Kleine Beursfeiten

Niemand een ATH te melden vandaag zeker?
Beurs heeft er een handje van weg om te overdrijven dus ik verwacht dat het recente dipje een serieuze dip gaat worden... hopelijk wel eerder op de Amerikaanse aandelen dan de Europese als ik naar mijn portefeuille op dit moment kijk... (enkel nog Oxy, Alphabet en Shopify als US stocks)

Beurs heeft er een handje van weg om te overdrijven dus ik verwacht dat het recente dipje een serieuze dip gaat worden... hopelijk wel eerder op de Amerikaanse aandelen dan de Europese als ik naar mijn portefeuille op dit moment kijk... (enkel nog Oxy, Alphabet en Shopify als US stocks)
Vanwaar interesse in Shopify gezien uw relatief grote aandacht voor de waardering? Zelfs in mijn portfolio van growth stocks behoort Shopify tot de duurste op een EV/GP basis.

Vanwaar interesse in Shopify gezien uw relatief grote aandacht voor de waardering? Zelfs in mijn portfolio van growth stocks behoort Shopify tot de duurste op een EV/GP basis.
kwaliteit van hun product is fantastisch en die markt gaat nog wel fel groeien volgens mij, maar is idd qua waardering gebaseerd op flinke groei in de toekomst, is dus eentje voor op de plank te leggen en binnen 5 jaar nog eens te checken. Is ook mijn kleinste positie trouwens, slechts 2% van portefeuille.

UBS margin positie afgebouwd aan 24 pre market.

Ik begin meerdere prijs alerts te krijgen, en dat is van 2020 geleden.

Mijn kleine teen voelt ook dat er met rentevoeten aan +5% voor langere tijd, er misschien kwantitatieve open-deur-intrappen koopjes zullen komen a là UBS aan 18-20, FCNCA aan 1000, BRK aan 300, of Oxy aan 55.
En dan wil ik de optionaliteit van mijn margin behouden.

(Niets met UBS te maken, dat is nog steeds ondergewaardeerd.
Maar bv. Oxy is momenteel meer ondergewaardeerd, en ook andere aandelen beginnen richting interessant te gaan)

Want die indexen staan echt wel veel te hoog, gezien de huidige rentevooruitzichten.

Er zit nogal dispersie in de dalingen van de aandelenprijzen ook.

Sommige staan aan al een 3y low, sommigen staan al op het niveau van de coronacrisis (bv. Mohawk, van Unilin), sommigen op het niveau van het dieptepunt van de regionale bankencrisis (BAC), sommigen zijn bijna hun volledige après-corona run kwijt (Enphase) etc.

Interesting...

Er zit nogal dispersie in de dalingen van de aandelenprijzen ook.

Sommige staan aan al een 3y low, sommigen staan al op het niveau van de coronacrisis (bv. Mohawk, van Unilin), sommigen op het niveau van het dieptepunt van de regionale bankencrisis (BAC), sommigen zijn bijna hun volledige après-corona run kwijt (Enphase) etc.

Interesting...
De vraag is of die nog dieper kunnen zakken.

Mijn kleine teen voelt ook dat er met rentevoeten aan +5% voor langere tijd, er misschien kwantitatieve open-deur-intrappen koopjes zullen komen a là UBS aan 18-20, FCNCA aan 1000, BRK aan 300, of Oxy aan 55.
Ik kan hier trouwens volledig verkeerd in zijn.

Laatste jaren heb ik gezien dat ik vrij goed ben in ondergewaardeerde bedrijven spotten.

Maar mijn portfolio management is van de hond zijn kloten.

Verklaar je nader?
Aangezien ik 100% geïnvesteerd ben, is het soms schipperen tussen ondergewaardeerde aandelen kopen/verkopen en/of optionaliteit houden voor koopjes.

En soms zorgt dat ervoor dat ik iets koop wat eigenlijk niet goedkoop genoeg is om op margin te kopen (novo nordisk), of iets verkoop wat ik eigenlijk voor 1-2-3 jaar zou willen bijhouden (UBS), of te vroeg verkoop (FCNCA).

Of initieel te kleine of te grote positie.

De keuze van aandelen is geen probleem.
Nog nooit verlies gehad op een grote positie, en nog nooit meer dan -20% op een kleine positie.

Voor degenen die wat vogelpik proberen bottomfishen zonder echt te weten wat een aandeel waard is, zou ik eigenlijk gewoon rustig wachten tot VIX > 50.

Of aangezien die deels obsolete geworden is door al die retail optiehandel: een significante stijging in de prijs van de 1y euro dollar swaps, maar dat is wat moeilijker te vinden.

Want je kan moeilijk zeggen dat er al sprake is van enige paniek in de markten.
Eerst eens beginnen met een s&p500 onder de 3200.

Voor degenen die wat vogelpik proberen bottomfishen zonder echt te weten wat een aandeel waard is, zou ik eigenlijk gewoon rustig wachten tot VIX > 50.

Of aangezien die deels obsolete geworden is door al die retail optiehandel: een significante stijging in de prijs van de 1y euro dollar swaps, maar dat is wat moeilijker te vinden.

Want je kan moeilijk zeggen dat er al sprake is van enige paniek in de markten.
Eerst eens beginnen met een s&p500 onder de 3200.
Tegen dat we daar zijn zal er toch wel al enige paniek ontstaan zijn zeker in de markten?

UBS margin positie afgebouwd aan 24 pre market.

Ik begin meerdere prijs alerts te krijgen, en dat is van 2020 geleden.

(Niets met UBS te maken, dat is nog steeds ondergewaardeerd.
Maar bv. Oxy is momenteel meer ondergewaardeerd, en ook andere aandelen beginnen richting interessant te gaan)

Want die indexen staan echt wel veel te hoog, gezien de huidige rentevooruitzichten.

Ik kan hier trouwens volledig verkeerd in zijn.
Zeg dan gewoon dat je het ook niet weet en ook maar wat zit te klooien....:smile:

Ik denk dat oliebedrijven het meest safe zijn (relatief goedkope waarderingen) en weinig kans op stevige correctie aangezien OPEC+ full in control is en de boel wel zullen rechthouden....maar ik kan natuurlijk ook volledig verkeerd zijn want ik zit ook maar wat te klooien....

Ik denk dat oliebedrijven het meest safe zijn (relatief goedkope waarderingen) en weinig kans op stevige correctie aangezien OPEC+ full in control is en de boel wel zullen rechthouden....maar ik kan natuurlijk ook volledig verkeerd zijn want ik zit ook maar wat te klooien....
Is dat meestal niet redelijk safe? Goede bedrijven met relatief goedkope waarderingen.

Terug
Bovenaan