Toont weer maar aan dat je als belegger maar beter je huiswerk goed doet. En dat lijkt mij geen haalbare kaart als particulier, mogelijks als je sector heeeel goed kent en geletterd bent in jaarrekeningen. Eenmaal bij een curator...Ik snap je punt, maar ik zou bij een doorstart eerder verwachten dat ze in de kosten gaan snijden, alles wat niet opbrengt eruit. En dan kan je gerust na een paar jaar weer een degelijke waarde hebben als bedrijf. Wel heel zuur voor de aandeelhouders die alles verloren hebben in het faillissement, dat wel.
Naar breed gedragen geloofwaardigheid van (Belgische) aandelen kan dit wel tellen... gelukkig is er een oneindig vat van nieuwe gelukkigen.
Zelf voornamelijk een long-term IWDA indexer (als in DCA'er) om zo'n risico's niet te moeten lopen. Los daarvan ben ik ook niet kundig genoeg om rechtstreeks in aandelen te investeren..
Maar ik verbaas mij toch altijd opnieuw dat er mensen zijn die zo'n risico's willen lopen zonder diepgaande risico-inventarisatie/begrip.