weten diegene die zo’n rechtszaak beginnen ook (rook is genoeg, zonder vuur).

Ik wil gewoon wat pushback geven ;) geen positie in die aandelen en kan gerust inderdaad zijn dat er wel serieuze bijwerkingen zijn.

Daarnaast denk ik dat er genoeg voorbeelden zijn die negatieve bijwerkingen hebben maar waar de mens het nut wel van inziet (roken, drinken, veel eten, …). Bijwerkingen wilt dus niet perse zeggen dat er geen vraag meer gaat zijn.

Exxon Mobil Corp. is in talks to acquire Pioneer Natural Resources Co., according to a person familiar with the matter, nearing its largest takeover in more than two decades as the energy giant seeks to become the dominate US producer of shale oil.

Kan nog interessant worden....

Exxon Mobil Corp. is in talks to acquire Pioneer Natural Resources Co., according to a person familiar with the matter, nearing its largest takeover in more than two decades as the energy giant seeks to become the dominate US producer of shale oil.

Kan nog interessant worden....
Pioneer deal @ 60B voor 1 mboed, cost per boe 10.5 - 12 $, 742 fcf q2
Oxy momenteel 1.2 mboed , cost per boe minder dan 10 $ , 1B fcf q2
Oxy wel 10B meer debt en Buffett 8B preferred...

Laatst bewerkt:
Neen, helemaal niet. Maar dat dit middel niet dient om af te vallen. Dat het onderzoek naar gebruik van semaglutide of andere te kort in een te nauwe groep onderzocht is en nu losgelaten wordt op een hysterische bevolking die denkt de heilige graal te kunnen nemen om kilo's kwijt te raken, terwijl er eigenlijk nog amper iets bekend is over de kwalijke neveneffecten die ongetwijfeld nu naar boven gaan komen, nu de brede bevolking er toegang tot gekregen heeft. Daarom: topje van de ijsberg.

Het is ook nefast voor @JanusDR zijn investment these. Als de risk/benefit verschuift, dan zal het voor de occasionele gebruiker niet toegelaten worden, misschien zelfs niet voor bepaalde overgewicht klasses. Hoe riskier het risk profile is, hoe groter de benefit moet zijn om toegelaten te worden (basic science at work here).

Het zal in elk geval de terugbetaling prijs niet naar boven duwen.

Ik blijf er bij, we gaan niet boven de 6-10mrd per jaar met semaglutide.

Het is ook nefast voor @JanusDR zijn investment these. Als de risk/benefit verschuift, dan zal het voor de occasionele gebruiker niet toegelaten worden, misschien zelfs niet voor bepaalde overgewicht klasses.
Als het niet toegelaten zou worden voor de occasionele gebruiker, dan vervalt uiteraard de lifestyle investment case, en aan de huidige marketcap ook de hele investment case.

en we gaan naar een (bloed?)rood einde van de week:

Payrolls increased by 336,000 in September, much more than expected​

De belangrijkste indicator van vandaag in de VS zijn de werkloosheidscijfers over afgelopen maand, waarbij er ook aandacht zal zijn voor de ontwikkeling van de lonen. Naar verwachting zijn er vorige maand 170.000 banen bijgekomen, iets minder dan in augustus, waarbij het werkloosheidspercentage naar verwachting zal zijn gedaald van 3,8 procent naar 3,7 procent.

Dat de economie vol blijft draaien is natuurlijk goed nieuws voor de winstgevendheid van de bedrijven, en de koopkracht van de gemiddelde Amerikaan.

De rente blijft sowieso op dit niveau tot de zomer van '24. Wie weet is het voldoende om de inflatie onder controle te houden.

Ambras in Israel, alles de dieperik in behalve olie?

Ik ben 38 en kan mij niks anders herinneren dan intifada 1 2 3 4 5 . Rinse and repeat. Nooit een scheet effect in de rest van de wereld.

Als amerika/Israel 1 seconde doorduwt is Palestine van de kaart geveegd.

Ik vermoed niet dat er veel support on the side zal komen van Iran of Rusland. Die zijn allemaal jn oekraine.

Ik ben 38 en kan mij niks anders herinneren dan intifada 1 2 3 4 5 . Rinse and repeat. Nooit een scheet effect in de rest van de wereld.

Als amerika/Israel 1 seconde doorduwt is Palestine van de kaart geveegd.

Ik vermoed niet dat er veel support on the side zal komen van Iran of Rusland. Die zijn allemaal jn oekraine.
VS wilden een deal met Saudi Arabia (ook om olieprijzen te dempen), Hamas heeft er de fik in gestoken:

Terug
Bovenaan